شیخ فضل الله ایستاد ، ایستاد و بالای دار رفت ، ولی دست از مبارزه نکشید و لحظه ای برای پاسداری از مشروطه از پای ننشست و بالای دار رفت تا به مردم زمان خود ، هم سلکان و آیندگان بیاموزد که حرکت در مسیر حق هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت و اگر حاضر به پرداخت هزینه نباشی ،انقلابی نیستیم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ وقتی شبهه ها هجوم آورد ،تشخیص حق و باطل سخت شد، حتی برای برخی از خواص ، انحراف در بین انقلابیون رسوخ کرد و برخی از آنان استحاله شده و برخی از علما و استوانه های مشروطه در اثر سعایت بدخواهان و کج اندیشان حمایت خود را از او برداشتند ،ولی باز از مبارزه علیه انحراف و بدعت گذاری در انقلاب مشروطه دست بر نداشت و مصداق بارز و_ ولا یخافون لومة لائم بود.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از سپاس؛ وقتی شبهه ها هجوم آورد ،تشخیص حق و باطل سخت شد، حتی برای برخی از خواص ، انحراف در بین انقلابیون رسوخ کرد و برخی از آنان استحاله شده و برخی از علما و استوانه های مشروطه در اثر سعایت بدخواهان و کج اندیشان حمایت خود را از او برداشتند ،ولی باز از مبارزه علیه انحراف و بدعت گذاری در انقلاب مشروطه دست بر نداشت و مصداق بارز و_ ولا یخافون لومة لائم بود., سپاس؛ ,«مائده ۵۴» ،که در راه خدا از سرزنش هیچ سرزنش گری نهراسید ، طعنه ها ، دشنام ها و حتی لعن برخی از روحانیون و هم سلکانش و حکم افساد فی الأرضی که برایش مهر کردند او را از ایستادن مقابل انحراف باز نداشت .
, «مائده ۵۴» ،که در راه خدا از سرزنش هیچ سرزنش گری نهراسید ، طعنه ها ، دشنام ها و حتی لعن برخی از روحانیون و هم سلکانش و حکم افساد فی الأرضی که برایش مهر کردند او را از ایستادن مقابل انحراف باز نداشت .,شیخ فضل الله ایستاد ، ایستاد و بالای دار رفت ، ولی دست از مبارزه نکشید و لحظه ای برای پاسداری از مشروطه از پای ننشست و بالای دار رفت تا به مردم زمان خود ، هم سلکان و آیندگان بیاموزد که حرکت در مسیر حق هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت و اگر حاضر به پرداخت هزینه نباشی ،انقلابی نیستیم.
, شیخ فضل الله ایستاد ، ایستاد و بالای دار رفت ، ولی دست از مبارزه نکشید و لحظه ای برای پاسداری از مشروطه از پای ننشست و بالای دار رفت تا به مردم زمان خود ، هم سلکان و آیندگان بیاموزد که حرکت در مسیر حق هزینه دارد و باید هزینه آن را پرداخت و اگر حاضر به پرداخت هزینه نباشی ،انقلابی نیستیم.,هزینه هایی را که همیشه دشمن مستقیما بر تو تحمیل نمی کند ، گاه خائنین واسطه ایجاد تحمیل هزینه اند ،گاه دوستان نادان از سر جهل و عدم تشخیص و اگراز ترس آبرو یا از بین رفتن جاه ،مقام و موقعیت سیاسی ،اجتماعی یا از دست دادن هر منفعت شخصی دیگری « نه منافع و مصالحی که گاه برای حفظ اصل دین و کیان مسلمین باید لحاظ شود»دست از اقامه حق بکشی تو دیگر انقلابی نیستی .
, هزینه هایی را که همیشه دشمن مستقیما بر تو تحمیل نمی کند ، گاه خائنین واسطه ایجاد تحمیل هزینه اند ،گاه دوستان نادان از سر جهل و عدم تشخیص و اگراز ترس آبرو یا از بین رفتن جاه ،مقام و موقعیت سیاسی ،اجتماعی یا از دست دادن هر منفعت شخصی دیگری « نه منافع و مصالحی که گاه برای حفظ اصل دین و کیان مسلمین باید لحاظ شود»دست از اقامه حق بکشی تو دیگر انقلابی نیستی .,در طول تاریخ کم نبوده و نیستند آنانی که در مسیر حق واقعا از روی عقیده ، منفعت ، یا در اثر جو و جریان زدگی زود داغ شده اند ،حتی داغ تر از انقلابیون حقیقی ، ولی بعد در اثر عدم تحلیل صحیح در م اجهه با شبهات ،تغییر شرایط، عدم تأمین منافع و یا هر مسئله ی دیگری به سردی گراییده و حتی به ضد آن آرمان ها مبدل شده اند و نمونه های عینی آن را امروز در دور و اطراف مشاهده می کنیم .
, در طول تاریخ کم نبوده و نیستند آنانی که در مسیر حق واقعا از روی عقیده ، منفعت ، یا در اثر جو و جریان زدگی زود داغ شده اند ،حتی داغ تر از انقلابیون حقیقی ، ولی بعد در اثر عدم تحلیل صحیح در م اجهه با شبهات ،تغییر شرایط، عدم تأمین منافع و یا هر مسئله ی دیگری به سردی گراییده و حتی به ضد آن آرمان ها مبدل شده اند و نمونه های عینی آن را امروز در دور و اطراف مشاهده می کنیم .,امروز حوزه های علمیه بیش از هر زمانی در دفاع از حق و مقابله با بدعت ها و انحرافات در مسیر انقلاب به الگوی شیخ فضل الله محتاجند.
, امروز حوزه های علمیه بیش از هر زمانی در دفاع از حق و مقابله با بدعت ها و انحرافات در مسیر انقلاب به الگوی شیخ فضل الله محتاجند.,آنجا که باید برای دفاع از حق خود را فدا کرد و از آبرو، جایگاه پست ها و موقعیت ها دست کشید.
, آنجا که باید برای دفاع از حق خود را فدا کرد و از آبرو، جایگاه پست ها و موقعیت ها دست کشید.,
آنجا که علیه تو تمام دستگاه های تبلیغاتی دشمنان و جیره خواران داخلی آنان فعال می شوند و از این طرف دوستان نا آگاه و یا آنان که منافعشان در عدم همراهی ،تأیید و حتی نفی توست ، تو را نفی می کنند .
اینجاست که در میدان عمل شیخ فضل الله ها می مانند ، آری شیخ فضل الله نوری ها فقط یارای ایستایی در میدان مبارزه را دارند ، ولو تنها ،چون فرمود: «مؤمن وحده جماعة»
انتهای پیام/
, انتهای پیام/]
ارسال دیدگاه