اخبار داغ

معضلی به نام دیوار نویسی در جاجرم/سودجویانی که تنها با تهیه یک اسپری رنگی به جان دیوارهای شهر می‌افتند

معضلی به نام دیوار نویسی در جاجرم/سودجویانی که تنها با تهیه یک اسپری رنگی به جان دیوارهای شهر می‌افتند
آنچه این روزها به شدت قامت شهر فرهنگی جاجرم را دچار آسیب کرده، دیوارنویسی های متعددی است که بر کالبد این شهر نقش می بندد و در کنار آن تبلیغات دیواری که در هر مکانی نصب شده و چهره منازل و دیوارهای شهر را به شدت دستخوش تغییر قرار داده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، دیوار نویسی و استفاده نابجا از در و دیوار منازل مسکونی،ادارات، مدارس، مغازه ها و اماکن ورزشی برای درج آگهی ها، تبلیغات، تصاویر ناهنجار و جملات غیر متعارف در برخی از کوچه و خیابان های جاجرم افزایش یاقته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم, .,

استفاده از اسپری برای نوشتن جملات تبلیغاتی و درج شماره تلفن شرکت ها، مغازه ها و آژانس ها در کنار جملاتی که گاهاً از لحاظ اخلاقی مناسب نیستند امروزه به امری طبیعی تبدیل شده است و هر کسی که بخواهد خبر تاسیس دکان، راه اندازی شغل جدید یا درد دلش  را به سمع و نظر مردم برساند اسپری برداشته و تمام در و دیوارهای شهر را می نویسد که این مساله شکل و شمایل شهر را به کلی زشت و ناپسند کرده است.

, .,

اصولاً دیوار نویسی یا نقاشی کردن دیوارها برای درج جملات ارزشی و تصاویر زیبا به شکلی که سیمای مکان را به صورتی درست و صحیح زینت بخشد در همه شهرهای کشور رایج است ولی استفاده از دیوارها برای درج جملات عاشقانه و غیر اخلاقی و تبلیغات های بی موردی که با اسپری نوشته شده اصلاً صحیح نیست و بایستی با آن مقابله کرد

,

.

, ., ,

یکی از شهروندان جاجرمی در این خصوص گفت: آنچه این روزها به شدت قامت شهر فرهنگی جاجرم را دچار آسیب کرده، دیوارنویسی های متعددی است که بر  کالبد این شهر نقش می بندد و در کنار آن تبلیغات دیواری که در هر مکانی نصب شده و چهره منازل و دیوارهای شهر را به شدت دستخوش تغییر قرار داده است.

, .,

نوروزی ابراز داشت: متأسفانه سالهاست شاهد رواج پدیده زشت دیوار نویسی در شهرستان جاجرم هستیم که این موضوع به دلیل عدم برخورد جدی شهرداری در این زمینه روز به روز افزایش می‌باید.

, .,

وی ادامه داد: دیوارنویسی اگر چه از گذشته‌های دور یکی از شیوه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شده اما تأثیر بدی بر زیبایی شهرها دارد، به طوری که در بسیاری از نقاط شهر جاجرم، دیوارنویسی از سوی افراد و شرکت‌های کوچک و بزرگ با اهداف  تبلیغاتی و در برخی موارد بدون مجوز این امر صورت می‌گیرد.

, .,

یکی دیگر از شهروندان جاجرمی اظهار کرد: برخی‌ها که همواره به دنبال تبلیغات همیشگی، آسان و کم هزینه هستند دست به تبلیغ های دیوار نویسی می زنند که تنها با تهیه یک اسپری رنگی و بدخط به جان دیوارهای شهر می‌افتند.

, .,

حسینی با بیان اینکه عدم برخورد جدی با پدیده دیوار نویسی در شهر جاجرم سبب شده تا روز به روز بر تعداد چنین نوشته هایی افزوده شود گفت: از آنجایی که شهر جاجرم شهر تاریخی است و می تواند قطب گردشگری استان شود لازم است مسئولان مربوطه و مردم بزرگوار جاجرم  برای پاک کردن نقاشی ها، تبلیغات های بی مورد اقدام کنند و تدابیری اندیشیده شود تا از تبدیل درب و دیوار مردم برای بولتن تبلیغاتی یا دفتر خاطرات جلوگیری شود.

, .,

یکی دیگر از همشهریان ابراز داشت: لازم است در این زمینه شهرداری جاجرم با اتخاذ تدابیر فوری و مناسب مانند برخورد با متخلفین و تبلیغ کنندگان و زیباسازی مناظر و دیوارهای شهری با طرح‌های زیبا جلوی رشد روز افزون این پدیده زشت را بگیرند.

, .,

حلاج با اشاره به اینکه متاسفانه در بعضی مواقع نیز دیوار نویسی هایی بدور از بحث تبلیغات توسط برخی افراد و بخصوص جوانان انجام می شود تصریح کرد: باید شهرداری و ارگان های ذیربط باید این موضوع را به طور جد پیگیری کرده و راه حلی برای رفع این مشکل پیدا کند.

, .,

, ,

در همین ارتباط شهردار جاجرم با بیان اینکه موضوع دیوارنویسی در شهر یک موضوع مهم، گسترده و جدید مدیریت شهری است ابراز داشت: باید چهره شهر باعث ایجاد روحیه آرامش و شادابی در شهروندان شود و این به عنوان دیدگاه مدیریت شهری در سطح دنیا مطرح است که در کلان شهر ها در دست اجراست.

,

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۲۵۰ مترمربع نقاشی و پاک سازی در ۵ نقطه شهر انجام شده است گفت: طبق قانون شهرداری ها، شهرداری باید چهره شهر را برای شهروندان ساماندهی کند که مواردی را در دستور کار داشتیم و داریم به طوری که در سال گذشته نقاطی را شناسایی کردیم و کار طراحی و نقاشی روی دیوار ها را انجام دادیم اما دیوارنویسی هایی که خود شهروندان به هرگونه ای انجام داده اند از لحاظ تبلیغات غیر قانونی است و همکاران خدمات شهری اخطارهای لازم را در این زمینه داده اند و موارد این چنینی را پاکسازی خواهند کرد.

,


وی تصریح کرد: می خواهیم با پاک کردن دیوارنویسی ها منظره طبیعی و هویت تاریخی جاجرم در نگاه شهروندان و مسافرانی که وارد شهر می شوند جایگزین منظره کنونی شهر شود و قدمت تاریخی شهرستان هویدا باشد.

,
,

 

,

, ,

, ,

, ,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه