اخبار داغ

پای #ژن_خوب در میان است؛

اخذ وجه از اولیای دانش آموزان، قانونی یا غیرقانونی؟

اخذ وجه از اولیای دانش آموزان، قانونی یا غیرقانونی؟
راه فاروج-با نزدیک شدن به ایام مدارس و گرم شدن بازار ثبت‌نام دانش آموزان بازهم متأسفانه شاهد اخذ مبالغی به‌صورت اجبار از اولیای دانش آموزان به بهانه هزینه‌های جاری مدارس هستیم و متوجه نشدیم که اخذ وجه هنگام ثبت‌نام قانونی است یا غیرقانونی؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ نیمه‌های تابستان است و ثبت‌نام مدارس شروع‌شده و تمام دانش آموزان برای کلاس‌های سال آینده خود اقدام به ثبت‌نام می‌کنند اما در بعضی از مدارس شاهد این هستیم که وجوهی با عنوان‌های مختلف از اولیا این دانش آموزان اخذ می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

با توجه به اینکه از طرف وزارت آموزش‌وپرورش مکرراً در مصاحبه‌های مختلف اشاره‌شده که دریافت هر مبلغی به هر اسم از طرف مدارس از اولیای دانش آموزان ممنوع و خلاف مقررات است این نکته قابل‌توجه است که چرا همچنان این مبالغ از اولیا دانش آموزان اخذ می‌شود و جالب‌تر اینکه در شهرستان فاروج هم در بعضی از مدارس مبالغی از حدود 50 هزار تومان به بالا را مشخص کرده‌اند و برای ثبت‌نام دانش آموزان دریافت می‌کنند.

,

این مسئله زمانی مهم جلوه می‌کند که این نکته را مدنظر قرار دهیم ما در منطقه‌ای محروم زندگی کرده و اکثر خانواده‌ها وضعیت معیشتی سختی دارند و این‌گونه درخواست‌ها باعث می‌شود تا تنها این خانواده‌ها در تنگناهای مالی قرار داده شوند و شاید خانواده‌های بی‌بضاعتی وجود داشته باشند که نتوانند پرداخت نمایند و فرزندان آن‌ها علا رقم داشتن استعداد مجبور به ترک تحصیل شوند.

,

حال با توجه به تأکیداتی که وزارت آموزش‌وپرورش در این موضوع داشته و به‌صورت رسمی غیرقانونی بودن اخذ وجه در مدارس را اعلام کرده‌اند باید مدارس پاسخگو باشند که دلیل این تأکید آن‌ها بر دریافت این مبالغ به‌عنوان کمک‌هزینه به مدارس و تحت‌فشار قرار دادن اولیا دانش آموزان چیست؟ به‌راستی جلوگیری از ثبت‌نام دانش آموزان در صورت عدم پرداخت این وجوه چه معنایی دارد؟

,

باید این مسئله را پاسخگو باشند که اگر این وجوهات قانونی است چرا در شکل خاص خودش و به‌صورت دستورالعمل انجام نمی‌شود؟ و اگر غیرقانونی است چرا توسط مسئولین و متصدیان این امر پیگیری نمی‌شود؟

,

آیا انصاف است که قشر ضعیف و کارگر جامعه را که همیشه با مشکلات مختلف و خصوصاً مالی روبروست این‌گونه در تنگناها قرارداد؟ شاید در این موضوع نیز پای #ژن_خوب در میان است و آنان که از ژن خوب برخوردار نبوده مستحق درس خواندن و پیشرفت نیستند.

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه