اخبار داغ

صعود زوج جوان قیداری؛

صعود اولین بانوی بسیجی شهر قیدار به قله آراگاتس ارمنستان+تصویر

صعود اولین بانوی بسیجی شهر قیدار به قله آراگاتس ارمنستان+تصویر
آسیه بیگدلی اولین بانوی بسیجی شهر قیدار به همراه همسرش به قله آراگاتس ارمنستان صعود کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،آسیه بیگدلی اولین بانوی بسیجی شهر قیدار به همراه همسرش حسین مصطفوی به قله آراگاتس ارمنستان صعود کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

, ,

این بانوی بسیجی در گفت و گو با خبرنگار اشراق24اظهار کرد: آراگاتس یک آتشفشان مرده به ارتفاع ۴٬۰۹۵ متر است و در حقیقت کوهی تنها است که چهار قله آن گرداگرد یک دهانه آتشفشانی قرار گرفته‌اند و در نزدیکی قله دندانه‌دار آن چمنزارها و سنگلاخ‌هایی وجود دارد.
وی افزود: روز 12 مرداد ماه با همسرم بعنوان سرپرست تیم کوهنوردی از رشت عازم ارمنستان شدیم و روز 13 بالاخره به شهر ایروان رسیدیم و استراحت کردیم و روز 14 مرداد ساعت 6 صبح بخ همراه یک لیدر از شهر ایروان عازم کوه آراگاتس شدیم و پس از 2 ساعت به محل استارت که رودخانه کوچکی بود رسیدیم و بعد از صحبت های لیدر و سرپرست همه عازم قله شدیم و ساعت 11 به قله رسیدیم، خوشبختانه روز قبل از صعود ما باران شدیدی باریده بود و هوا بسیار مطلوب بود و دوستان به مدت 40 دقیقه در قله ماندن و پس از گرفتن عکس و توضیحات سرپرست تیم درمورد قله های کناری و جبهه های صعود دیگر بالاخره ساعت 12 بعد از 2 ساعت  به محل رودخانه که ماشین منتظر بود بازگشتیم.
این بانوی کوهنورد بسیجی قیداری ادامه داد: در این تیم کوهنوردی هفت نفر زن و هشت نفر مرد حضور داشتند که به لطف خداوند همه در کمال صحت و سلامتی موفق به صعود شدند  و البته در قله با صلوات و نثار فاتحه یادی از همنوردان شهیدمان وحید محمدی که قرار بود در این سفر همراهمان باشد و همچنین شهید سید رضا جعفری کردیم.
وی افزود: در طول مسیر کوهنوردانی از کشور فرانسه، کانادا، روسیه، خود ارمنستان و ایران شهر کرج را نیز مشاهده کردیم و سفرمان در مجموع 6 روز طول کشید و روز 16 مرداد همه دوستان و همنوردان ساعت 11 شب  در صحت و سلامت کامل به منزل های خود رسیدند.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه