اخبار داغ

مذاکرات سه جانبه سوریه در تهران؛

دیدار کارشناسان نظامی ایران، روسیه و ترکیه در تهران

دیدار کارشناسان نظامی ایران، روسیه و ترکیه در تهران
نمایندگان سه کشور ایران، ترکیه و روسیه روزهای 8 و 9 آگوست (17 و 18 مرداد) برای رایزنی درباره سوریه در تهران دیدار خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد قرار است در نشست تهران درباره تقویت سازوکار مربوط به مناطق عاری از درگیری در سوریه بحث و تبادل نظر شود.لاوروف با اشاره به سه منطقه عاری از درگیری در سوریه افزود: بزرگترین و شاید دشوارترین منطقه عاری از درگیری در ادلب سوریه در حال مذاکره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

ترکیه، روسیه و ایران در ماه می در نشست آستانه به‌عنوان ضامن نظام آتش‌بس در سوریه یادداشت تفاهمی امضا کردند.

,

در این چارچوب یک سخنگوی سفارت روسیه در ایران پیش از این از احتمال برگزاری یک نشست با حضور کارشناسان نظامی سه کشور روسیه، ترکیه و ایران در روزهای 8 و 9 آگوست (برابر با 17 و 18 مردادماه)  در تهران خبر داده بود.

,

بنابه گفته های سخنگوی سفارت مذاکرات سه‌جانبه کارشناسان نظامی روسیه، ایران و ترکیه که قرار است روزهای 8 و 9 آگوست برگزار شود تا زمان موافقت نهایی طرف ترکیه، ضمانت صددرصدی وجود ندارد که این گفت‌وگوها برگزار شوند.

,

حسین انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران نیز در این باره گفته است: "ما در خصوص نحوه برگزاری این جلسه در تهران گفتگو کرده ایم. موضوعات مربوط به پروسه آستانه را مورد بررسی قرار داده ایم. علاوه بر این، ما درباره وضعیت کنونی منطقه گفتگو و تبادل نظر کرده، همه هماهنگی لازم در رابطه با مواضع سه کشور را انجام داده ایم."

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه