اخبار داغ

نقدی بر حرکت زشت و ناپسند روز تحلیف؛

سلفیِِ حقارت؛ دست گلی که برخی وکلای ملت به آب دادند

سلفیِِ حقارت؛ دست گلی که برخی وکلای ملت به آب دادند
برخی از نمایندگان مجلس پس از پایان مراسم تحلیف رئیس جمهور، در اقدامی ناباورانه و در عین حال تحقیرآمیز برای گرفتن چند تا عکس سلفی ناقابل با یک مسئول اروپایی، عزت و غرور خود را به عنوان یک نماینده ایرانی زیرپا گذاشتند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قم فردا، چند روزی است که از مراسم تنفیذ و تحلیف باشکوه دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام حسن روحانی می گذرد، همان مراسمی که کلی سر و صدا به پا کرد و با حاشیه هایی همراه بود؛ از حضور هیات‌های بلند پایه خارجی در این مراسم گرفته تا تعطیلی کلیه دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی و سرانجام حرکت تحقیر آمیز چند نماینده مجلس در تلاش برای گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

ماجرا از این قرار است که پس از پایان مراسم تحلیف رئیس جمهور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در اقدامی ناباورانه و در عین حال تحقیرآمیز برای گرفتن عکس سلفی با یک مسئول اروپایی عزت و غرور خود را به عنوان یک نماینده ایرانی زیرپا گذاشتند.

,

این روزها گرفتن عکس سلفی در بین مردم و به ویژه جوانان باب شده ، اما این سلفی با بقیه سلفی ها فرق می کند، چرا که در آن حقارت بیش از تصاویر افراد خودنمایی می کند، طوری که می توان آن را سلفی حقارت نامید...

,

بدتر آن که این افراد نمایندگان مردم کشور پهناور و نامداری چون ایران هستند و با این کار خود نه تنها خود را بلکه مردم یک کشور را زیر سوال بردند و موجب تحقیر ملی کشورمان شدند.

,

به همین دلیل این سلفی، واکنش‌های گسترده مردم به ویژه در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت که به این رفتار نمایندگان معترض شدند و برخی از آن ها از اینکه این گونه افراد را به عنوان نماینده خود در مجلس شورای اسلامی برگزیدند ابراز پشیمانی کردند.

,

به راستی این رفتار تحقیرآمیز نمایندگان با برخورد عزتمندانه حضرت امام (ره) با وزیر خارجه شوروی اصلا قابل مقایسه نیست، چرا که حضرت امام خمینی (ره) در مواجه با ادوارد شواردنادزه وزیرخارجه یکی از ابرقدرت‌های آن روز جهان، هیچ اعتنایی به وی نکرده وبرخوری کاملا سنگین با او داشتند.

,

اما امروز برخی از نمایندگان مجلس، برای گرفتن چند تا عکس ناقابل با یک اجنبی بر هم پیشی گرفته و خود را چنان روی میز پهن کرده و نیششان را تا بناگوش باز کرده اند که انگار در خوابشان هم چنین صحنه ای را نمی دیدند!

,

گفتنی است که این سلفی سخیف علاوه بر واکنش های داخلی، در خارج از کشور نیز واکنش هایی را دربرداشت و توسط خبرنگاران رسانه های بیگانه پوشش داده شد.

,

در همین راستا روزنامه گاردین نوشت: گروهی از نمایندگان مجلس ایران به دلیل مسابقه گذاشتن بر سر گرفتن سلفی با فدریکا موگرینی آماج حملات قرار گرفتند.

,

دیلی تلگراف نیز در این باره نوشت: دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا غافلگیر شد!

,

در بازفید نیز آمده است: تعدادی از نمایندگان ایران به دلیل هجوم برای گرفتن سلفی با مقام ارشد اتحادیه اروپا تحت حمله قرار گرفته اند. این افراد با تلاش بسیار سر و گردن خود را بالا و پایین می کردند تا بتوانند با موگرینی سلفی بگیرند.

,

 آری، سلفی حقارت، گرچه در ظاهر ساده به نظر می رسد اما واقعیت چیز دیگری است و آن پایین آمدن سطح نمایندگان و کیفیت پارلمان در ایران است! گرچه تلخ است اما واقعیت احیای روح اجنبی پرستی در بین برخی از نمایندگان و سردمداران جمهوری اسلامی ایران است، لذا جا دارد که یادی کنیم از آن سخن گهربار امام خمینی(ره) که فرمودند: "چنان غرب در نظر یک قشری از این ملت جلوه کرده است که گمان می کنیم غیر از غرب، دیگر هیچ چیز نیست  این وابستگی فکری، عقلی و مغزی غربی، منشاء اکثر بدبختی های  ملت ما است."

,

حجت الاسلام و المسلمین سید صمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان در گفتگو با خبرنگار قم فردا، درباره اقدام نمایندگان مجلس در گرفتن عکس سلفی با خانم موگرینی در مراسم تحلیف رئیس جمهور اظهار داشت: خانم موگرینی شخصیت مهمی در آن مراسم بودند، به خصوص این که ایشان به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران راه خود را از آمریکا جدا کرده اند.

, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: اما این دلیل نمی شد که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اقدام به گرفتن عکس سلفی با وی آن هم با آن وضع کنند، لذا این کار آنها سبک و دور از شان ملی و عرف دیلپماتیک بود.

,

 هر چند فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز درخصوص انتشار عکس سلفی عجیبش با موگرینی اظهار تاسف کرد و گفت: پس از انتشار عکس اینجانب، اگر چه نمایندگان حاضر در محل از سر مطایبه و تفنن مشغول گرفتن عکس بودند ولی به هر حال اینجانب وظیفه خود می‌دانم از آنچه ناقض شأن نمایندگی مردم است، عمیقا ابراز تاسف و عذرخواهی کنم.

,

باز هم گلی به گوشه جمال این نماینده، هرچند که آب رفته را نمی توان به جوی بازگرداند، اما این کار وی شرف دارد به اقدام احمد مازنی نماینده لیست امید، چرا که وی نه تنها از این ماجرا پشیمان نیست، بلکه در توییت خود از بسته شدن مسیر ارتباط نمایندگان با مهمانان در ابتدای مراسم تحلیف ابراز ناراحتی کرده است!

,

به هر تقدیر، تاریخ کشورمان از این گونه موارد کم به خود ندیدهکه سیاستمداران در برخورد با اجنبی ها، خود را گم کرده و تا درجه ضلالت خود را به زیر کشیده اند.

,

در پایان باید گفت که ماجرای سلفی حقارت چیزی نیست جز نتیجه رای دادن برپایه منطق  "تکرار می کنم...."

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه