اخبار داغ

عضو کمیسیون قضایی مجلس مطرح کرد:

با کمبود بودجه در خصوص قانون ایثارگران مواجه هستیم

با کمبود بودجه در خصوص قانون ایثارگران مواجه هستیم
عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: قانون جامع ایثارگری به دستگاه­ها ابلاغ شده و بخشی از امور هم به فراکسیون ایثارگران مجلس واگذار شده است و قسمتی از مشکلات کنونی در این موضوع، بودجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ عملکرد وزارتخانه­ ها، تحریم­ ها، تنزل پست ایثارگران ، پیام ماهواره سیمرغ و موضوع غار علیصدر از جمله موضوعاتی بود که نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح هر یک از این مباحث پرداخت. متن زیر حاصل گفتگوی محمدعلی پورمختار منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی است که در زیر می­خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

*نظر شما در ارتباط با کسانی که در روند جذب سرمایه و توسعه استان کندی ایجاد می­کنند چیست؟

, *نظر شما در ارتباط با کسانی که در روند جذب سرمایه و توسعه استان کندی ایجاد می­کنند چیست؟,

ـ  توسعه استان بستگی به نحوه عملکرد دستگاه­های دولتی دارد، شناخت  و شناسایی مشکلات ونواقص به روند جذب سرمایه گذار در توسعه استان کمک می­کند و در ارتباط با مدیرانی که کندی کار دارند باید مراتب گزارش و بعد از سوی نمایندگان به عنوان ناظران عملکرد دولت پیگیری شود.

,

 

,

اگر مدیرانی کارآمد و اثرگذار از همان ابتدا بر اساس توانمندی و شایستگی انتخاب شوند  قطعا شاهد رونق و توسعه استان خواهیم بود وگرنه عقب افتادگی­هایی را می­بینیم که هر سال تکرار می­شود.

,

 

,

*واکنش مجلس به تحریم ­های اخیر آمریکا چیست؟

, *واکنش مجلس به تحریم ­های اخیر آمریکا چیست؟,

ـ از وقتی که موضوع تحریم­ها دوباره مطرح شد مجلس طرح 3 ماده­ ای داشت که نمایندگان در فراکسیون  مربوطه مطرح می باشد. در این خصوص توافقاتی صورت گرفت که کلیات آن به تصویب رسیده و هم­ اینک در کمیسیون امنیت ملی در مورد آن در حال اقدام هستند. در واقع قانون برخورد با دشمنان را به جد دنبال می­کنیم، تا در راستای مقابله با مصوبات اخیر دولت آمریکا اعتراض خود را اعلام کنیم.

,

 

,

*به نظر شما واکنش مجلس در مقابل تحریم­ها، در امر غنی­ سازی چیست؟

, *به نظر شما واکنش مجلس در مقابل تحریم­ها، در امر غنی­ سازی چیست؟,

ـ موضوع غنی ­سازی موضوع سیاست ملی ما بوده و بسیار بر آن تاکید شده است و در قطعنامه اخیر اشاره داشته  بود که اگر 5 تا 8 سال طرفین مسئولیت خود را انجام دادند، تغییراتی در غنی­ سازی صورت گیرد و  ما وارد فازهای بعدی کار شویم.

,

 

,

متاسفانه آمریکا با نقض برجام به نوعی می­ خواهد برجام را از شمولیت خارج کند و ما به انجام تعهدات برجام تاکید داریم و قطعا غنی­ سازی را هم از دستور کار خود خارج نخواهیم ساخت.

,

 

,

*مجلس در بحث تحریم­ها در زمینه افزایش توان دفاعی برنامه ­ای در دستور کاردارد؟

, *مجلس در بحث تحریم­ها در زمینه افزایش توان دفاعی برنامه ­ای در دستور کاردارد؟,

-در طرحی که تصویب شده همه مباحث دفاعی اجرا خواهد شد اگر ببینیم تحریم­ ها خلاف مباحث حقوق بشری بوده و تهدیدکننده جان انسانهاست اعلام کردیم که ما نیز ساکت نخواهیم نشست و به تقویت بنیه نظامی خواهیم پرداخت.

,

 

,

*پیام ماهواره سیمرغ چیست؟

, *پیام ماهواره سیمرغ چیست؟,

ـ پیام این ماهواره تقویت قدرت دفاعی کشور و فناوری­های روز است که ایران اسلامی به آن دست یافته است، ما باید بتوانیم از تکنولوژی ماهواره استفاده کنیم تا امکان پیشرفت کشور را مهیا سازیم و ماهواره قادر است مسائل مختلف را شناسایی و برای هدایت موشک­ها ما را بهره ­مند سازد.

,

 

,

*چرا مجلس نسبت به عملکرد وزارتخانه­ ها در خصوص قانون جامع ایثارگران بی توجه است ؟

, *چرا مجلس نسبت به عملکرد وزارتخانه­ ها در خصوص قانون جامع ایثارگران بی توجه است ؟,

ـ مجلس بی ­توجه نیست، ما دنبال اجرای قانون برنامه ششم توسعه  علی الخصوص در امور ایثارگران هستیم و در حال پیگیری مباحثی هستیم که مغایر با اهداف برنامه ششم است.

,

 

,

قانون جامع ایثارگری به دستگاه­ها ابلاغ شده و بخشی از امور هم به فراکسیون ایثارگران مجلس واگذار شده است. قسمتی از مشکلات کنونی  در این موضوع ، بودجه است. همچنین در برخی موارد نیاز به تصمیماتی داریم که باید هرچه سریع­تر اتخاذ شود. این حق ایثارگران است که دنبال امتیازات قانونی خود باشند.

,

 

,

*در بحث ایجاد پست­های همتراز شغل برای ایثارگران با توجه به استفساریه تبصره 3 از ماده 9 قانون استخدامی آنان، چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟

, *در بحث ایجاد پست­های همتراز شغل برای ایثارگران با توجه به استفساریه تبصره 3 از ماده 9 قانون استخدامی آنان، چه اقداماتی صورت پذیرفته است؟,

ـ موضوع ایثارگران در بحث ایجاد پست­های همتراز موارد متعددی دارد که هنور  در برخی از دستگاههای اجرایی به آن کمتر توجه یا اصلا اجرایی نشده است، لذا این موضوع هم در کنار سایر موضوعات مسکوت  ودر حال پیگیری است.

,

 

,

*در خصوص مشکلات غار علیصدر بفرمایید ؟

, *در خصوص مشکلات غار علیصدر بفرمایید ؟,

ـ پرونده غار علیصدر در مرحله دادسرا و دادخواست است که رسیدگی لازم صورت خواهد گرفت، مستندات لازم را جمع­ آوری کردیم وقتی رای صادر شود نهایی و قطعی خواهد بود که لازم­ الاجرا است و بر آن اساس مسئولان باید پاسخگو باشند.

,

 

,

*آیا امکان دارد که غار از بخش خصوصی به دولت برگردانده شود؟

, *آیا امکان دارد که غار از بخش خصوصی به دولت برگردانده شود؟,

ـ آنچه مسلم است این است که پس از صادر شدن رای تکلیف غار مشخص و بر خلع آن تاکید خواهد شد، متاسفانه سالهای گذشته غار تبدیل به محل درآمد برای برخی افراد غیر شده بود، که سرمایه­ های بدست­امده از آن را در جای دیگری هزینه می کردند.

,

 

,

*تحقیق و تفحص­ها هم در حال انجام است و باید مشخص شود که درآمد حاصل از غار به کجا رفته؟

, *تحقیق و تفحص­ها هم در حال انجام است و باید مشخص شود که درآمد حاصل از غار به کجا رفته؟,

 

,

نتایج بررسی­ ها نشان می­دهد که بخشی از درآمدها به سمت «عباس­ آباد» رفته و آنجا حیات خلوت برخی افراد شده است، در حقیقت از ظرفیت وجودی غار آنچنان که باید و شاید برای توسعه استان و شهرستان بهره نگرفته­ اند و باید متولیان امر این ایراد را بپذیرند و با مردم صادقانه حرف بزنند.

,

 

,

بعد از آن دولت اگر خواست واگذار کند  قطعا با شرایط خاص این کار را خواهد کرد، در غیر این صورت خود به نحو دیگری مدیریت خواهد کرد.

,

 

,

*اگر دستگاه اجرایی نسبت به اجرای قانون  بی تفاوت باشد واکنش مسئولین ناظر چیست؟

, *اگر دستگاه اجرایی نسبت به اجرای قانون  بی تفاوت باشد واکنش مسئولین ناظر چیست؟,

ـ در صورت مشاهده اینگونه تخلفات ، مدیر دستگاه مربوطه محکوم خواهد شد و دیوان عدالت اداری می­تواند حکم انفصال از خدمت مدیر را صادر کند، این جرم است و اگر شکایتی باشد دادگاه رسیدگی خواهد کرد، قوانین لازم الاجرا است و کسی نمی­تواند خلاف آن عمل کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه