اخبار داغ

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان :

بایستی وجهه علمی وزیر علوم آتی بر وجهه سیاسی او بچربد/پیشرفت علمی بر هر مساله ای ارجح است

بایستی وجهه علمی وزیر علوم آتی بر وجهه سیاسی او بچربد/پیشرفت علمی بر هر مساله ای ارجح است
دیبر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: آنچه بایستی از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، سپردن سکان وزارتخانه به فردی است که وجهه علمی او بر وجهه سیاسیش بچربد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین اخگرپور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت و گو با نسیم زنجان اظهار داشت: دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین مکان های موجود در هر کشور است که طبیعتا در نگاه اول بایستی محلی برای کسب دانش و علم برای تاثیر گذاری در جامعه پیرامونی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم زنجان,

این فعال دانشجویی تصریح کرد: وضعیت دانشگاه در کشور ما نیز متفاوت از این اصل اساسی نیست و دانشگاه های کشورمان هم بایستی بتوانند به عنوان مهمترین محمل پمپاژ علم و دانش به علاقمندان، فعالیت کنند.

,

اخگرپور خاطرنشان کرد: اما همواره دغدغه مهمی که وجود داشته، استفاده ابزاری از دانشگاه و دانشجو برای رسیدن به مقاصد سیاسی و تبدیل یک دانشجو به سمپات سیاسی بوده است.

,

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: نگرانی از آلودگی به آفت سیاسی کاری در میان مدیران و مسئولان دانشگاهی کشور، همواره وجود داشته است و بارها شاهد بوده ایم که دانشجویان و اساتید، در دام این آفت هولناک و مهیب گرفتار شده اند.

,

دبیر سابق تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: مهمترین ارگان تاثیر گذار بر فضای دانشجویی که بتواند هم خط و مشی درستی برای حرکت دانشگاه ترسیم کند و هم بتواند در مقابل زیاده خواهی جریان های سیاسی ایستادگی کند، وزارت علوم به عنوان متولی دانشگاه های کشور است.

,

دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم و تحقیقات تهران افزود: آنچه بایستی از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد، سپردن سکان وزارتخانه به فردی است که وجهه علمی او بر وجهه سیاسیش بچربد و پیشرفت علمی را بر همه چیز و همه کس مقدم بشمارد.

,

اخگر پور تصریح کرد: اگر وزارت علوم بخواهد به عنوان عضوی از یک حزب یا جریان سیاسی، پیاده کننده دستورات بالادستی های حزب نشین باشد، بایستی فاتحه علم آموزی و تبدیل شدن به نمونه علمی در عرصه های مختلف را به فراموشی سپرد.

,

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان ابراز کرد: وزیر علوم آتی بایستی بتواند در مقابل باندبازی ها و سیاست کاری ها و هر عاملی که بر محیط علمی دانشگاه تاثیر منفی می گذارد بایستد و پیشرفت علمی را بر هر مساله ای ارجح بداند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه