اخبار داغ

دهیار روستای رضوان بخش فین مطرح کرد

تیغ بانک ها زیر گلوی کشاورزی بزرگترین روستای بندرعباس

تیغ بانک ها زیر گلوی کشاورزی بزرگترین روستای بندرعباس
رضوان بزرگترین روستای بخش فین و یکی از قطب های کشاورزی و محصولات زراعی در هرمزگان محسوب می شود اما با مشکلات فراوانی از جمله ورشکستگی کشاورزان زیر فشار سنگین وام های بانکی، دست و پنجه نرم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سهراب عبدالله زاده دهیار روستای رضوان بخش فین بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده ،گفت: رضوان بزرگترین روستای بخش فین و یکی از قطب های کشاورزی و محصولات زراعی در هرمزگان محسوب می شود اما متاسفانه آن گونه که باید به کشاورزان این منطقه توجه نمی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده ,
دهیار روستای رضوان در ادامه بیان کرد: کشاورزان در سال زراعی جدید برای کشت محصولات خود با مشکلات فراوانی روبه رو هستند.
,
 
,
وی تصریح کرد: کشاورزی شغل و پیشه اجدادی مردم رضوان است که امیدواریم با تلاش ، همت و مساعدت مسئولان و بخشش تسهیلات و دیرکرد وام ها نسبت به رفع بخشی از مشکلات این قشر اقدام شود.
,
 
,
عبدالله زاده در ادامه بابیان اینکه که از مردادماه فصل کشاورزی در روستای رضوان آغاز می شود ،اظهار کرد: برداشت محصول که عمده آن پیاز ،فلفل،گوجه فرنگی و بادمجان است در آذرماه صورت می گیرد.
,
 
,
دهیار روستای رضوان تصریح کرد: کار برداشت محصول بیشتر توسط بانوان انجام می شود و به گونه ای که ۶۰ درصد کارگران در کشاورزی را قشر زنان تشکیل می دهند و تنها کشاورزان ثابت از میان مردان هستند.
,
 
,
وی افزود: رضوان قریب به ۳ هکتار زمین زراعی قابل کشت دارد و به هنگام کاشت و برداشت محصول بیشتر از ۴ هزار نفر به این کار مشغول هستند.
,
 
,
عبدالله زاده عدم حمایت از خرید محصولات و مشکل در چرخه فروش یکی از مشکلات مهم کشاورزان در رضوان دانست و گفت: بسیاری از کشاورزان به علت ضرر و زیان در ساله های گذشته ورشکست شدند و زیر فشار بانک ها قرار دارند.
,
 
,
دهیار روستای رضوان در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره اینکه تامین آب شرب یکی از بزرگترین مشکلات مردم روستای رضوان است بیان کرد: نیاز روزانه آب در این روستا سه هزار متر مکعب است و این روستا چهار رشته قنات دارد که ۳۰ درصد آب مورد نیاز روستا را تامین می کند.
,
 
,
وی همچنین با بیان اینکه، آب شرب در روستای رضوان به شکل جیره بندی عرضه می شود ،گفت: مردم از ۴۸ ساعت تنها ۴ ساعت آب دارند.
,
 
,
عبدالله زاده وجود مشکل در زیز ساخت ها را یکی دیگر از چالش های رضوان دانست و اظهار کرد: بسیاری از معابر و خیابان های روستا خاکی است و نیاز به تامین اعتبار دارد.
,
 
,
دهیار روستای رضوان کمبود فضای آموزشی و ضعف در زیر ساخت های فرهنگی را به عنوان یکی دیگر از مشکلات رضوان ذکر کرد و ادامه داد: یک هنرستان در روستای رضوان وجود دارد که رشته کشاورزی آن هیچ گونه امکانات و ابزار لازم ویژه این رشته وجود ندارد.
,
 
,
وی افزود: رودخانه روستای رضوان در زمان بارندگی و طغیان رودخانه های فصلی راه ارتباطی دانش آموزان و کشاورزان مسدود می کند و با توجه به اینکه اهالی ۶ روستا راه ارتباطی آنها از این روستا می گذرد نیاز به احداث یک دهنه پل با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان است.
,
 
,
دهیار روستای رضوان در ادامه با گلایه از عدم پایبندی مسئولان شبکه بهداشت بندرعباس به تعهدات و وعده های داده شده در خصوص تکمیل تجهیزات این شبکه بهداشت ،گفت:مرکز درمانی این روستا فاقد امکانات و تجهیزات لازم است لذا نبود امکانات باعث مرگ چند تن از اهالی شده است.
,
 
,
عبدالله زاده از راه اندازی موزه مردم شناسی و صنایع دستی در این روستا طی آینده ای نزدیک خبرداد و افزود: نصب ۵ آلمان شهری ،آسفالت بیش از ۳۰ هزار متر از کوچه ها و معابر ،ایجاد بوستان روستایی نمونه در سطح روستاهای بندرعباس ،پیگیری و جانمایی احداث آبشیرین کن در ۲۰ نقطه از محلات و پیگیری در زمینه مخازن آب روستا از جمله اقدامات صورت گرفته توسط دهیاری طی سال گذشته در رضوان است.
,
 
,
دهیار روستای رضوان همچنین از آغاز عملیات مجتمع فرهنگی و ورزشی در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع خبر داد و گفت: این مجموعه شامل کتابخانه،سالن جلسات ،کافی شاپ ،مهمان سرا که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه