اخبار داغ

ضرغامی در مشهد:

حزب‌اللهی‌ها از ظرفیت سینما غافل هستند

حزب‌اللهی‌ها از ظرفیت سینما غافل هستند
رئیس اسبق سازمان صدا و سیما گفت: بچه‌های حزب‌اللهی از ظرفیت سینما غافل هستند. برخی از بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی فقط در فضای سیاسی و انقلابی با مخاطب خاص در ارتباط هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ظهر امروز در اختتامیه چهارمین همایش ملی فصل وصل اظهار کرد: فعالیت‌های این‌چنینی می‌تواند نتیجه کار ما را بهبود ببخشد. مصوبه آخر شورای عالی فضای مجازی بحث مفصلی درباره پیام‌رسان‌های فضای مجازی بود و پس از ۵ جلسه چالشی و جدی سندی آماده شد که تمامی مصوبات مورد تایید مقام معظم رهبری است و به نظر من باوجود برخی کاستی‌ها کار خوبی است و می‌تواند زمینه‌ای برای کارهای بعدی قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: عنوان این مصوبه «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» است که اهداف اصلی آن فراگیری پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی خارجی است.  

,

ضرغامی با اشاره به تعهدات دولت در مصوبات گفت: اعطای تسهیلات موثر کم‌بهره برای توسعه‌دهندگان داخلی، امکان اتصال متقابل با ارائه‌دهندگان خدمات ارتباط، به‌حداقل رساندن هزینه‌های مرتبط با پهنه باند و غیره از جمله تعهدات این مصوبه است. مجموعه مصوبات تصویب شده و آئین‌نامه‌های تدوین شده حرکت خوبی است که با همکاری نهادهای متعدد مربوطه انجام شده و در این راستا بسیاری از کانال‌های مبتذل تلگرامی مسدود شد. ‌  

,

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: شما فعالان فضای مجازی باید پیشگام در تکثیر پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی باشید و امید است که بتوانیم در مجموعه‌های شما قوی‌تر و با سیستم‌های بهتر عمل کنیم.  

,

ضرغامی با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود سرویس محور است، تصریح کرد: پیام‌رسان‌ها اکنون از قالب رسانه خارج شده و کاملاً سبک زندگی ارائه داده و نحوه رفتار و تعاملات مردم را شکل می‌دهند.

,

وی با تاکید بر اینکه باید به‌سمت پیام‌رسان‌های داخلی با کارآیی خوب برویم، افزود: نباید بگذاریم یک پیام‌رسان خارجی تمام عرصه صوت، متن وغیره را در اختیار بگیرد و از جای دیگر مدیریت شود پس باید با چشم باز ببینیم و حرکت کنیم‌ و دست پیام‌رسان‌های داخلی باز باشد تا بتوانند با همتای خارجی رقابت کند.

,

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: با توجه به رشد جهشی فضای مجازی، همه چیز در فضای وب شکل  می‌گیرد. آنقدر باید توانمندی ما در پیام‌رسان‌ها و سایر برنامه‌ها افزایش یابد که اگر مردم در کنار تلویزیون بخواهند از اپلیکشین‌ها و فضای وب استفاده کنند سرویس‌های قدرتمند ما را انتخاب کنند.

,

وی با اشاره به مفهوم هم‌صحبت شناسی در فضای مجازی گفت: این هم‌نشینی‌ها و هم‌صحبتی‌ها گسترش و رنگ دیگر می‌گیرد و رفتارها با همدیگر تنظیم می‌شود و اهمیت بسیار دارد. پس از شناخت مخاطب و هم‌صحبت، نحوه انتقال پیام مهم است که ما در این زمینه در ابتدای راه هستیم که باید دید چگونه پیام را منتقل کرد که در یک دایره گسترده‌تر و پرنفوذتر انتقال یابد و موثر باشد. ارتباط موفق، ارتباطی است که فرستنده پیامش را به گیرنده برساند به‌طوری پارازیت فنی نداشته باشد، گیرنده آن را درک کند و سبب تغییر رفتار در گیرنده شود چراکه گاه گیرنده پیام را می‌گیرد اما نتیجه عکس دارد.

,

ضرغامی با بیان اینکه شبکه مستقل موضوعی مخاطب جمع می‌کند، اظهار داشت: هرچه از نگاه‌های عمومی فاصله گرفته و بتوانیم نگاه تخصصی و موضوعی داشته باشیم بهتر می‌توانیم مخاطب را در درازمدت جذب کرده و پای رسانه خود نگه داریم.

,

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به تجربه‌های خود در این زمینه افزود: شبکه‌های مستقل برای فیلم، مستند، خبر و غیره می‌تواند مخاطب خاص خود را جذب کرده و شما می‌توانید در آن قالب طراحی کنید که ما در این کار عقب هستیم. من در فضای مجازی، کانالی طنز دارم که برخی می‌گفتند درست نیست رئیس صدا و سیما کانال طنز داشته باشد اما من آن‌ها را به گفته شهید مطهری مبنی بر اینکه ببینید جامعه چه چیز نیاز دارد، ارجاع می‌دادم چون طنز نفوذ بسیاری دارد.

,

وی با تاکید براینکه سینما حرف بسیاری برای گفتن دارد خاطرنشان کرد: بچه‌های حزب‌اللهی از ظرفیت سینما غافل هستند. برخی از بچه‌های انقلابی و حزب‌اللهی فقط در فضای سیاسی و انقلابی با مخاطب خاص در ارتباط هستند که ما باید این را تغییر دهیم و در موضوعات مختلف کار کنیم.  

,

ضرغامی با اشاره به اینکه بمباران اطلاعاتی، نوعی سانسور جدید است، گفت: در این روش آنقدر به شما اطلاعات متنوع می‌دهند که حرف اصلی را فراموش می‌کنید و سرگردانی و میل به بی‌نظمی را افزایش می‌دهد.  درست است که انسان تحت بمباران اطلاعاتی است اما پس از مدتی مواردی را به‌عنوان ایستگاه انتخاب می‌کند و این نکته مثبتی است پس فکر نکنید مقهور یک شبکه عظیم و متکثر هستید چرا که اگر کار خوب انجام شود، فرد، دیگران را می‌بیند و شما را انتخاب می‌کند.

,

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما با اشاره به شبکه پرس‌تی‌وی ادامه داد: ما برای این شبکه ۲۶ ماهواره اجاره کردیم اما اوباما دستور داد «پرس تی‌وی» و «العالم» را از همه ماهواره‌ها بردارند و در زمانی ۲۵ ماهواره پرس تی‌وی را قطع کرد و فقط یک ماهواره باقی مانده بود در واقع این کار را کردند چون پرس تی وی حرف متفاوتی داشت و به ایستگاه تبدیل شد.  در دنیا ایستگاهی ایجاد شد تا مردم دنیا علاوه بر حرف شبکه‌هایی از جمله «بی‌بی‌سی» و «سی‌ان‌ان»، ببینند ایران چه می‌گوید و این مسئله مزیت نسبی برای شما است. ‌ 

,

وی با تاکید بر اینکه تنوع موضوعی از ضعف‌های ماست، گفت: نکته دیگر بحران بسته‌بندی است چرا که شما در این نقطه تاریخ از نظر محتوا از تاریخ و تمدن ما و از طرف دیگر گنجینه معارف دینی برخوردار هستید اما در شکل و فرم ارائه ضعف داریم و نتوانستیم این گنجینه را به مردم انتقال دهیم.

,

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: مبنای کار در فضای مجازی تصویر محوری است که ما در این عرصه ضعیف عمل کردیم به طوری که مزیت نسبی و نقطه قوت ما محتوا بود اما رسانه‌های غربی در تصویرسازی به خوبی عمل کردند.

,

ضرغامی با تاکید بر پرهیز از خستگی از فعالیت در این عرصه گفت: گروه‌های اجتماعی تشکیل دهید و برای مثال حلقه‌های عزاداری، مساجد را کنار هم جمع کنید که از این طریق قوت و اعتماد به نفس می‌گیرند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه