اخبار داغ

توریسم در اردبیل؛ زندگی در مرز فرصت و تهدید

توریسم در اردبیل؛ زندگی در مرز فرصت و تهدید
شادمانی از ورود توریست های کشور همسایه، یعنی جمهوری آذربایجان، یک طرف ماجرای صنعت پرپیچ و خم توریسم است که در کنار آن ضرورت اساسی به نام فرهنگ توریست پذیری آنقدر مساله ای مهم تر و وویژه تر می نماید که بی توجهی به آن، در میان مدت، اتفاقا به خسرانهای بسیار در این حوزه منجر خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما گردشگری و تأثیرش در ایجاد اشتغال، کسب و کار، فراهم کردن فرصت های درآمدزایی و ...، بر هیچ کس پوشیده نیست و اهمیت این مسئله بویژه در خصوص حضور گردشگران خارجی دوچندان می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

گردشگرانی که به بهانه های مختلف از جمله آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور، تفریح و لذت بردن از اماکن طبیعی و غیر طبیعی یک منطقه و حتی برخی برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به کشور دیگر سفر می کنند.

حال با تمام این اوصاف صرف حضور گردشگر بویژه گردشگران خارجی با هر بهانه ای، درآمدزایی، اشتغال و بسیاری از امتیازات دیگر را برای کشور پذیرنده گردشگر به همراه دارد و اینجاست که اهمیت برخی پارامترهای جذب و ماندگارکردن و البته جلب رضایت توریست برای سفری دوباره به همان کشور در آینده، پررنگ تر می شود.

در میان این پارامترها "فرهنگ توریست پذیری" نقش اساسی و کلیدی دارد وهمین نقش حساس و اساسی است که همه قلم به دستان را وادار کرده که از کلید واژه "فرهنگ " بیشترین استفاده را در نوشته های خود برای جذب توریست به کار برند.

اما باید پا را فراتر از نوشته ها گذاشت و کارنامه خود را در قالب عمل سنجید؛ اینکه ما تا چه حد توانسته ایم در این مسیر حرکت کنیم؛ برای بررسی این مسئله نگاهی به حضور گردشگرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل سفر می کنند؛ داریم.

شادمانی از ورود توریست های کشور همسایه، یعنی جمهوری آذربایجان، یک طرف ماجرای صنعت پرپیچ و خم توریسم است که در کنار آن ضرورت اساسی به نام فرهنگ توریست پذیری  آنقدر مساله ای مهم تر و وویژه تر می نماید که بی توجهی به آن، در میان مدت، اتفاقا به خسرانهای بسیار در این حوزه منجر خواهد شد.

با یک گفت و شنود اجمالی با مسافرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل و شهرستان بیله سوار می آیند متوجه می شویم بیشتر آنها برای انجام امور پزشکی و درمانی و استفاده از خدمات بیمارستان های اردبیل و تبریز و...، وارد کشور می شوند و اتفاقا از این خدمات نیز رضایت نسبی دارند اما بیشترین احساس نارضایتی انها از مسائلی است که باید در قالب فرهنگ توریست پذیری آن را جستجو کرد.

افزایش نامتعارف قیمت محصولات توسط برخی فروشندگان، طولانی نشان دادن مسیرهای هدف مسافران توسط اندک رانندگانی برای دریافت کرایه بیشتر و برخی رفتارهایی که حکایت از برخی از مشکلات فرهنگی _ البته مشکلات اقتصادی و...، نیز در ان دخیل است_ دارد؛

حال در این شرایط است که احساس نارضایتی مسافران ناخودآگاه به نارضایتی از سایر خدمات ارائه شده در استان از جمله خدمات پزشکی و...، نیز منجر می شود و همین مسئله شاید کار افرادی را که در حوزه توریسم درمانی در حال تحقیق و بررسی هستند را نیز سخت تر می کند.

هرچند باید اذعان کرد که در خصوص ارائه خدمات درمانی نیز با کمبودهای زیادی مواجه هستیم؛ و بیشترین رضایت از این خدمات  از جانب مسافرانی است که از حاشیه و روستاهای آذربایجان به استان وارد می شوند؛ چرا که امکانات محدودی دارند و با توجه به همین محدودیت ها شاید از خدمات درمانی بیشتری استفاده می کنند؛ اما در بین مسافرانی که توانایی مالی دارند و از لحاظ سطح تحصیلات و...، در شرایط خوبی به سر می برند احساس نارضایتی از عدم برخورد مناسب با گردشگران به نوعی به سایر موارد نیز تعمیم داده می شود و احساس نارضایتی کلی را به همراه دارد.

حال با تمام این اوصاف آن چیزی که در این برهه زمانی لازم و ضروری به نظر می رسد داشتن برنامه ریزی مناسب در جهت آموزش همگانی در راستای ارتقای سطح فرهنگ توریست پذیری در جامعه است.

یادداشت از: محمد باقر محمدی دانشجوی مدیریت جهانگردی

انتهای پیام/

,

گردشگرانی که به بهانه های مختلف از جمله آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور، تفریح و لذت بردن از اماکن طبیعی و غیر طبیعی یک منطقه و حتی برخی برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به کشور دیگر سفر می کنند.

حال با تمام این اوصاف صرف حضور گردشگر بویژه گردشگران خارجی با هر بهانه ای، درآمدزایی، اشتغال و بسیاری از امتیازات دیگر را برای کشور پذیرنده گردشگر به همراه دارد و اینجاست که اهمیت برخی پارامترهای جذب و ماندگارکردن و البته جلب رضایت توریست برای سفری دوباره به همان کشور در آینده، پررنگ تر می شود.

در میان این پارامترها "فرهنگ توریست پذیری" نقش اساسی و کلیدی دارد وهمین نقش حساس و اساسی است که همه قلم به دستان را وادار کرده که از کلید واژه "فرهنگ " بیشترین استفاده را در نوشته های خود برای جذب توریست به کار برند.

اما باید پا را فراتر از نوشته ها گذاشت و کارنامه خود را در قالب عمل سنجید؛ اینکه ما تا چه حد توانسته ایم در این مسیر حرکت کنیم؛ برای بررسی این مسئله نگاهی به حضور گردشگرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل سفر می کنند؛ داریم.

شادمانی از ورود توریست های کشور همسایه، یعنی جمهوری آذربایجان، یک طرف ماجرای صنعت پرپیچ و خم توریسم است که در کنار آن ضرورت اساسی به نام فرهنگ توریست پذیری  آنقدر مساله ای مهم تر و وویژه تر می نماید که بی توجهی به آن، در میان مدت، اتفاقا به خسرانهای بسیار در این حوزه منجر خواهد شد.

با یک گفت و شنود اجمالی با مسافرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل و شهرستان بیله سوار می آیند متوجه می شویم بیشتر آنها برای انجام امور پزشکی و درمانی و استفاده از خدمات بیمارستان های اردبیل و تبریز و...، وارد کشور می شوند و اتفاقا از این خدمات نیز رضایت نسبی دارند اما بیشترین احساس نارضایتی انها از مسائلی است که باید در قالب فرهنگ توریست پذیری آن را جستجو کرد.

افزایش نامتعارف قیمت محصولات توسط برخی فروشندگان، طولانی نشان دادن مسیرهای هدف مسافران توسط اندک رانندگانی برای دریافت کرایه بیشتر و برخی رفتارهایی که حکایت از برخی از مشکلات فرهنگی _ البته مشکلات اقتصادی و...، نیز در ان دخیل است_ دارد؛

حال در این شرایط است که احساس نارضایتی مسافران ناخودآگاه به نارضایتی از سایر خدمات ارائه شده در استان از جمله خدمات پزشکی و...، نیز منجر می شود و همین مسئله شاید کار افرادی را که در حوزه توریسم درمانی در حال تحقیق و بررسی هستند را نیز سخت تر می کند.

هرچند باید اذعان کرد که در خصوص ارائه خدمات درمانی نیز با کمبودهای زیادی مواجه هستیم؛ و بیشترین رضایت از این خدمات  از جانب مسافرانی است که از حاشیه و روستاهای آذربایجان به استان وارد می شوند؛ چرا که امکانات محدودی دارند و با توجه به همین محدودیت ها شاید از خدمات درمانی بیشتری استفاده می کنند؛ اما در بین مسافرانی که توانایی مالی دارند و از لحاظ سطح تحصیلات و...، در شرایط خوبی به سر می برند احساس نارضایتی از عدم برخورد مناسب با گردشگران به نوعی به سایر موارد نیز تعمیم داده می شود و احساس نارضایتی کلی را به همراه دارد.

حال با تمام این اوصاف آن چیزی که در این برهه زمانی لازم و ضروری به نظر می رسد داشتن برنامه ریزی مناسب در جهت آموزش همگانی در راستای ارتقای سطح فرهنگ توریست پذیری در جامعه است.

یادداشت از: محمد باقر محمدی دانشجوی مدیریت جهانگردی

انتهای پیام/

,

گردشگرانی که به بهانه های مختلف از جمله آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور، تفریح و لذت بردن از اماکن طبیعی و غیر طبیعی یک منطقه و حتی برخی برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به کشور دیگر سفر می کنند.

حال با تمام این اوصاف صرف حضور گردشگر بویژه گردشگران خارجی با هر بهانه ای، درآمدزایی، اشتغال و بسیاری از امتیازات دیگر را برای کشور پذیرنده گردشگر به همراه دارد و اینجاست که اهمیت برخی پارامترهای جذب و ماندگارکردن و البته جلب رضایت توریست برای سفری دوباره به همان کشور در آینده، پررنگ تر می شود.

در میان این پارامترها "فرهنگ توریست پذیری" نقش اساسی و کلیدی دارد وهمین نقش حساس و اساسی است که همه قلم به دستان را وادار کرده که از کلید واژه "فرهنگ " بیشترین استفاده را در نوشته های خود برای جذب توریست به کار برند.

اما باید پا را فراتر از نوشته ها گذاشت و کارنامه خود را در قالب عمل سنجید؛ اینکه ما تا چه حد توانسته ایم در این مسیر حرکت کنیم؛ برای بررسی این مسئله نگاهی به حضور گردشگرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل سفر می کنند؛ داریم.

شادمانی از ورود توریست های کشور همسایه، یعنی جمهوری آذربایجان، یک طرف ماجرای صنعت پرپیچ و خم توریسم است که در کنار آن ضرورت اساسی به نام فرهنگ توریست پذیری  آنقدر مساله ای مهم تر و وویژه تر می نماید که بی توجهی به آن، در میان مدت، اتفاقا به خسرانهای بسیار در این حوزه منجر خواهد شد.

با یک گفت و شنود اجمالی با مسافرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل و شهرستان بیله سوار می آیند متوجه می شویم بیشتر آنها برای انجام امور پزشکی و درمانی و استفاده از خدمات بیمارستان های اردبیل و تبریز و...، وارد کشور می شوند و اتفاقا از این خدمات نیز رضایت نسبی دارند اما بیشترین احساس نارضایتی انها از مسائلی است که باید در قالب فرهنگ توریست پذیری آن را جستجو کرد.

افزایش نامتعارف قیمت محصولات توسط برخی فروشندگان، طولانی نشان دادن مسیرهای هدف مسافران توسط اندک رانندگانی برای دریافت کرایه بیشتر و برخی رفتارهایی که حکایت از برخی از مشکلات فرهنگی _ البته مشکلات اقتصادی و...، نیز در ان دخیل است_ دارد؛

حال در این شرایط است که احساس نارضایتی مسافران ناخودآگاه به نارضایتی از سایر خدمات ارائه شده در استان از جمله خدمات پزشکی و...، نیز منجر می شود و همین مسئله شاید کار افرادی را که در حوزه توریسم درمانی در حال تحقیق و بررسی هستند را نیز سخت تر می کند.

هرچند باید اذعان کرد که در خصوص ارائه خدمات درمانی نیز با کمبودهای زیادی مواجه هستیم؛ و بیشترین رضایت از این خدمات  از جانب مسافرانی است که از حاشیه و روستاهای آذربایجان به استان وارد می شوند؛ چرا که امکانات محدودی دارند و با توجه به همین محدودیت ها شاید از خدمات درمانی بیشتری استفاده می کنند؛ اما در بین مسافرانی که توانایی مالی دارند و از لحاظ سطح تحصیلات و...، در شرایط خوبی به سر می برند احساس نارضایتی از عدم برخورد مناسب با گردشگران به نوعی به سایر موارد نیز تعمیم داده می شود و احساس نارضایتی کلی را به همراه دارد.

حال با تمام این اوصاف آن چیزی که در این برهه زمانی لازم و ضروری به نظر می رسد داشتن برنامه ریزی مناسب در جهت آموزش همگانی در راستای ارتقای سطح فرهنگ توریست پذیری در جامعه است.

یادداشت از: محمد باقر محمدی دانشجوی مدیریت جهانگردی

انتهای پیام/

,

گردشگرانی که به بهانه های مختلف از جمله آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور، تفریح و لذت بردن از اماکن طبیعی و غیر طبیعی یک منطقه و حتی برخی برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به کشور دیگر سفر می کنند.

حال با تمام این اوصاف صرف حضور گردشگر بویژه گردشگران خارجی با هر بهانه ای، درآمدزایی، اشتغال و بسیاری از امتیازات دیگر را برای کشور پذیرنده گردشگر به همراه دارد و اینجاست که اهمیت برخی پارامترهای جذب و ماندگارکردن و البته جلب رضایت توریست برای سفری دوباره به همان کشور در آینده، پررنگ تر می شود.

در میان این پارامترها "فرهنگ توریست پذیری" نقش اساسی و کلیدی دارد وهمین نقش حساس و اساسی است که همه قلم به دستان را وادار کرده که از کلید واژه "فرهنگ " بیشترین استفاده را در نوشته های خود برای جذب توریست به کار برند.

اما باید پا را فراتر از نوشته ها گذاشت و کارنامه خود را در قالب عمل سنجید؛ اینکه ما تا چه حد توانسته ایم در این مسیر حرکت کنیم؛ برای بررسی این مسئله نگاهی به حضور گردشگرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل سفر می کنند؛ داریم.

شادمانی از ورود توریست های کشور همسایه، یعنی جمهوری آذربایجان، یک طرف ماجرای صنعت پرپیچ و خم توریسم است که در کنار آن ضرورت اساسی به نام فرهنگ توریست پذیری  آنقدر مساله ای مهم تر و وویژه تر می نماید که بی توجهی به آن، در میان مدت، اتفاقا به خسرانهای بسیار در این حوزه منجر خواهد شد.

با یک گفت و شنود اجمالی با مسافرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل و شهرستان بیله سوار می آیند متوجه می شویم بیشتر آنها برای انجام امور پزشکی و درمانی و استفاده از خدمات بیمارستان های اردبیل و تبریز و...، وارد کشور می شوند و اتفاقا از این خدمات نیز رضایت نسبی دارند اما بیشترین احساس نارضایتی انها از مسائلی است که باید در قالب فرهنگ توریست پذیری آن را جستجو کرد.

افزایش نامتعارف قیمت محصولات توسط برخی فروشندگان، طولانی نشان دادن مسیرهای هدف مسافران توسط اندک رانندگانی برای دریافت کرایه بیشتر و برخی رفتارهایی که حکایت از برخی از مشکلات فرهنگی _ البته مشکلات اقتصادی و...، نیز در ان دخیل است_ دارد؛

حال در این شرایط است که احساس نارضایتی مسافران ناخودآگاه به نارضایتی از سایر خدمات ارائه شده در استان از جمله خدمات پزشکی و...، نیز منجر می شود و همین مسئله شاید کار افرادی را که در حوزه توریسم درمانی در حال تحقیق و بررسی هستند را نیز سخت تر می کند.

هرچند باید اذعان کرد که در خصوص ارائه خدمات درمانی نیز با کمبودهای زیادی مواجه هستیم؛ و بیشترین رضایت از این خدمات  از جانب مسافرانی است که از حاشیه و روستاهای آذربایجان به استان وارد می شوند؛ چرا که امکانات محدودی دارند و با توجه به همین محدودیت ها شاید از خدمات درمانی بیشتری استفاده می کنند؛ اما در بین مسافرانی که توانایی مالی دارند و از لحاظ سطح تحصیلات و...، در شرایط خوبی به سر می برند احساس نارضایتی از عدم برخورد مناسب با گردشگران به نوعی به سایر موارد نیز تعمیم داده می شود و احساس نارضایتی کلی را به همراه دارد.

حال با تمام این اوصاف آن چیزی که در این برهه زمانی لازم و ضروری به نظر می رسد داشتن برنامه ریزی مناسب در جهت آموزش همگانی در راستای ارتقای سطح فرهنگ توریست پذیری در جامعه است.

یادداشت از: محمد باقر محمدی دانشجوی مدیریت جهانگردی

انتهای پیام/

,

گردشگرانی که به بهانه های مختلف از جمله آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم یک کشور، تفریح و لذت بردن از اماکن طبیعی و غیر طبیعی یک منطقه و حتی برخی برای استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی به کشور دیگر سفر می کنند.

,

حال با تمام این اوصاف صرف حضور گردشگر بویژه گردشگران خارجی با هر بهانه ای، درآمدزایی، اشتغال و بسیاری از امتیازات دیگر را برای کشور پذیرنده گردشگر به همراه دارد و اینجاست که اهمیت برخی پارامترهای جذب و ماندگارکردن و البته جلب رضایت توریست برای سفری دوباره به همان کشور در آینده، پررنگ تر می شود.

,

در میان این پارامترها "فرهنگ توریست پذیری" نقش اساسی و کلیدی دارد وهمین نقش حساس و اساسی است که همه قلم به دستان را وادار کرده که از کلید واژه "فرهنگ " بیشترین استفاده را در نوشته های خود برای جذب توریست به کار برند.

,

اما باید پا را فراتر از نوشته ها گذاشت و کارنامه خود را در قالب عمل سنجید؛ اینکه ما تا چه حد توانسته ایم در این مسیر حرکت کنیم؛ برای بررسی این مسئله نگاهی به حضور گردشگرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل سفر می کنند؛ داریم.

,

شادمانی از ورود توریست های کشور همسایه، یعنی جمهوری آذربایجان، یک طرف ماجرای صنعت پرپیچ و خم توریسم است که در کنار آن ضرورت اساسی به نام فرهنگ توریست پذیری  آنقدر مساله ای مهم تر و وویژه تر می نماید که بی توجهی به آن، در میان مدت، اتفاقا به خسرانهای بسیار در این حوزه منجر خواهد شد.

,

با یک گفت و شنود اجمالی با مسافرانی که از کشور آذربایجان به استان اردبیل و شهرستان بیله سوار می آیند متوجه می شویم بیشتر آنها برای انجام امور پزشکی و درمانی و استفاده از خدمات بیمارستان های اردبیل و تبریز و...، وارد کشور می شوند و اتفاقا از این خدمات نیز رضایت نسبی دارند اما بیشترین احساس نارضایتی انها از مسائلی است که باید در قالب فرهنگ توریست پذیری آن را جستجو کرد.

,

افزایش نامتعارف قیمت محصولات توسط برخی فروشندگان، طولانی نشان دادن مسیرهای هدف مسافران توسط اندک رانندگانی برای دریافت کرایه بیشتر و برخی رفتارهایی که حکایت از برخی از مشکلات فرهنگی _ البته مشکلات اقتصادی و...، نیز در ان دخیل است_ دارد؛

,

حال در این شرایط است که احساس نارضایتی مسافران ناخودآگاه به نارضایتی از سایر خدمات ارائه شده در استان از جمله خدمات پزشکی و...، نیز منجر می شود و همین مسئله شاید کار افرادی را که در حوزه توریسم درمانی در حال تحقیق و بررسی هستند را نیز سخت تر می کند.

,

هرچند باید اذعان کرد که در خصوص ارائه خدمات درمانی نیز با کمبودهای زیادی مواجه هستیم؛ و بیشترین رضایت از این خدمات  از جانب مسافرانی است که از حاشیه و روستاهای آذربایجان به استان وارد می شوند؛ چرا که امکانات محدودی دارند و با توجه به همین محدودیت ها شاید از خدمات درمانی بیشتری استفاده می کنند؛ اما در بین مسافرانی که توانایی مالی دارند و از لحاظ سطح تحصیلات و...، در شرایط خوبی به سر می برند احساس نارضایتی از عدم برخورد مناسب با گردشگران به نوعی به سایر موارد نیز تعمیم داده می شود و احساس نارضایتی کلی را به همراه دارد.

,

حال با تمام این اوصاف آن چیزی که در این برهه زمانی لازم و ضروری به نظر می رسد داشتن برنامه ریزی مناسب در جهت آموزش همگانی در راستای ارتقای سطح فرهنگ توریست پذیری در جامعه است.

,

یادداشت از: محمد باقر محمدی دانشجوی مدیریت جهانگردی

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه