اخبار داغ

مرتضی حیدری مطرح کرد؛

لزوم مطالبه گری فرامین رهبر انقلاب از مسئولان کشور / کار رسانه ای مانند شمشیر دو لبه است

لزوم مطالبه گری فرامین رهبر انقلاب از مسئولان کشور / کار رسانه ای مانند شمشیر دو لبه است
مجری تلویزیون گفت: حساسیت کار رسانه در جایی مشخص می شود که نباید در مقابل انحرافات ، چالش ها، مسائل و مشکلات بی تفاوت باشد بلکه باید نسبت به این مسئله متعهدانه واکنش به موقع نشان دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی حیدری در خصوص ویژگی های رسانه و خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، ضمن تبریک روز خبرنگار با تأکید بر این که رسانه یک نهاد است، اظهار داشت: رسانه مانند هر نهاد دیگری یک وظیفه انقلابی را بر عهده دارد و دارای ارزش های اجتماعی، انقلابی و رسالت های انقلابی و اسلامی در جامعه است ، بنابراین باید از درجه بالای تعهد برخوردار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا، , قم فردا، , قم فردا, قم فردا,

وی افزود: حساسیت کار رسانه در جایی مشخص می شود که نباید در مقابل انحرافات ، چالش ها، مسائل و مشکلات بی تفاوت باشد بلکه باید نسبت به این مسئله متعهدانه واکنش به موقع نشان دهد و در عین حال نباید به گونه ای رفتار کند که باعث سواستفاده دشمنان و یا تضعیف مبانی انقلاب شود و این یک نقطه بسیار بسیار ظریف است.

,

گوینده خبر، نقد کردن و بازتاب به موقع اخبار را از جمله وظایف خبرنگار دانست و افزود: خبرنگار باید متعهدانه در مقابل انحرافات و تهدیدات، اطلاع رسانی و روشنگری داشته باشد و در عین حال نباید زمینه سواستفاده برای بیگانگان را فراهم کند، لذا این دو نقش در کنار هم بسیار خطیر و مهم است.

,

وی تصریح کرد: اگر شخصی که در رسانه مشغول به کار است و یا مدیران رسانه، تعهد و باور عمیق نسبت به ارزش ها و اصول انقلاب نداشته باشند و نتوانند این موضوع مهم را مدیریت کنند ممکن است خطرناک باشد.

,

حیدری ادامه داد: کار رسانه ای مانند شمشیر دو لبه ای است که هم می تواند باعث اصلاح، پیشرفت انقلاب و تحکیم مبانی شود و هم می تواند تضعیف باشد که رمز آن داشتن دانش ، اتکاء به اصول حرفه ای گری و تعهد به مبانی انقلاب است.

,

 

,

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان از ظرفیت رسانه های انقلابی در جهت فرمایشات رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی و تحول در مدیریت کشور استفاده بهینه داشت، گفت: مهمترین کاری که رسانه های انقلابی و متعهد می توانند در این زمینه انجام دهند مطالبه گری منویات مقام معظم رهبری است .

,

مجری مناظرات انتخاباتی با اعتقاد به این که خبرنگار در حوزه های مختلف می تواند فعالیت سازنده داشته باشد، افزود: رهبر معظم انقللاب علاوه بر مطرح کردن موضوع اقتصاد مقاومتی در نزدیک به دو دهه قبل مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را نیز مطرح کرده بودند.

,

وی اضافه کرد: اتکاء به توان تولید داخلی ، قطع وابستگی به نفت، نفوذ و شبیه خون فرهنگی و موضوعات دیگر در حوزه های مختلف از جمله عزت ، حکمت و مصلحت در سیاست خارجی ، وحدت ملی و انسجام داخلی نیز از فرمایشات مقام معظم رهبری بوده است که رسانه ها باید مطالبه گر خاص رهبر معظم انقلاب از آحاد ملت و دستگاه های مختلف مسئول در این راستا اعم از دولت، قوه قضائیه ، قوه مقننه ، نیروهای مسلح و همه بخش هایی که در کشور مسئولیت دارند، باشند.

,

حیدری در خاتمه گفتگو با اشاره به وظایف خبرنگار و رسانه بیان داشت: اگر رسانه ها فرامین و منویات مقام معظم رهبری را به موقع مطالبه گری کنند به طور کامل به وظایف خود عمل کرده اند و بدون شک پیشرفت، آبادانی و حل مشکلات و معضلاتی که مردم با آن ها مواجه هستند در گرو مطالبه گری درست رسانه ها از اشخاصی است که معادلات کشور را به دست دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه