اخبار داغ

در گفتگو با مسئول انجمن خبرنگاران فاروج مطرح شد:

اول خبرنگارم، بعد یک خریدار، فامیل، دوست یا...

اول خبرنگارم، بعد یک خریدار، فامیل، دوست یا...
سال 85 که کار خبر را شروع کردم گمان نمی‌بردم هویتم از نام و فامیلی به خبرنگار تغییر کند به‌طوری‌که هر جا برو اول خبرنگار باشم بعد در کسوت یک خریدار، فامیل، دوست و... با همین عنوان همه‌جا معرفی شوم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل  از راه فاروج؛ همین جمله‌های نخست مصاحبه‌شونده ما نشان داد که شغلش چیست پس برای آشنایی بیشتر با این سؤال تکراری آغاز می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

لطفاً خودتان را بیشتر معرفی کنید

, لطفاً خودتان را بیشتر معرفی کنید,

بنده مرضیه مهربان هستم یکی از خبرنگاران شهرستان فاروج که از سال 85 کار خبر را با روزنامه خراسان آغاز کردم، خبرنگاری را در ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ایرنا و پایگاه خبری راه فاروج تجربه کردم.

,

چگونه به این کار روی آوردید؟

, چگونه به این کار روی آوردید؟,

توفیق اجباری بود که وارد این حیطه شوم باخبر نماز جمعه آغاز شد درحالی‌که تجربه خبری نداشتم اما همیشه نوشتن را دوست داشتم و دفترهای بسیاری در مشق نوشتن، سیاه کردم.

,

خبرنگاری را در حین کار آموختم البته هنوز در الفبای آن هستم با خواندن خبر در رسانه‌های مختلف در گام اول با تقلید و سپس بکار بردن تجربه‌ها نوشتن خبر را تمرین کردم و بعد هم گزارش و مصاحبه و ...

,

کتاب‌های مختلفی هم را در این حوزه مطالعه کرده‌ام اما متأسفانه در محضر هیچ استادی فرصت شاگردی نیافتم.

,

از سختی‌های کار بگویید

, از سختی‌های کار بگویید,

کار خبرنگار شاید در نگاه اول، کار راحتی باشد اما وقتی به عمق فعالیت یک خبرنگار توجه کنیم درمی‌یابیم مثل بسیاری از کارها مشکلات و سختی‌های خود را دارد، شاید مهم‌ترین مشکل، عدم شناخت کافی مدیران از حوزه کار یک خبرنگار، نقش و رسالتش باشد، آنجا که خبرنگار نقادانه به موضوعی می‌پردازد، گاهی مدیران بر‌نمی‌تابند و نامهربان می‌شوند.

,

نگاه سلیقه‌ای به کار خبر، چه از دید مسئولان رسانه‌ها چه مدیران آسیبی است که بیشتر خبرنگاران با آن مواجه‌اند.

,

شنیدن نظر مخالف، تمرینی است که هر مدیری به آن احتیاج دارد اما کمتر به این مهم توجه می‌شود، شنیدن نظر مخالف در حقیقت فرصتی است برای بررسی جوانب یک کار تا هر چه‌بهتر به آن پرداخته شود.

,

پاسخگو نبودن یا دیر پاسخ دادن مدیران بر سختی کار خبر می‌افزاید، نبود روابط عمومی‌های متخصص در حوزه دستگاه‌ها کار خبرنگار را سخت‌تر می‌کند.

,

رسانه‌ها بضاعت مالی چندانی ندارند و تمام فشارهای آن بر دوش خبرنگاران سنگینی می‌کند

,

خبرنگاری ساعت کاری ندارد و هرلحظه ممکن است رویدادی رخ دهد و حادثه و ماجرایی به وقوع بپیوندد، پس ناگزیر باید 24 ساعته کارکرد، از بسیاری از برنامه‌های شخصی و خانوادگی گذشت و از بسیاری شادی‌ها و برنامه‌ها محروم شد.

,

خبرنگار اضافه‌کار و حق مأموریت ندارد، پیگیری موضوع‌ها در هر ساعتی بخشی از کار یک خبرنگار است.

,

امنیت شغلی هم در خبرنگاری نیست، اینجا هم سلیقه‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند.

,

شیرینی‌های کار خبرنگاری کجاست

, شیرینی‌های کار خبرنگاری کجاست,

شیرینی کار وقتی است که لبخند مردمانی را می‌بینی که به مدد خبر و گزارش شما، از حقوقشان برخوردار یا نسبت به حقوقشان آگاه و مطالبه گر شده‌اند.

,

وقتی است که قلم شما، ظرفیتی را معرفی و منفعت آن در جیب مردم دیده‌شده است و خدا خیرت بده هایی که می‌شنوی.

,

حرف پایانی

, حرف پایانی,

همه آن‌هایی که به این حرفه روی می‌آوردند برای دغدغه‌هایی است که در بین مردم دیده‌اند، می‌آیند که کنار دیگر مسئولان کمک‌حال باشند نه رودررو بایستند و جزیره‌ای کار کنند، حرمت این قلم‌ها باید حفظ شود تا این پل ارتباطی، استحکام‌بخش رابطه بدنه جامعه به مسئولان شود.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه