اخبار داغ

رسم غلط تیر اندازی در مجالس عروسی رابر/اینجا عروسی است یا میدان جنگ؟

رسم غلط تیر اندازی در مجالس عروسی رابر/اینجا عروسی است یا میدان جنگ؟
شهروندان رابری از رسم غلط تیراندازی در مجالس عروسی که آسایس و آرامش آنها را مختل کرده؛ گلایمندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛ تا حالابرای شما اتفاق افتاده که با صدای مهیب از خواب بپرید و بعد از مدتی متوجه می شود این صدای ناشی از خوشحالی و هیجان در مراسم عروسی است. این روزها دیگر معلوم نمی شود مجلس عروسی است یا میدان جنگ؟.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

انبوه تفنگ های مختلف با فشنگ های واقعی جنگی و شکاری آنهم در دست نوجوانان و جوانانی که سرشار از هیجان هستند، زنگ خطری است که گاهی به جای شادی مجالس عروسی  آن را به ماتم و عزا دیگران تبدیل می کند.

,

به راه انداختن کارناوال های عروسی و رگبار پی در پی گلوله و سلب آسایش مردم در نیمه شب های رابر به موضوعی خطرآفرینی تبدیل شده است.

,

گرچه تا کنون بیشترین آلودگی صدا در مراسم عروسی ناشی از صدای بلندگوهای ارکستر، کارناوال های عروسی، تک چرخ زدن موتورسوران وصدای بوق خودروها بود اما جدیدا صدای ترقه های که عروسی را به میدان جنگ تبدیل کرده و دست هر گونه صدای مهیب را از پشت بسته است، بیشتر دیده می شود.

,

صدای گلوله و ایجاد آلودگی صوتی در واقع تجاوز به حقوق شهروندی است و متولیان فرهنگی در این راستا نیاز است اقداماتی انجام دهند.

,

استفاده از اسلحه درمجالس عروسی سبب مردم آزاری می شود، این سنت دیرینه در این جشن ها آرامش مردم را بهم زده است و تضییع حق الناس به حساب می آید حال اگر حادثه ناگواری در اثر تیر اندازی رخ دهد،  چه کسی پاسخگوست؟.

,

بسیاری از افراد در جشن های عروسی که تا نیمه های شب طول می کشد اقدام به تیر اندازی و سر و صدا می کنند که این موضوع موجب نارضاتی بسیاری از شهروندان رابری شده است و علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد.

,

تیراندازی درمجالس عروسی یک معضل فرهنگی و اجتماعی در شهرستان رابر است امید است؛ که با پیگیری متولیان امر این معضل دراین شهرستان از بین برود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه