اخبار داغ

سوال روز؛ غول پیکرهای وارداتی دست دوم هستند؟

هواپیمای ATR هم نیامده دچار نقص فنی شد/ عمر 3 ماهه هواپیماهای جدید هم مانع فرود اضطراری نشد

هواپیمای ATR هم نیامده دچار نقص فنی شد/ عمر 3 ماهه هواپیماهای جدید هم مانع فرود اضطراری نشد
بعد از گذشت 3 ماه هواپیماهایی که با تبلیغات زیاد وارد کشور شدند به مشکل برخوردند پیش از این نیز مشکلات فنی برای ایرباس های نو به وجود آمده بود تا جایی که در ماه گذشته هواپیمای ایرباس 321 تازه خریداری در مسیر تهران آمستردام دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه به دلیل نقص فنی هواپیما مجبور به بازگشت به باند فرودگاه مبدا شد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته خبری مبنی بر نقص فنی در موتور هواپیما و فرود اضطراری پرواز مشهد به گرگان در فرودگاه گرگان منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گفته رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های استان گلستان، مدل این هواپیما از سری های جدید هواپیماهای ATR بوده است.

,

اواخر اردیبهشت ماه سال جاری یعنی کمتر از سه ماه قبل چهار فروند هواپیمای ATR (ای تی آر) وارد ناوگان هوایی کشور شد که ATR دارای نقص فنی نیز یکی از آنها ست.

,

خبرگزاری دولتی ایرنا ورود این 4 هواپیما را حاصل تلاش مذاکره کنندگان برای به نتیجه رساندن برجام دانسته و نوشته بود که از تدابیر دولت تدبیر و امید ورود این هواپیماهای ای تی آر به کشور و جوان سازی ناوگان هوایی کشور بوده است؛ هرچند بسیاری از کارشناسان از دست دوم بودن این هواپیماها خبر داده و اعلام کردند این هواپیماها کاملا مرجوعی هستند.

,

«اصغر فخریه کاشان» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در خصوص این 4 هواپیمای ای تی آر گفته بود که تمام پیش پرداخت های مورد نیاز این 4 هواپیما به شرکت ای تی آر پرداخت شده و 15 تا 20درصد مبلغ 400 میلیون دلاری آن توسط ایران و مابقی 80 تا 85 درصد آن از طریق فاینانس خارجی تامین می شود.

,

ای ‌تی ‌آر 72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان ‌برد منطقه‌ای است و توانایی طی کردن مسافت 1500 تا 1600 کیلومتر را دارد که به گفته مسئولان در سازمان هوایی کشور  و ایران ایر این هواپیما در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ایران ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند.

,

حالا عملاً بعد از گذشت 3 ماه هواپیماهایی که با تبلیغات زیاد وارد کشور شدند به مشکل برخوردند؛ پیش از این نیز مشکلات فنی برای ایرباس های نو به وجود آمده بود تا جایی که در ماه گذشته هواپیمای ایرباس 321 تازه خریداری در مسیر تهران آمستردام دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه به دلیل نقص فنی هواپیما مجبور به بازگشت به باند فرودگاه مبدا شد.

,

پیش از این انتقادات زیادی به سازمان هواپیمایی کشور برای مرجوعی بودن این هواپیماها شده بود اما مسئولان این سازمان به این انتقادات توجهی نکرده و اعلام کرده بودند این هواپیماها نو هستند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه