اخبار داغ

در بهار امسال؛

نرخ بیکاری استان یزد به 13.2 رسید/ افزایش دو برابری نرخ بیکاری در دولت یازدهم

نرخ بیکاری استان یزد به 13.2 رسید/ افزایش دو برابری نرخ بیکاری در دولت یازدهم
بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار از بازار کار کشور، نرخ بیکاری استان یزد در فصل بهار امسال به 13.2 رسیده و یزد در جایگاه دوازدهمین استان با بیشترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد آوا، بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار از بازار کار کشور، نرخ بیکاری استان یزد در فصل بهار امسال به 13.2 رسیده و یزد در جایگاه دوازدهمین استان با بیشترین نرخ بیکاری قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

بنابراین با توجه به نرخ بیکاری 12.6 درصدی برای کل کشور در سه ماهه اول امسال، این میزان برای استان یزد در همین مدت 0.6 درصد از میانگین کشوری بالاتر رفته است.

,

تغییرات فصلی نرخ بیکاری در استان یزد نیز نشان می‌دهد با وجود کاهش 0.4 درصدی نرخ بیکاری در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، این میزان نسبت به نرخ بیکاری 7.2 درصدی بهار سال 92، تقریبا افزایش دو برابری را تجربه کرده است.

,

همچنین مقایسه تغییرات فصلی نرخ بیکاری نشان می‌دهد استان یزد از بیست و ششمین استان با بیشترین نرخ بیکاری(پنجمین استان با کمترین نرخ بیکاری) در سه ماهه اول سال 92 به دوازدهمین استان با بیشترین نرخ بیکاری در سه ماهه اول سال جاری رسیده است.

,

مقایسه نرخ بیکاری در استان‌ها نیز حاکی از آن است که استان‌های البرز با 20.4 درصد،  چهار محال و بختیاری با 20.3 درصد و کرمانشاه با 20.2 درصد بیشترین بیکار را در بهار امسال در خود جای داده‌اند و استان‌های مرکزی، سمنان و همدان به ترتیب با 7.4، 8.8 و 8.9 درصد کمترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده‌اند.

,

براساس گزارش مرکز آمار بازار کار کشور در بهار امسال در بین 31 استان،  تنها 6 استان مرکزی، سمنان، همدان، هرمزگان، مازندران و فارس با نرخ بیکاری تک رقمی مواجه‌اند و مابقی شامل نرخ بیکاری دو رقمی می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه