اخبار داغ

در خطبه های نمازجمعه استان سمنان مطرح شد؛

مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند/ مردم باید رونق اقتصادی را بدون عینک ببینند/دولت به تعهدات خود در پروژه انتقال آب از قطری عمل کند

مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند/ مردم باید رونق اقتصادی را بدون عینک ببینند/دولت به تعهدات خود در پروژه انتقال آب از قطری عمل کند
‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی،سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرآت،استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند/ مردم باید رونق اقتصادی را بدون عینک ببینند
,
مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند/ مردم باید رونق اقتصادی را بدون عینک ببینند
,
مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند/ مردم باید رونق اقتصادی را بدون عینک ببینند
, مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به دردِ دل مردم گوش دهند/ مردم باید رونق اقتصادی را بدون عینک ببینند,

به گزارش خبرنگار مرآت، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سفر 4 ساعته خود به شهرک شهید بهشتی شاهرود گفت: در این سفر به خانه هایی که تحت پوشش کمیته امداد بود سر زدیم که مشکلات فراوانی داشتند.

, مرآت,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: حدود 70 نامه به درخصوص مشکلات این شهرک به دست ما رسید که باید برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه مناطق محروم مختص شاهرود نیست بلکه این مشکلات در تمام نقاط استان وجود دارد، اظهار کرد: مسئولین به این مناطق سربزنند و حرکت کنند.

,

شاهچراغی همچنین تصریح کرد: مسئولان اگر کاری نمی کنند حداقل به مردم اجازه بدهند تا با آنها درد و دل کنند چراکه درد و دل شنیدن سرمایه ای نمی خواهد.

,

امام جمعه سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان استان ممتازی است، بیان کرد: فقر مالی و فرهنگی در تمام نقاط استان سمنان وجود دارد که باید مسئولان در جهت رفع آن تلاش کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم  باید توصیه های رهبری را سرلوحه کارش قرار دهد، گفت: توصیه های مقام معظم رهبری را باید دولت هم در داخل و هم در خارج اجرایی و عملیاتی کند.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مردم گرفتار هستند و دولت باید به فکر آنها باشد چرا که مردم از آن انتظار دارند، اظهار کرد: مردم باید رونق اقتصادی را با چشم و بدون عینک ببینند.

,

شاهچراغی با اشاره به اینکه آمریکا نقض برجام کرده است، گفت: کشورمان در مقابل این اقدام آمریکا چه اقداماتی انجام داده است؟

,

وی با بیان اینکه دولت باید در برابر آمریکا مقابل به مثل کند، اظهار کرد: مقابله به مثل دستور خدا و سنت پیغمبر(ص) است و باید دولت این اقدام را انجام دهد، آنها ما را تهدید و تحریم کنند و ما هیچکاری نکنیم.

,

خطیب نماز جمعه سمنان در ادامه افزود: تیم مذاکره کننده و دولتمردان درخصوص اقدامات خود به مردم گزارش دهند که چه کارهایی انجام دادند تا مردم خوشحال شوند.

,

وی با اشاره به جنایات داعش و گروهک های تروریستی در افغانستان بیان کرد: شیعه کشی در دنیا باب شده است طوریکه داعش در افغانستان 60 نفر را سر بریده است.

,

شاهچراغی ادامه داد: سازمان حقوق بشر درمقابل این جنایات سکوت کرده و حرفی نمی زند

,

نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از سکوت مسئولان کشورمان در مقابل این جنایات گفت: بنده این جنایت و آدم کشی و شیعه کشی را شدیدا محکوم می کنم.

,

وی با اشاره به اینکه آزادگان هم در جبهه و هم در اسارت خوش درخشیدند، گفت: آزاده ها با تحمل شکنجه های فراوان جمهوری اسلامی را حفظ کردند.

,

امام جمعه سمنان همچنین تصریح کرد: آزادگان خیلی رنج کشیدند و رنجشان قابل ارزش است.

,

شاهچراغی با تاکید براینکه این آزادگی را حفظ و پاسداری کنید، گفت: حفظ آزادگی از خود آزادگی مهمتر است.

,

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه رییس صلیب سرخ عراق مرید ابوترابی شده بود، گفت: این مسئول عراقی می گفت اگر دنیا ابوترابی را محور قرار دهد عالم گلستان می شود.

,

وی با بیان اینکه وظیفه پلیس برخورد با جرم مشهود است، اظهار کرد: بی حجابی جرم مشهود است که باید با آن برخورد شود چه داخل ماشین و چه خارج از آن.

,

شاهچراغی با تاکید براینکه دولت باید از نیروی انتظامی دراین زمینه حمایت کند، گفت: بنده، از پلیسی که قانونی با جرم بی حجابی برخورد می کند حمایت می کنم.

,

امام جمعه سمنان ضمن توصیه به مسئولان درخصوص اینکه انتخابات تمام شده مراقب باشید حقی ضایع نشود، گفت: جابجایی افرادی که به مراد مسئولان حاضر رای ندادند خلاف قانون و شرع است که امیدواریم در استان ما بر اساس این امر جابجایی صورت نگیرد.

,

دولت به تعهدات خود در پروژه انتقال آب از قطری عمل کند

, دولت به تعهدات خود در پروژه انتقال آب از قطری عمل کند,

حجت الاسلام علی سعیدی امام جمعه موقت شاهرود و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به رویدادهای منطقه اظهار کرد: تدابیر و سیاست های هوشمندانه مقام معظم رهبری در اتخاذ سیاست های لازم در قبال رویدادهای منطقه باعث شده است تا تهدیدهای پیش رو تبدیل به فرصت شود.

,

وی با اشاره به نقش موثر ایران در کشورهای منطقه به ویژه یمن، عراق و سوریه افزود: آمریکا با ایجاد گروه تروریسی داعش به دنبال ایجاد ناآرامی در مرزهای ایران و آشوب در داخل کشور ما بود که این توطئه نیز با هوشمندی مقام معظم رهبری در خارج از مرزهای ایران خنثی شد.

,

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین رییس جمهور کشور بیان کرد: تا زمانی که حکم تنفیذ رئیس جمهور توسط مقام معظم رهبری تایید نشود رئیس جمهور حق حاکمیت ندارد.

,

سعیدی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید توصیه های مقام معظم رهبری را در اداره کشور سرلوحه کار خود قرار دهد عنوان کرد: استکبار ستیزی، دفاع از استقلال و عزت کشور، حمایت از مظلومان و ستمدیدگان، تصمیم جدی در عینی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم از جمله مسائلی است که رئیس جمهور باید بیش از پیش نسبت به آن همت گمارد.

,

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به بحران آب شهرستان شاهرود گفت: عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از قطری به شاهرود برای جبران کمبود آب این شهرستان آغاز شد که مدتی است متوقف شده است و لازم است که دولت ضمن حل کردن مشکلات و مسائل مربوطه به تعهدات خود در خصوص این پروژه عمل کند.

,

باید فقر در دولت دوازدهم از بین برود

, باید فقر در دولت دوازدهم از بین برود, باید ,

حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه های امروز نماز جمعه مهدیشهر، با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم در هفته گذشته، اظهار کرد: در پیمایشی که در وزارت ارشاد انجام داد، خواسته های مردم از دولت مطرح شد که باید دولت این خواسته ها را مد نظر قرار دهد.

,

 وی اولین خواسته مردم از دولت را از بین بردن فقر و بیکاری دانست و تصریح کرد: الان می بینیم که جوان ها در خانواده بیکار و فقط با یارانه زندگی می کنند که این فقر باید در دولت دوازدهم از بین برود.

,

امام جمعه مهدیشهر بیکاری را عامل فساد اصلی نامید و افزود: باید کاری برای این معضل بیکاری انجام داد تا جوان بیکار نماند، برداشته شدن بی عدالتی هم مطالبه بعدی است که شاهد این فیش های نجومی نباشیم.  

,

بارانی اعتیاد به مواد مخدر را یکی از فسادها بیان کرد و ادامه داد: حدود4میلیون نفر در ایران معتاد می باشند وافرادی که با این افراد به صورت مستقیم وغیر مستقیم در گیر هستند به طور میانگین 12 میلیون نفر می رسند

,

وی فساد اقتصادی را دیگر فساد گریبانگیر جامعه دانست و افزود: بعضی ها با ورود کلا های قاچاق این فساد را وارد کشور می کنند.

,

امام جمعه مهدیشهر با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج و همچنین طلاق در جوان ها، گفت: یک جوان یا دیر ازدواج می کند یا بعد ازچند سال زندگی بر اثر یک سری مشکلات دچار طلاق می شود که این یک معضل فرهنگی می باشد.

,

بارانی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی کم شدن ارزش های مذهبی مثل حجاب دیده می شود که دولت باید در این زمینه کارهای زیادی انجام دهد .

,

وی به راههای برون رفت از این معضلات اشاره کرد و افزود: رهنمود های مقام معظم رهبری از جمله راههای برون رفت از این معضلات می باشد که باید جدی گرفته شود. ما باید از اقتصاد نفتی دوری کنیم وبه اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

,

امام جمعه مهدیشهر پرهیز از ورود به حاشیه ها را راهکار دیگر برون رفت از معضلات دانست و اضافه کرد: مثلا برای یک کنسرت موسیقی دولت نباید آنقدر وارد حاشیه شود از این حاشیه ها باید جلوگیری شود.

,

بارانی 23 مردادماه سالگرد پیروزی حزب الله لبنان و روز مقاومت را گرامی داشت و گفت: الان هرروز این مقاومت مثل نگینی در جهان بیشتر می درخشد در جنگ 33روززه ما دیدیم که حزب الله کاری کرد که 1.5 میلیارد مسلمان دنیا چشمشان به حزب الله روشن کردید.

,

وی ضمن یادآوری 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، خاطر نشان کرد: 26مرداد سالروز ورود آزادگان است که آن روز در سال 69 وارد آب و خاک خود شدند وبه زیارت مرقد امام رفتند با مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه