اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی قم مطرح کرد:

خانواده محور بودن کودکان کار، رویکرد جدید بهزیستی

خانواده محور بودن کودکان کار، رویکرد جدید بهزیستی
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به طرح حمایتی آموزشی کودکان کار، گفت: خانواده محور بودن کودکان کار، رویکرد و مدل جدید بهزیستی است که امیدواریم دیگر کودکان خیابانی به‌صورت شبانه‌روزی نداشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم علی شیری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به کودکان کار و خیابانی، اظهار داشت: بهزیستی سال‌های سال است که به‌صورت غیردولتی در حال ساماندهی کودکان کار می باشد و آن‌ها را پذیرش می کند اما جمع آوری آن‌ها از سطح شهر با حوزه شهرداری می باشد.
وی ادامه دارد: رویکرد و مدل جدیدی که سازمان بهزیستی کشور در چند استان به‌صورت پایلوت انجام داده است، خانواده محور بودن کودکان می باشد.
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به اینکه این طرح در قم در حال نهایی شدن است، گفت: امیدواریم با اجرای این طرح تا پایان سال مرکز شبانه روزی برای کودکان کار نداشته باشیم.
وی به روال قبل اشاره کرد و بیان داشت: در گذشته وقتی مأمور شهرداری کودک کار را به بهزیستی منتقل می کرد این کودک در یک قرنطینه 21 روز قرار می گرفت که در این مدت سازمان موظف است او را ساماندهی و مراحل ادامه تحصیل کودک را فراهم کند.
علی شیری اضافه کرد: بعد از ساماندهی  این کودک، سازمان به پدر و مادر این کودک کار کمک های لازم را می کند و در نهایت ترخیص می شود اما در مواقعی این کودک بازهم به روال قبل خود باز می گردد.
وی با اشاره به طرح حمایتی آموزشی کودکان کار، بیان داشت: در مدل جدید که به نام طرح حمایتی آموزشی کودکان کار است، مأمور شهرداری وارد مسئله نمی شود که به‌صورت غیر تخصصی در این مسئله اقدام کند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی قم در ادامه افزود: سازمان بهزیستی برای این مسئله کارشناسان متخصصی را آموزش داده است تا در این موارد با لباس های مخصوص در کنار کودک کار قرار بگیرند و با او صحبت و سؤالاتی را از او انجام دهند و بدون اینکه کودک وارد مرکز کودکان کار و خیابانی مرکز بهزیستی شود با متخصص سازمان وارد سیستم خانوادگی  کودک می شوند و کار مددکاری را انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم دیگر کودکان خیابانی به‌صورت شبانه روزی نداشته باشیم، ابراز داشت: کودک کاری که بی سرپرست می باشد و اقوام هم او را پذیرش نمی کند و در دام افرادی گرفتار شده است که برای آن‌ها کار می کند را کودک بهزیستی می گویند و باید تحت حمایت بهزیستی قرار بگیرد و با دستور قضائی وارد مرکز کودکان بی سرپرست و یا بد سرپرست شود.
علی شیری تأکید کرد: در سال گذشته 290 کودک خیابانی از سطح استان جمع آوری شده و تحویل سازمان شده است.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی با کار کردن کودک مشکلی ندارد اما نباید کودک از خدماتی مانند تحصیل، تفریح غافل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه