اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی بانه:

خرید بیش از 3 هزار تن گندم از کشاورزان بانه ای توسط مراکز خرید

خرید بیش از 3 هزار تن گندم از کشاورزان بانه ای توسط مراکز خرید
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه از خرید بیش از 3 هزار تن گندم توسط مراکز خرید از کشاورزان بانه ای خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛کریم شریفی امروز در گفت و گو با آرباباخبر، با اعلام این خبر گفت: تا امروز حدود سه هزار و ده تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط مراکز خرید گندم در این شهرستان خریداری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر,

وی افزود: امسال بدلیل خشکسالی که در پاییز با آن مواجه بودیم و همچنین سرمازدگی در اوایل بهار میزان برداشت گندم در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه است.

,

شریفی تصریح کرد: سال گذشته 6000 تن گندم از مزارع گندم در بانه برداشت شد که با توجه به دلایل مذکور امسال با کاهش تولید آن در شهرستان مواجه هستیم.

,


رئیس جهاد کشاورزی بانه خاطر نشان کرد امسال کار برداشت گندم از اویل تیر ماه در مناطق گرمسیر بانه شروع شده و ده کمباین کار جمع آوری محصولات کشاورزان را در شهرستان انجام می دهد.

,
,

وی خاطرنشان کرد؛ حدود شش عدد از این کمباین ها غیر بومی هستند و از شهرستان های همجوار برای جمع آوری گندم به بانه آمده اند.

,

شریفی یادآور شد؛ کمباین های مذکور به لحاظ میزان ریزش توسط کارشناسان جهاد کشاورزی بانه تست شدند و همچنین طی قرار دادی که با شرکت توزیع نفت شهرستان در خصوص تامین سوخت مورد نیاز آنها منعقد کردیم در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد و هر هفته بالغ بر 1500 لیتر حواله سوخت برای آنها صادر می شود.

,

شریفی در ادامه سخنان خود به مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان بانه نیز اشاره کرد و گفت: چهار مرکز خرید در شهرهای بویین؛ کانیسور؛ آرمرده و همچنین روستای شوی به صورت شبانه روزی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را از آنها خریداری می کنند.

,

مدیر جهاد کشاورزی بانه تصریح کرد: امسال پیش بینی میشود سه هزار و 400 تن از گندم تولیدی مازاد بر نیاز کشاورزان بانه ای تحویل مراکز خرید گندم در بانه شود.

,

این مسئول با اشاره به کیفیت بالای گندم بانه در سال زراعی جاری خاطرنشان کرد، اگرچه امسال به لحاظ کمیت با کاهش نسبی مواجه بودیم ولی بدلیل سم پاشی به موقع مزارع؛ مبارزه با علف های هرز و همچنین سن که با راهنمایی و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفت گندم امسال به نسبت سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردار است.

,

وی خاطرنشان کرد؛ مراکز خرید گندم به روال سال های گذشته با همکاری تعاون روستایی انجام می شود که امسال تمام این مراکز  مجهز به اینترنت بوده و کار خرید در این مراکز بصورت اینترتی ثبت و خریداری می شود.

,

شریفی گفت: کار خرید گندم از 15 تیر ماه در مراکز خرید با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی شروع شده و تا به امروز سه هزار و ده تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آنها خریداری شده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی بانه با بیان اینکه در کل 4250 هکتار در شهرستان بانه زیر سطح کشت گندم هستند افزود: 250 هکتار از این میزان آبی و چهار هزار هکتار دیگر دیم هستند که متوسط تولید 1106 کیلو در هکتار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه