اخبار داغ

دانا گزارش می دهد/

روبان هایی که می توانست قبل از انتخابات قیچی شود/ پروژه هایی عظیمی که برای رفاه شهروندان تهرانی بهره برداری شد+تصاویر

روبان هایی که می توانست  قبل از انتخابات قیچی شود/ پروژه هایی عظیمی که برای رفاه شهروندان تهرانی بهره برداری شد+تصاویر
از خرداد ماه سال جاری چندین پروژه شهری جهت افزایش رفاه و اسایش شهروندان تهران توسط شهرداری تهران به بهره برداری رسیده است؛ پروزه هایی از قبیل باغ کتاب تهران، خطوط 7و8 مترو تهران، تونل و زیر گذر شهید ضربعلی زاده، بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه و در آخر خط 6 مترو که تا قبل از مهر ماه سال جاری به گفته معاون شهردار تهران افتتاح و به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از خرداد ماه سال جاری چندین پروژه شهری جهت افزایش رفاه و آسایش شهروندان تهران توسط شهرداری تهران به بهره برداری رسیده است؛ پروزه هایی از قبیل باغ کتاب تهران، خطوط 7و8 مترو تهران، تونل و زیر گذر شهید ضربعلی زاده، بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه و در آخر خط 6 مترو که تا قبل از مهر ماه سال جاری به گفته معاون شهردار تهران افتتاح و به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

** خط 7 مترو تهران عمیق ترین خط مترو

, ** خط 7 مترو تهران عمیق ترین خط مترو, ** خط 7 مترو تهران عمیق ترین خط مترو,

خط 7 متروی تهران به‌طول 22 کیلومتر از ایستگاه بسیج در تقاطع بزرگراه شهید محلاتی و بزرگراه بسیج تا ایستگاه میدان صنعت در 20 خرداد ماه سال جاری با حضور شهردار تهران و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) افتتاح و به بهره برداری رسید.

,







در خصوص این خط می توان گفت که خط 7 متروی تهران به‌طول 27 کیلومتر مشتمل بر 22 ایستگاه از شهرک امیرالمؤمنین(ع) واقع در جنوب شرقی تهران در امتداد شرقی به غربی شروع و پس از عبور از تقاطع بزرگراه محلاتی، 17 شهریور و میدان محمدیه در تقاطع بزرگراه نواب صفوی مسیر آن در امتداد جنوبی ــ شمالی تغییر یافته و با گذر از طراز کنار تونل توحید و عبور از مجاورت برج میلاد در میدان بوستان واقع در شمال غرب تهران پایان می‌یابد.

,
,
, ,
,
,
,
, .,

, ,

از جمله ویژگی‌های این پروژه می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ این خط بیشترین ایستگاه‌های تبادلی با دیگر خطوط متروی تهران را داراست. همچنین این خط از زیر خطوط یک، 2، 3، 4 و 6 متروی تهران عبور کرده است. خط 7 متروی تهران عمیق‌ترین خطوط متروی تهران می باشد به طوری که کمترین عمق خط ۱۴ متر و بیشترین عمق خط ۵۶ متر است و گذر از زیر اتوبان شیخ‌فضل‌الله و تونل توحید و برج میلاد از دیگر ویژگی‌های این خط مترو است.

, .,

 

,

طبق اعلام شرکت بهره برداری متروی تهران برای احداث این خط ۳میلیون و ۶۵۰هزار مترمکعب معادل ۵ تونل رسالت، چهار تونل توحید و سه تونل نیایش خاکبرداری انجام شده است و بتن ریزی آن نیز ۹۲۳ هزار متر مکعب یعنی معادل ۳۰ برج میلاد بوده است.ضمن اینکه ۱۱۰ هزار تن آرماتوربندی معادل ۱۱ برج ایفل انجام شده است.

, .,

 

,

 

,

**افتتاح باغ کتاب تهران

, **افتتاح باغ کتاب تهران, **افتتاح باغ کتاب تهران,

 

,

باغ کتاب تهران به عنوان بزرگترین کتابفروشی، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند . این مجموعه ضمن افزایش سرانه مطالعه در کشور، می‌تواند به رشد علمی کودکان، نوجوانان وحتی بزرگسالان کمک قابل توجهی داشته باشد.

,

, ,

باغ کتاب تهران از 10 سالن سینما و آمفی تئاتر تشکیل شده است و با مساحت 110 هزار مترمربع، فضای مفرح و شادی را برای دورهم بودن خانواده ها و در نظر گرفتن ساعتی برای مطالعه و کتابخوانی فراهم می کند. مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق) از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.

, . ,

این مجموعه فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مرداد ماه سال جاری با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

,

, ,

**بهره‌برداری از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی‌زاده

, **بهره‌برداری از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی‌زاده, **بهره‌برداری از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی‌زاده,

 

,

تونل ضربعلی زاده، هفتمین تونل شهری است که در منطقه 16 تهران و بین دو محله نازی آباد و خزانه به طول 550 متر در مدت یکسال به بهره برداری رسید. عملیات اجرایی احداث تونل ضربعلی زاده از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون ساکنان محله های نازی آباد و خزانه شاهد افتتاح این تونل هستند.

, ., .,

, ,

یکی از دلایل احداث این تونل در محدوده خیابان شهید رجایی، بن بست بودن محله خزانه و نازی آباد بود که ساکنان محله خزانه برای عبور و تردد به محله شان مجبور بودند از خیابان بعثت و پایانه جنوب عبور کنند همین مشکلات عدیده و ترافیک سنگینی را ایجاد می کرد.علت بن بست بودن این محله نیز عبور خط راه آهن و مترو بود.

, .,

, , ,

با بهره برداری از این معبر زیرزمینی شاهد گشایش ترافیک و ارتباط بین محلات نازی آباد و خزانه خواهیم بود و در اجرای تونل نیز 170 شمع، 32 هزار متر مکعب خاک برداری و 7600 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

, .,

برای اجرای تونل ضربعلی زاده حدود 20 میلیارد تومان، برای مقاوم سازی و بهسازی پنج پل سواره رو شهر 10 میلیارد تومان و برای ساماندهی رودخانه ها هم 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

, .,

 

,

** افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه

, ** افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه, ** افتتاح بزرگراه شهید همدانی و تونل شهدای غزه,

, ,

پروژه احداث ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم در بخش حدفاصل تقاطع آزادراه آزادگان تا اتوبان و جاده مخصوص تهران- کرج به همراه تونل شهدای غزه، روز دوشنبه نهم مردادماه طی مراسمی با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران و سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

, .,

, ,

مسیر ادامه غربی بزرگراه شهید حکیم به طول 6.9 کیلومتر دارای 10 تقاطع غیرهمسطح شامل تقاطع بزرگراه شهید حکیم با خیابان‌های کوهک، کاج، گلها، بلوار ایران خودرو، رودخانه وردآورد، بلوار پژوهش، خیابان اردستانی و همچنین تقاطع‌های برقرارکننده ارتباط معابر محلی در محدوده منطقه 22 است. تعداد 24 رمپ و لوپ و 6 دستگاه پل از مشخصات این پروژه است.

, .,

, , ,

همچنین تونل شهدای غزه با احتساب تونل، رمپ‌های ورودی و خروجی و تونل‌های ارتباطی، معبری 3256 متری به شمار می‌رود و همانند تونل‌های نیایش و امیرکبیر به صورت آب‌بند کامل و هوشمند احداث شده است و دارای 4 دسترسی اضطراری می‌باشد. حفظ درختان پارک جنگلی چیتگر یکی از اهداف اصلی تعریف و اجرای ششمین تونل ترافیکی شهر تهران بوده است. عرض دهانه حفاری هر یک از تونل های شمالی و جنوبی آن 18 متر و ارتفاع آنها حدود 13 متر است. سطح مقطع تونل شهدای غزه مثل تونل نیایش حدود 186 متر مربع بوده و با استفاده از روش اتریشی که یکی از مدرن‌ترین روش‌های حفاری است، ساخته شده است.

, .,

 

,

پروزه های خطوط ریلی  که از آنها در این کزارش نام برده شده است تنها بخشی از پروژه های عمرانی شهرداری تهران است که در مدت کوتاهی با توجه به استاندارد جهانی ساخت مترو افتتاح و به بهره برداری رسیده است؛ بر اساس استانداردهای جهانی سرعت ساخت مترو در جهان 22 کیلومتر در سال است در حالی که سرعت ساخت مترو در تهران 35 کیلومتر در سال و یا حتی در برخی از موارد بیش از این مقدار نیز است.

,

 

,

تمامی پروژه هایی که این روز ها توسط شهردار تهران افتتاح و به بهره برداری می رسد می توانست این پروزه ها در ایام انتخابات و در بهبوهه تبلیغات انتخاباتی افتتاح شود؛ در صورتی که شهردار تهران افتتاح ها را به بعد از انتخابات موکول کرد تا از این افتتاح ها سو برداشت انتخاباتی صورت نپذیرد.

,

 

,

همه ما شاهد این بودیم که در ایام قبل از انتخابات برخی پروژه هایی را که قبلا افتتاح شده و یا پروژه های نیمه تکمیل را افتتاح می کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه