اخبار داغ

واکنش ها به تحلیف تلخ ادامه دارد؛

حاشیه‌سازی نمایندگان لیست امید سوژه رسانه‌های بین‌المللی شد/ نمایندگان اصلاح‌طلب ظرفیت خودشان را نشان دادند

حاشیه‌سازی نمایندگان لیست امید سوژه رسانه‌های بین‌المللی شد/ نمایندگان اصلاح‌طلب ظرفیت خودشان را نشان دادند
گرفتن عکس سلفی و دسته‌جمعی نمایندگان لیست امید با موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا در مراسم تحلیف رئیس جمهور به حدی زشت و اوج بدسلیقگی بود که به تیتر یک برخی از رسانه‌های بین‌المللی دنیا تبدیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، تحلیف بین‌المللی رئیس‌جمهور کشورمان با حضور مقامات عالی‌رتبه چندین و چند کشور در ابتدای هفته‌ای جاری در حالی تلاش چندین ساله عربستان و آمریکا را برای انزوای ایران را به‌نوعی باطل کرد و اقبال بین‌المللی به کشورمان را به اثبات رساند اما حاشیه‌های تلخ این مراسم همچنان سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

گرفتن عکس سلفی و دسته‌جمعی نمایندگان لیست امید با موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا به حدی زشت و اوج بدسلیقگی بود که به تیتر یک برخی از رسانه‌های بین‌المللی دنیا تبدیل شد.

,

جنب‌وجوش نمایندگان لیست امید و اشتیاقشان به گرفتن عکس سلفی با موگرینی آن توسط نمایندگان مرد تصویری زشت و غیرقابل‌توجیه را به نمایش گذاشت.

,

این اقدام حتی صدای بسیاری از نمایندگان را نیز درآورد تا جایی که پای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را به این موضوع باز کرد به‌طوری‌که علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان دراین‌باره گفت: در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت‌وگو می‌کنیم تا در اولین فرصت موضوع سلفی نمایندگان با موگرینی موردبررسی قرار گیرد چراکه درهرصورت خلاف شأن نمایندگی است.

,

مجتبی زارعی، عضو هیئت‌علمی اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس ضمن مردود دانستن این حرکت گفت: به فاصله کوتاهی از امضای تحریم جامع ایران به‌وسیلهٔ ترامپ که مشتمل بر تحریم‌هایی جامع حول قدرت - دانش هسته‌ای و دیگر مؤلفه‌های ملی و انقلابی ایرانیان است (و مؤید تبلور روح جامع سبعیت و جنایتکارانهٔ آمریکا است و در طول قریب به چهل سال اخیر کم نظیر بود) به ایران سفر کرده و در تحلیف رییس جمهور حضور یافت؛ بی شک این تقارن زمانی حاوی پیام‌هایی مهم و راهبردی است.

,

 وی ادامه داد: چنانکه عُقلا می‌دانند دالٓ مرکزی مراسم دیروز همانا سوگند جناب رییس جمهور به کلام الله بود؛ سوگند برای حفظ مذهب اسلامی و قسم برای تدارکِ حفظ استقلال و شرف ملی و آزادی، اما اقدام سبک سرانهٔ چند نماینده و دیپلمات در تضاد آشکار با این سوگند بود.

,

 زارعی افزود: صحنه گردانی عکاسی‌ها از سوی معاون وزیر خارجه و برخی از نمایندگان مجلس، از سوی موگرینی چگونه تفسیر خواهد شد؟ موگرینی با کاربست روش‌های تفسیری و هرمنوتیکی از عکاسی‌های گفته شده به کجا رهنمون می‌شود و در باره خُلقیات سیاستمداران ایرانی به کجا خواهد رسید؟ من نمی‌گویم که اصلاح طلبان مجلس و معاون کج سلیقهٔ وزارت خارجهٔ تکنوکرات ها (پیش‌تر در باره ضرورت انقلاب در ساختارهای ارتجاعی وزارت خارجه یادداشتی تحلیلی نوشته بودم) با هدفی از قبل تعیین شده به انتشار خلقیات خود در برابر اروپای ریاکار، مزوّر و دروغگو ی هم پیمان با آمریکا مبادرت کردند و مگر همهٔ افشاگران اطلاعات و خلقیات و سرشت جامعه شناسی سیاسیِ کارگزاران نیّتی از پیش تعیین شده داشته‌اند!؟ ومگر نه این است که بسیاری از آنها از پایگاه سیاست، فقاهت و وزارت موجد ساده لوحی و سبک سری بوده و سپس در دام جاسوسی گرفتار آمده‌اند!؟

,

زارعی بیان داشت: آیا موگرینی در خواهد یافت که برخی اهالی پارلمان ایران و وزارت خارجی‌مان، موجد پایداری در برابر آمریکایی‌ها و شرکای آنها بخصوص در ماجرای خسارت بار برجام نخواهند بود؟ آیا به طمع واداشتن ظالم و مستکبر اروپایی در عوض ظلمِ ظالم نوعی دلالت به ستمگری بیشتر علیه ملت است؟ آیا حرکت عکاسانهٔ معاون وزیر خارجه و برخی نمایندگان، منتشر کنندهٔ سبکی از زندگی سیاستمداران و برخی رجال در برابر مظالم غربی‌ها علیه ایرانیان بود؟ آیا موگرینی در خواهد یافت که تحریم ملت و نظام اسلامی ایران از سوی آمریکا و مشارکت اروپایی‌ها در این جنایت موجد واکنش انقلابی در خانهٔ ملت نخواهد شد بلکه برعکس تبسم و نشاط را پدیدار خواهد کرد؟

,

 وی ادامه داد: معاون وزیر خارجه و برخی نمایندگان بخواهند یا نخواهند شمّه ای از ظرفیت و سعهٔ وجودی خویش را برای بیگانگان برملا کردند که صد البته با ظرفیت وجودی هویت ملی ایرانیان و اکثریت نمایندگان در تعارض است؛ گواین که قریب به پنجاه سال است که ملت از عصر بی خبری قاجاری و پهلویستی عبور کردند؛ عصری که در آن دیپلمات‌ها ذلیل و اکثر نمایندگان سرشتی خاشع در برابر روس و انگلیس و آمریکا داشته‌اند.

,

 زارعی افزود: البته بعید می دانم خانم موگرینی سبُک سری‌های بعضی نمایندگان اردوگاه اصلاح طلبان و دیپلمات غافل و عکاس روز تحلیف را به حساب تاریخ و تمدن اسلامی - ایرانی بگذارد؛ چون واقعه میکونوس را احتمالاً خوب به خاطر دارد که اروپایی‌های مغرور و متکّبر و ظالم مقابل روح ایرانی چگونه ذلیل شدند؟!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه