اخبار داغ

طالب‌پور:

موضع خصمانه آمریکا با مذاکره رفع نمی‌شود/اجازه بازدید از مراکز نظامی را نخواهیم داد

موضع خصمانه آمریکا با مذاکره رفع نمی‌شود/اجازه بازدید از مراکز نظامی را نخواهیم داد
کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل گفت: مسئولینی که از برجام دوم، سوم، چهارم و برجام منطقه‌ای صحبت می‌کنند با اقدام اخیر آمریکا باید بدانند همین یک توافق برجام که به تعبیر مقام معظم رهبری خسارت محض بود و با عجله تصویب شد برای کشور ما کافی است و مذاکرات بعدی به دور از عقل و منطق است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن طالب‌پور،کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در گفت‌و‌گو اختصاصی با پایگاه خبری نسیم خنداب، گفت: دولت جدید آمریکا با همکاری کنگره و سنای آمریکا در اقدامی کاملا خصمانه قانون جدیدی علیه ایران تصویب کرد که حاوی تحریم‌هایی است که نسبت به دوره‌های گذشته از بعد هسته‌ای فراتر رفته و افراد و شرکت‌های فعال نظامی و موشکی در کشور را نیز شامل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری نسیم خنداب,

هدفِ تحریم‌های جدید، توان موشکی و دفاعی ایران است

, هدفِ تحریم‌های جدید، توان موشکی و دفاعی ایران است,

وی در ادامه افزود: این تحریم‌ها از بعد دیگر توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است.

,

طالب‌پور اظهار کرد: تحریم‌های جدید، عدم پایبندی کنگره و سنای آمریکا را نسبت به برجام نشان می‌دهد، چرا که بر اساس توافق‌نامه برجام نه تنها تحریم‌های جدید بلکه تحریم‌ها قبلی نیز باید لغو می‌شد.

,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل با اشاره به آراء نمایندگان در مجلس آمریکا، بیان کرد: مصوبه برجام در کنگره آمریکا با بالاترین رای نمایندگان تصویب شد، اما در زمینه تحریم‌ها تنها ۳ نماینده از کنگره آمریکا به این قانون رای منفی دادند و مابقی نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران هم‌پیمان و هم‌قسم شدند.

,

موضع خصمانه آمریکا با مذاکره رفع نمی‌شود/آمریکایی‌ها به دنبال مقابله جدی با ایران هستند 

, موضع خصمانه آمریکا با مذاکره رفع نمی‌شود/آمریکایی‌ها به دنبال مقابله جدی با ایران هستند  ,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مراتب فرمودند به نتایج مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستند چرا که موضع خصمانه آمریکا چیزی نیست که با مذاکره بتوان آن را برطرف کرد و در حال حاضر آمریکایی‌ها نشان دادند که قصد کنار آمدن با کشور ایران را ندارند و به دنبال مقابله جدی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

,

مسئولین باید از فریب و بی‌تعهدی شیطان بزرگ درس عبرت بگیرند/ هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است

, مسئولین باید از فریب و بی‌تعهدی شیطان بزرگ درس عبرت بگیرند/ هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است,

طالب‌پور با تاکید به نتایج مذاکره گفت: مسئولین باید از اقدام اخیر آمریکا درس عبرت گرفته و بدانند که این کشور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست چرا که در طی این دوران برخی مسئولین و جناح‌های خوشبین، منتقدان مذاکره با آمریکا را به بدبینی متهم کرده و به آمریکا دل بسته بودند و می‌پنداشتند این کشور و سیاستمداران آن عوض شده‌اند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در مقابل آمریکا باید استقامت کرد چرا که هزینه سازش به مراتب بیشتر از مقاومت است.

,

در مقابل عهد شکنی آمریکا باید مقابله به مثل کرد 

, در مقابل عهد شکنی آمریکا باید مقابله به مثل کرد , باید ,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل  متذکر شد: در قانون جدید آمریکا نه تنها برجام نقض شد بلکه تحریم‌هایی فراتر از گذشته نیز به تصویب رسید، به همین منظور مسئولین کشور باید به صورت قاطع وارد عرصه شوند چرا که بر اساس توافقات برجام اگر کشوری تعهدات را لغو کرد کشور مقابل نیر می‌تواند مقابله به مثل کند.

,

پاسخ به آمریکا با موضع جدی نه شعاری 

, پاسخ به آمریکا با موضع جدی نه شعاری ,

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و دولتمردان باید با موضع جدی نه شعاری پاسخ آمریکا را بدهند چرا که آمریکا طی این دو سال به تعهدات خود عمل نکرد ما نیز باید برجام را کنار گذاشته و به دنبال دست‌یابی به حقوق مسلم خود باشیم هر چند متاسفانه دولتمردان ما در سال گذشته با وجود عدم پایبندی آمریکا، تمامی تعهدات خواسته شده را عملی کردند.

,

مذاکرات بعدی با آمریکا به دور از عقل و منطق است

, مذاکرات بعدی با آمریکا به دور از عقل و منطق است,

طالب‌پور با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا، بیان کرد: مسئولینی که از برجام دوم، سوم، چهارم و برجام منطقه‌ای صحبت می‌کنند با اقدام اخیر آمریکا باید بدانند همین یک توافق برجام که به تعبیر مقام معظم رهبری خسارات محض بود و با عجله تصویب شد برای کشور ما کافی است و مذاکرات بعدی به دور از عقل و منطق است.

,

گزینه‌های پیش‌رو برای مقابله با آمریکا/نیروگاه اراک و فردو فعال شود

, گزینه‌های پیش‌رو برای مقابله با آمریکا/نیروگاه اراک و فردو فعال شود ,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل گفت: روسیه به علت روابط دیپلماتی که با آمریکا داشت در اقدامی جدی تعداد دیپلمات‌های آمریکایی را از ۳۰۰۰ نفر به ۴۷۰ نفر کاهش داد، مسئولین ما نیز باید واردات هر گونه کالای آمریکایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به داخل کشور را منع کنند، قراردادهایی که با واسطه با شرکت‌های آمریکایی منعقد شده به صورت یک‌طرفه نقض شود، مراودات شهروندان آمریکایی با کشور ایران منع شده و با همکاری دیگر کشورها محدودیت‌هایی را برای آمریکا وضع کنیم.

,

وی در ادمه افزود: اما اقدامی که برای واکنش در مقابل آمریکا از اهمیت بیشتری برخوردار است، لغو تعهدات و بازگشت به غنی‌سازی قبل از برجام است، به گونه‌ای که باید نیروگاه اراک و فردو را فعال کرده و به غنی‌سازی بالای ۲۰ درصد برسیم، هر چند متاسفانه برخی از سانتریفیوژ‌ها به علت نگهداری نادرست از بین رفته‌اند.

,

 طالب‌پور اظهار کرد: اگر دولت همت کند و بودجه لازم را در اختیار سازمان انرژی اتمی قرار دهد نزدیک به یک سال طول می‌کشد تا به شرایط قبل از توافقات بازگردیم.

,

تجهیزات نظامی ایران ارتباطی به آمریکا ندارد

, تجهیزات نظامی ایران ارتباطی به آمریکا ندارد,

این کارشناس سیاست داخلی و امور بین الملل تصریح کرد: توان نظامی و دفاعی کشو ما هیچ ارتباطی به مذاکرات و برجام ندارد اما کشور آمریکا سعی دارد این موضوع را بخشی از برجام جلوه بدهد.

,

طالب‌پور با اشاره به بازید قبلی سازمان بین‌المللی از انرژی اتمی، بیان کرد: این بازدید به این دلیل صورت گرفت که کشورهای خارجی مدعی بودند ایران در منطقه«پارچین» فعالیت هسته‌ای انجام می‌دهد به همین منظور بازرسان آژانس طی دو مرحله با امکانات بسیار قدرتمند که از فاصله ۳ کیلومتری قادر به بررسی تمام امکانات کشور ما بود، این منطقه را بازرسی و اعلام کردند هیچ فعالیت هسته‌ای در این منطقه صورت نمی‌گیرد.

,

اجازه نخواهیم داد آمریکایی ها از مراکز نظامی ما بازدید کنند

, اجازه نخواهیم داد آمریکایی ها از مراکز نظامی ما بازدید کنند,

وی افزود: اگر مقامات آمریکایی به دنبال این هستند در مراکز نظامی ما بمب اتم کشف کنند که در بازدیدهای قبلی که حتی رئیس آژانس نیز در یکی از آن‌ها حضور داشت، نبود فعالیت هسته‌ای در مراکز نظامی تایید شد، و اگر هم به دنبال سرک‌کشیدن در فعالیت‌ها و سلاح‌های نظامی کشور ما هستند، باید بدانند این موضوع هیچ ارتباطی به آمریکا ندارد چرا که بازدید از مراکز نظامی در اختیار فرمانده کل قوا است و حتی ارتباطی به دولت هم ندارد و قول مسئولین دولتی بدون اجازه فرمانده کل قوا هیچ اعتباری نخواهد داشت، ایشان هم به مراتب اعلام کرده‌اند که هیچگاه این اجازه را نخواهند داد.

,

طالب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در یکی از بازدیدهای قبلی، بازرسان دوربین‌های بسیار قوی را در لابه‌لای موها و ابروهای خود برای تصویربرداری از امکانات هسته‌ای کشور ما جاسازی کرده بودند، که به بهانه بازرسی از توان داخلی کشور ما اطلاعات جمع‌آوری کنند، لذا هیچ کشوری اجازه بازدید از مراکز نظامی و تحقیقاتی خود را حتی برای اعتمادسازی به کشور دیگری نمی‌دهد و قول‌های برخی از مسئولین در این زمینه نشان‌دهنده اعتماد بی‌جا به آمریکا است.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه