اخبار داغ

شهید احمد زینتی/

نجاری که برای مقابله با گروهک های ضد انقلاب سلاح به دست گرفت

نجاری که برای مقابله با گروهک های ضد انقلاب سلاح به دست گرفت
شهید احمد زینتی در حالیکه به شغل نجاری اشتغال داشت، برای مقابله با جنایت گروهک های ضدانقلاب سلاح به دست گرفت و سرانجام بر اثر حملات موشکی رژیم بعث عراق در یکی از پایگاه های مرزی شهر نوسود به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل ازپیشمرگ روح الله،شهید احمد زینتی فرزند قسیم در سال 1324 در روستای ناو از توابع شهرستان مریوان در خانواده ای کشاورز و زحمت کش دیده به جهان گشود. احمد زندگی ساده و بی آلایشش را در کنار سه برادر و دو خواهر بزرگتر از خودش آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

نبود امکانات آموزشی در روستا باعث شده بود، کودکان روستا فرصت رفتن به مدرسه و کسب مهارت خواندن و نوشتن را از دست بدهند. عدم اشتغال به تحصیل دلیلی بود برای ورود زودهنگام فرزندان خانواده های محروم به عرصه کار و تلاش.

,

طبیعت زیبا و دست نخورده منطقه اورامان جوانانی را در دل خود پرورش می داد که به خاطر نبود فرصت شغلی مجبور بودند، شهر و دیار خود را ترک و برای به دست آوردن یک لقمه نان حلال راهی شهرهای بزرگ شوند، احمد نیز از جمله جوانانی بود که برای کسب روزی حلال راهی شهرهای دور و نزدیک می شد و غربت و دوری از خانواده برایش سخت و طاقت فرسا نبود.

,

سال 1346 بود که احمد سنت حسنه ازدواج را به جای آورد و با یکی از دختران زادگاهش ازدواج کرد. مدتی بعد احمد صاحب دو فرزند شد. سال 1349 بود که احمد برای انجام خدمت سربازی فراخوانده شد و احمد با داشتن همسر و دو فرزند راهی خدمت سربازی در ارتش شد.

,

احمد بعد از خدمت سربازی، نزد همسر و فرزندانش بازگشت و برای اینکه همیشه در کنار آنان باشد شغل نجاری را انتخاب کرد و شروع کرد به ساختن درب و پنجره خانه های اهالی منطقه.

,

همزمان با آغاز راهپیمایی ها و تظاهرات های مردم مسلمان ایران علیه حکومت پهلوی، مردم کردستان نیز در این قیام خونین شرکت کردند. احمد نیز به نوبه خود وارد این کارزار شد و برای اینکه نقشی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشد، شرکت در راهپیمایی های مردمی علیه حکومت پهلوی را وظیفه خود دانست.

,

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور گروهک های ضد انقلاب در منطقه، شهید احمد زینتی به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد در آمد و برای دفاع از انقلاب اسلامی سلاح به دست گرفت و به مصاف مزدوران استکبار جهانی رفت.

,

شهید احمد زینتی پس از سال های جهاد و رشادت در روز هفتم اردیبهشت ماه سال 1363 بر اثر حملات موشکی رژیم بعث عراق در یکی از پایگاه های مرزی شهر نوسود به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

,

از شهید احمد زینتی یک فرزند پسر و سه فرزند دختر به یادگار مانده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه