اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

تثبیت استاندار به نفع استان است/ افراد فتنه گر برای مسئولیت شهرداری مطرح نشوند

تثبیت استاندار به نفع استان است/ افراد فتنه گر برای مسئولیت شهرداری مطرح نشوند
کریمی قدوسی گفت: باتوجه به انباشت مطالبات مردمی در موضوع خدمات شهری، در یک کلام شهردار مشهد باید علاوه بر رفع مشکلات و پاسخگویی به مردم، کارآمدی لازم را در این مسئولیت داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگوی اختصاصی با صبح توس؛ اظهار کرد: مادامی‌که تعیین تکلیف کابینه دولت دوازدهم صورت نگرفته موضوع تغییر استاندار وجهی ندارد و صحبت‌های گفته‌شده درباره تغییر و تثبیت افرادی در این مسئولیت و همچنین نظر مسئولان طراز اول استان در این زمینه بسیار دارای اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی با اشاره به متفاوت بودن خراسان رضوی با سایر نقاط در مورد تعیین استاندار افزود: آمدن این افراد در مسئولیت‌ها با شروطی و رفتنشان با دلایلی است.

,

 

,

نماینده مردم مشهد گفت: اینکه «آقای روحانی» در جلسه‌ای اشاره‌کرده که شخصاً در نصب استانداران مناطق محروم دخالت می‌کند، یعنی با این پیام قصد دارد اختیارات مربوطه را از وزیر کشور بگیرد و خودش شخصاً وارد شود.

,

 

,

وی خراسان رضوی را باثبات سیاسی و فرهنگی دانست و افزود: استاندار فعلی هم نشان داده ضمن اینکه مسئولی در دولت یازدهم است، توانایی دارد استان را باثبات نگاه دارد لذا درمجموع به نفع استان هست که استاندار تثبیت شود.

,

 

,

کریمی قدوسی تصریح کرد: ارائه لیست‌های متفاوت در مورد تصدی مسئولیت شهرداری طبیعی است چراکه شورای جدیدی روی کار آمده و قصد دارد شهردار جدید را انتخاب کند.

,

 

,

شورای جدید مانند شورای اول در فضای حاشیه‌ای و جنجالی قرار نگیرد

, شورای جدید مانند شورای اول در فضای حاشیه‌ای و جنجالی قرار نگیرد,

وی بابیان اینکه چهره‌های سیاسی کهنه‌کاری در این مورد مطرح‌شده‌اند افزود: در این شورا افرادی هستند که از هوش سیاسی بالا برخوردار باشند و می‌دانند شهر مشهد شهر ویژه‌ای است لذا باید بتوانند علاوه بر انتخاب شهرداری به معنای واقعی معتدل، شورای معتدلی را خارج از هرگونه شعارزدگی مدیریت کنند.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به انباشت مطالبات مردمی در موضوع خدمات شهری، در یک‌کلام شهردار باید کارآمدی در این مسئولیت داشته باشد.

,

 

,

وی ضمن تأکید برداشتن تلاش در شورا  برای رفع مشکلات و پاسخگویی به مردم افزود: این شورا نیز اگر مانند شورای اول و دوم اقدام داشته باشند و در فضاهای حاشیه‌ای و جنجالی قرار گیرند و به اسم فرهنگ اقدامات ضد فرهنگی داشته باشند، موفقیت بزرگی نخواهند داشت.

,

 

,

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشهد مقدس شهر زیارتی، مذهبی و انقلابی است و بافرهنگ شهید و شهادت آراسته‌شده، نباید 180 درجه در فضای دیگر تغییر کند چراکه عکس‌العمل مردم را در پی خواهد داشت.

,

 

,

وی افزود: بایستی شورا شهر و شهردار جدید متناسب با واقعیات شهر اقدام کنند؛ شادی و نشاط مورد حمایت دین است اما به نام شادی، هنجارشکنی و عبور از ارزش‌های دین در فضای فرهنگی پذیرفته نیست.

,

 

,

نماینده مردم مشهد در مجلس بابیان اینکه در مورد انتصابات شهرداران خیلی سابقه افراد برایمان مهم است تأکید کرد: هشدار جدی داریم که افرادی که زاویه با نظام، مواضع ضد امنیتی و فتنه‌گری داشتند نباید در این مسئولیت‌ها حضور پیدا کنند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به خدمات‌رسانی به حاشیه شهر و مناطق محروم و اینکه پروژه‌های بزرگ باید به اتمام برسد و درآمدهایشان باید در شهرداری تضمین شود افزود: قوانین باید کامل رعایت شود؛ البته همچنان بر این باور و در پی آن هستیم که دیوان محاسبات صد درصد بر عملکرد شوراها، شهرداری‌ها و هزینه‌ها نظارت داشته باشد.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: توصیه داریم که قبل از جناح‌بندی‌ها، شورای جدید بنا را بر کارآمدی و حل مشکلات مردم بگذارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه