اخبار داغ

پیشنهاد وزیر خارجه ترکیه به همتای روس خود؛

واگذاری ادلب به نیروهای دولتی سوریه در مقابل پاکسازی عفرین از "پ.ی.د"

واگذاری ادلب به نیروهای دولتی سوریه در مقابل پاکسازی عفرین از "پ.ی.د"
ترکیه به روسیه پیشنهاد کرده است در پس گرفتن ادلب از جبهه النصره به ارتش سوریه کمک کند و در مقابل بتواند با حمله به عفرین "ی.پ.گ" را از آنجا بیرون براند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بکیر بوزداغ معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه بر موضع جدی آنکارا در ارتباط با وضعیت منطقه عفرین در شمال سوریه تأکید کرد و گفت دولت ترکیه مصمم است تروریست ها را از آنجا بیرون براند و حملاتی را که از آنجا صورت می گیرد تلافی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

خبرها حاکی است، ترکیه و روسیه در حال مذاکره دربارۀ حملۀ نظامی ترکیه به عفرین و تصرف کامل آن هستند. ترکیه به کرملین پیشنهاد داده است در کنترل ادلب به حکومت سوریه کمک می کند و در مقابل می خواهد گروه کردی "پ.ی.د/ی.پ.گ" از عفرین خارج شود.

,

بر اساس این طرح، که گفته می شود مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه در حاشیۀ اجلاس "آسه آن" به سرگئی لاوروف همتای روسی خود پیشنهاد کرده است،  روسیه و ترکیه در یک عملیات مشترک جبهه النصره را در ادلب شکست خواهند داد و پس از آن "ی.پ.گ" توسط سایر گروه های معارض سوری نابود خواهد شد.

,

در همین راستا، بوزداغ از احتمال اقدام نظامی کشورش در سوریه خبر داد و گفت: هر حمله ای به ترکیه صورت گیرد بی درنگ پاسخ داده خواهد شد، چه از عفرین باشد چه از مناطق دیگر.

,

وی افزود: ترکیه به تحرکات گاه و بیگاه پاسخ سریع داده و از این به بعد نیز چنین خواهد کرد. ترکیه تحولات اخیر سوریه را به منظور تأمین امنیت منافع خود و تأمین صلح در منطقه، پیگیری می کند. ما در برداشتن گام های ضروری برای کشور و منطقۀ خود تعلل نخواهیم کرد.
انتهای پیام/

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه