اخبار داغ

قائم مقام مرکز جهانی بکتاشیه آلبانی:

سبک زندگی امام رضا(ع) باعث الفت قلب‌های مسلمانان می‌شود

سبک زندگی امام رضا(ع) باعث الفت قلب‌های مسلمانان می‌شود
قائم مقام مرکز جهانی بکتاشیه آلبانی گفت: استفاده از سبک زندگی امامان و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به ویژه امام رضا(ع) هم در زمان حیات این حضرات و هم بعد از آن عامل الفت قلب ها شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بابا صادق در گفتگو با صبح توس؛ در حاشیه همایش بین المللی امام رضا (ع) که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه سبک زندگی امام رضا (ع) می تواند مایه وحدت و مودت میان مسلمانان شود، اظهار کرد: استفاده از سبک زندگی امامان و اهل بیت پیامبر اکرم (ص) به ویژه امام رضا (ع) هم در زمان حیات این حضرات و هم بعد از آن عامل الفت قلب ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: خوشبختانه در کشور آلبانی نه تنها مسلمانان بلکه پیروان کل ادیان در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند که از جمله آن ها علویون آلبانیایی هستند که اوضاع مناسبی دارند.

,

قائم مقام مرکز جهانی بکتاشیه آلبانی با اشاره به نقش مردم ایران در کشور آلبانی، عنوان کرد: مردم آلبانی با جمهوری اسلامی از طریق سفارت جمهوری اسلامی با رایزنی  فرهنگی روابط بسیار خوبی داریم ، البته تاریخچه مذهب علوی و اهل بیتی در آلبانی به قرون قبل باز می گردد.

,

وی با بیان اینکه آلبانی شاعران و اندیشمندان شیعه بزرگی دارد، ادامه داد: اکثریت مردم آلبانی محب اهل بیت (ع) هستند و دوست دار فعالیت های بکتاشیه هستند و در مراسمات مذهبی ما شرکت می کنند و در آن جا شاهد اضافه شدن بر پیروان اهل بیت (ع) هستیم.

,

بابا صادق با بیان اینکه بزرگ مذهب بکتاشی ها حاجی بکتاش است که نیشابور زندگی می کرده است، گفت: از این جهت مردم آلبانی با مردم خراسان ارتباط و ریشه مذهبی دارند زیرا ایشان از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و از این جهت مردم آلبانی محبت امام رضا (ع) در دل دارند و در دهه کرامت جشن های بزرگی را برپا می کنند.

,

وی ادامه داد: محبت مردم ایران در دل های مردم علوی بکتاشی همواره جای داشته است و ارتباطات مذهبی علویون آلبانی با مردم سرزمین ایران به هشت قرن گذشته بر می گردد.

,

این عالم آلبانیایی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در پیش برد تفکر اسلامی در کشورهای دنیا، تصریح کرد: این بذر اخوت در قرن های گذشته بین مردم آلبانی و مردم غیور ایران وجود داشته و کمک هایی که از طریق جمهوری اسلامی به آلبانی می شود پاسخ مثبتی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه