اخبار داغ

در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان شد:

استفاده از کالای ایرانی استقلال اقتصادی کشور را به دنبال دارد/تاکید بر مصرف کالای داخلی و جلوگیری از کالای خارجی

استفاده از کالای ایرانی استقلال اقتصادی کشور را به دنبال دارد/تاکید بر مصرف کالای داخلی و جلوگیری از کالای خارجی
با حضور جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالا ی کردستان کمیسیون مبازه با قاچاق کالا وارز در شهرستان دهگلان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دهگلان شیدا،صبح امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا وارز و استفاد از کالای ایرانی با حضور جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالای استان کردستان، فرماندار و ادارت شهرستان در سالن جلسات فرمانداری دهگلان برگزار شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,



 در این کمیسیون نظری فرماندار دهگلان استفاده از کالای ایرانی و جلوگیری از واردات کالاهای خارجی را تنها راه تحقق استقلال اقتصادی کشور دانست.

 

وی افزود: یکی از الزامات استقلال اقتصادی استفاده از کالای تولید داخل است که مسئولان باید نسبت به فرهنگ سازی برای آن برنامه ریزی کنندو ملت ایران اسلامی باید بدانند که لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، استفاده از کالای داخلی در راستای پویاسازی و استقلال اقتصاد است.

 

نظری گفت: بدنبال تشویق مردم به خرید کالای داخلی در کنار فرهنگ سازی و استفاده از کالای ایرانی، تولید کنندگان نیز باید با ارتقاء کیفی کالاهای تولیدی خود در مقابله با واردات کالای خارجی و همچنین قاچاق کالا تلاش کنند.

 

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای استفاده از کالای داخلی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است اما تا کنون اقدام در این خصوص در حد انتظار نبوده است.

 

فرماندار دهگلان گفت: تولیدات با کیفیت و قیمت تمام شده مناسب مولفه های اساسی در تامین رضایت هموطنان است و باید با تحقق آن عرصه صادرات نیز روز به روز پررونق تر شود.

 

خدا ویسی جانشین دبیر کمیسیون قاچاق کالا استان کردستان با اشاره حل مشکلات قاچاق کالاگفت: باید ریشه ای عمل شود و اگر اینکار ریشه ای صورت گیرد در آینده نه چندان دور حل خواهد شد.

 

وی افزود: متاسفانه سطح زندگی غربی در کشورمان رواج یافته و سرمایه اجتماعی کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

 

 خدا ویسی گفت: ما باید روی سه جامعه هدف کار کنیم که اولین جامعه هدف آموزش و پرورش است که آموزش و پرورش از لحاظ نظام ساختاری باید صحیح باشد درغیر اینصورت قاچاق ادامه دارد.

 

 وی افزود: دومین جامعه هدف زنان و دیدگاهشان نسبت به اقتصاد کشور و سومین جامعه  اصناف و NGO و یا سازمان های مردم نهاد که  که باید ورود پیدا کنند.

خدا ویسی گفت: بازوان اصلی اصناف  و (ان جی او ها )هستند و ما باید از ظرفیت آنان استفاده نموده خصوصا (ان جی اوهای) که با اصناف رابطه مستقیم دارند.

 

 وی افزود: 70 درصد کار مرکز پیشگیری و تنها 30 درصد مقابله است و ما نباید چکشی برخورد کنیم زیرا چکشی برخورد کردن چند صباحی دوام دارد که ما باید ریشه ای کار کنیم و در این راستا فرهنگ سازی شود .

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

 

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه