اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

پرداختن به مجالس مدح اهل بیت به اندازه مجالس حزن آن ها اهمیت دارد/ مردم در برنامه های فرهنگی امامزادگان شرکت کنند

پرداختن به مجالس مدح اهل بیت به اندازه مجالس حزن آن ها اهمیت دارد/ مردم در برنامه های فرهنگی امامزادگان شرکت کنند
کارشناس مذهبی با بیان اینکه اتصال به امامزادگان، اتصال به اهل بیت(ع) است، گفت: مردم در امر برگزاری برنامه های فرهنگی در امامزادگان مشارکت کنند تا امامزادگان بیش از پیش احیا شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مباحث؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد روز گذشته در همایش بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در آستان مقدس امامزاده قاسم فین کاشان، عزداری اهل بیت(ع) در کاشان را منحصر به فرد خواند و اظهار کرد: همانگونه که عزاداری های اهل بیت(ع) را با شور عزاداری برگزار می‌کنیم به همین میزان باید میلاد اهل بیت(ع) را نیز با شور و شوق فراوان برگزار کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مباحث,

کارشناس دینی افزود: تصور برخی از ما این است که فقط هزینه برای روضه خوانی امامان ثواب دارد و این درحالی است که اگر کسی برای تولد هر یک از امامان، یک دهه جشن بگیرد ثواب دارد و ثواب برای روضه خوانی و تولد اهل بیت(ع) است.

,

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم گفت: در کنار غم ها و روضه ها، باید اعیاد، ولادت ها و سرور اهل بیت(ع) نیز شادی های خود را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم.

,

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: یکشنبه ماه ذی القعده نماز مهمی دارد که علمای بزرگ اخلاق و سیر و سلوک این نماز چهار رکعتی را به شاگردان خود توصیه می‌کنند چرا که خواند این نماز سبب بخشیدن گناهان، قبولی توبه، عاقبت به خیری، نورانیت قبر، وسعت رزق و برکات بسیار دیگر می شود.

,

وی، با اشاره به ایام مبارک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) در این دهه، گفت: مردم مسلمان ایران زیر سایه این دو برادر و خواهر بزرگوار هستند که باید قدر آن ها را بدانیم چرا که ما غرق نعمت هستیم اما قدر نعمت های خود را نمی دانیم.

,

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم یادآور شد: سه امام می فرمایند، زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) یا معادل بهشت است، یا ثواب بهشت را دارد و یا بهشت را به انسان واجب می کند و هرکس در مسجد جمکران نماز بخواند مانند کسی است که در خانه کعبه نماز خوانده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد ادامه داد: مردم شهرستان کاشان باید نزدیک بودن به قم و حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جمکران را قدر بدانند و از این فرصت استفاده کنند چرا که بسیاری از مردم کشور آرزو دارند به زیارت این بزرگوار بیایند اما به دلیل دور بودن نمی توانند.

,

وی با اشاره به وجه تشابهات دینی دو شهرستان کاشان و قم از کثرت امامزادگان در این دو شهرستان به عنوان یکی از ویژگی های کاشان و قم نام برد و گفت: برخی از شهرستان های کشور حتی یک امامزاده ندارند و مردم این شهرستان ها آرزو دارند امامزادگانی داشتند تا بتوانند در کنار آنها به آرامش برسند.

,

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد: کاشان و قم از شهرهای مهم دینی کشور هستند که هم امامزادگان زیادی دارند و هم امامزادگان معتبری دارند که این امر بیانگر پیوند محکم مردم کاشان و قم به اهل بیت(ع) است و امامزادگانی که در مدینه و عراق بودند به شهرهایی از ایران می آمدند که از آنها پذیرایی‌کنند و مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مردم فین کاشان در مشهد اردهال کاشان نیز بیانگر حمایت مردم این شهرستان از امامزادگان است.

,

وی با بیان اینکه، اتصال به امامزادگان، اتصال به اهل بیت(ع) و خاندان اهل بیت(ع) است، گفت: مردم در امر برگزاری برنامه های فرهنگی در امامزادگان مشارکت کنند تا امامزادگان بیش از پیش احیا شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه