اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد؛

خرید تضمینی ۱۹۰ هزار تُن گندم در استان مرکزی

خرید تضمینی ۱۹۰ هزار تُن گندم در استان مرکزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از خرید تضمینی ۱۹۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آغاز فصل برداشت تاکنون خبر داد و گفت: وجه ۵۰ درصد از کشاورزانی که تا اواخر تیرماه گندم خود را تحویل سیلوها داده اند، پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بابایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ با اشاره به خرید گندم تضمینی از کشاورزان در استان مرکزی گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۶۰ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان مرکزی خریداری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

بابایی میزان مصرف سالانه گندم در این استان را ۱۵۰ هزار تُن عنوان کرد و افزود: سال گذشته سه برابر مصرف سالانه در این استان گندم تولید و ذخیره‌سازی شد. هم اکنون نیز ۳۵۰ هزار تُن گندم در سیلوهای استان گندم وجود دارد.

,

وی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری را ۱۳ هزار ریال عنوان کرد و گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان تا ۲ درصد سن زدگی بدون کسر قیمت و از ۲ درصد به بالا به ازای هر درصد سن زدگی ۱۵۰ ریال از قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم کاسته می شود.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۹۰ هزار تُن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده که وجه ۵۰ درصد از کشاورزانی که تا تاریخ ۲۵ تیرماه گندم خود را تحویل سیلوها داده اند، پرداخت شده است.

,

وی با اشاره به اینکه وجه گندم توسط بانک کشاورزی پرداخت می‌شود، افزود: بر اساس اعلام بانک کشاورزی ۲۴۵ میلیارد ریال از وجوه گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

,

بابایی با بیان اینکه ۲۸ مرکز خرید در شهرستان‌های این استان برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان فعال است، ادامه داد: ۷۵۰ هزار تُن ظرفیت ذخیره گندم در استان مرکزی وجود دارد که ۵۰۰ هزار تُن آن توسط بخش خصوصی و ۲۵۰ هزار تُن توسط تعاونی روستایی و غله ایجاد و مدیریت می‌شود.

,

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه