اخبار داغ

مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران:

دولت یازدهم در حوزه ارتباطات موفق بوده است/ وجود 700 هزار کاربر اینترنت پهن‌باند سیار در مازندران

دولت یازدهم در حوزه ارتباطات موفق بوده است/ وجود 700 هزار کاربر اینترنت پهن‌باند سیار در مازندران
مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران اقدامات دولت یازدهم در حوزه مخابرات استان مازندران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعداد کاربران اینترنت پهن‌باند سیار در مازندران در سال 96 به 700 هزار کاربر رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، دولت یازدهم در حوزه مخابرات و ارتباطات عملکرد مطلوبی را ارائه داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

 

,

با توجه به رشد روز افزون دستگاه‌های ارتباط جمعی و توسعه فضای مجازی ایران نیز به پشتوانه منویات مقام معظم رهبری و همت ریاست جمهور در تبیین برنامه‌های ارزشی و مهم همپای دیگر کشورها حرکت کرده تا مردم ایران از دهکده جهانی عقب نمانده و همگام با سایر کشورها به تبادل اطلاعات بپردازند.

,

خبرنگار پایگاه خبری بلاغ با بررسی عملکرد شرکت مخابرات استان مازندران، ثمره اقدامات دولت یازدهم و شرکت مخابرات ایران و متعاقب آن شرکت مخابرات مازندران را مثبت ارزیابی کرده که رشد منطقی و مضاعف فعالیت‌های مخابرات مازندران از آغاز دولت یازدهم تا چهار ماهه اول سال 96 گواه خوبی بر این ادعاست.

دولت یازدهم توانسته هم در توسعه تلفن همراه و هم در بخش تلفن ثابت کارهای موثری انجام دهد که ثمره این خدمات در استان مازندران را در ادامه می‌‌خوانیم.

مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران در گفت‌وگو با بلاغ با مثبت ارزیابی کردن اقدامات دولت یازدهم در حوزه مخابرات استان مازندران به شرح عملکرد این شرکت از آغاز دولت یازدهم تا چهار ماهه اول سال جاری پرداخت.

مهندس سیدمحمدجواد موسوی در حوزه تعداد مشترکین تلفن خانگی اظهار کرد: مشترکین تلفن خانگی در ابتدای دولت یازدهم یک میلیون و 509 هزار و 340 مورد بوده که این تعداد تا چهار ماهه اول سال 96 به یک میلیون و 614 هزار و 520 رسیده است.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن خانگی در ابتدای دولت یازدهم 48.46 درصد بوده که تا پایان دولت یازدهم به 50.88 درصد رسیده که با عنایت به سرشماری سال 95 و رشد جمعیت این رقم تا چهار ماهه اول سال 96 به 49 در صد رسیده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران ادامه داد: درصد نفوذ همراه اول نیز در ابتدای دولت اعتدال 69.40 درصد بوده که این رقم تا 4 ماهه اول سال 96 به 77 درصد رسیده که نشان دهنده رشدی منطقی است.

این مسؤول همچنین در تعداد سایت‌های BTS ارائه‌کننده خدمات، 2G-3G-4G نیز گفت: در ابتدای دولت یازدهم سایت‌های ارائه دهنده خدمات 2G به تعداد یک هزار و 181 و سایت‌های ارائه دهنده خدمات 3G به تعداد 120 بوده و همچنین سایتی برای ارائه خدمات 4G در عملکرد استان وجود نداشت که این ارقام تا 4 ماهه اول سال 96 افزایش منطقی و چشم‌گیری داشت، به طوری که تعداد سایت‌های ارائه دهنده خدمات 2G به یک هزار و 310 رسید و تعداد سایت‌های ارائه دهنده خدمات 3G به 750 افزایش یافت و سایت‌های ارائه دهنده خدمات 4G به تعداد 465 رسیده است که نشان‌دهنده رشدی مضاعف و چشم‌گیر است.

موسوی تصریح کرد: در بحث پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی نیز از ابتدای دولت یازدهم 1.745 کیلومتر تحت پوشش بوده که تا چهار ماهه اول سال 96 به 2.100 کیلومتر رسیده است که نشان از گستره فعالیت‌های مخابرات دارد.

وی همچنین در تعداد کاربران اینترنت پهن باند ثابت (ADSL-WIMAX) گفت: در آغاز دولت یازدهم به تعداد 257 هزار و 236 مشترک بوده که تا چهار ماهه اول سال 96 این رقم به تعداد 455 هزار مشترک رسیده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران در اعلام تعداد کاربران اینترنت پهن باند سیار نیز تصریح کرد: در شروع کار دولت یازدهم تعداد کاربران اینترنت پهن باند سیار صفر بوده که تا پایان سال 95 به تعداد 700 هزار مشترک رسیده و این رقم تا چهار ماهه اول سال 96 به تعداد یک میلیون رسیده است که نشان دهنده رشدی قابل ملاحظه است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حوزه واگذاری فیبر به مجتمع‌ها و منازل (FTTH) نیز با توجه به اینکه تا قبل از آغاز دولت یازدهم یعنی در دولت قبل هیچ پورتی واگذار نشده بود اما از زمانی که دولت یازدهم بر مسند نشست 70 پورت واگذار شد و این رقم تا چهار ماهه اول سال 96 به تعداد هزار پورت رسیده است.

موسوی گفت: واگذاری فیبر به دستگاه‌های اجرایی همچون دادگستری، بانک‌ها و آموزش و پرورش در آغاز دولت تدبیر و امید به تعداد 49 بوده که این رقم تا چهار ماهه اول سال جاری به تعداد 350 رسیده است که بررسی سیر صعودی این رقم نشان از تلاش مجدانه شرکت مخابرات در زمینه ارتقا و افزایش فناوری دارد.

وی افزود: در بحث خطوط STM1 تخصیص داده شده جهت تامین پهنای باند مشترکین در آغاز دولت یازدهم 17 stm1 برای تامین پهنای باند مشترکین تخصیص داده شده بود که این تعداد تا پایان دولت یازدهم به 23 لینک افزایش یافت.

مدیرعامل مخابرات منطقه مازندران تاکید کرد: از جمله اقدامات موثر در بحث استفاده روستائیان از خدمات اینترنت باید گفت تعداد روستاهای دارای دسترسی به اینترنت در آغاز دولت یازدهم به تعداد یگ هزار و 920 روستا بوده که تا پایان سال 95 به تعداد 2 هزار و 45 روستا افزایش داشته که این رقم تا چهار ماهه اول سال 96 و آغاز بکار دولت دوازدهم به تعداد 2 هزار و 69 ارتقا یافته است.

موسوی در پایان به شرح برنامه سال 96 شرکت مخابرات مازندران اشاره کرد که توسعه‌ها در سایت‌های تلفن همراه و ارائه 4G در دیگر سایت‌ها و همچنین اجرای 73 سایت جدید در استان و همچنین راه‌اندازی سافت سوییچ در مازندران و تعویض سوئیچ‌های فرسوده با آخرین مدل از سوییچ‌های کارآمد در استان ذکر کردند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه