اخبار داغ

دل پرخون مردم گیوی از رژه سگ های ولگرد در کوچه و خیابان ها

دل پرخون مردم گیوی از رژه سگ های ولگرد در کوچه و خیابان ها
سال هاست که سگ های ولگرد در گوشه و کنار شهر گیوی جولان می دهند ولی اخیراً وجود این حیوانات در سطح شهر به مراتب افزایش یافته است بطوری که اخیراً بصورت گروهی در کوچه و خیابان ها بی پروا رژه می روند و آسایش و آرامش شهروندان را صلب کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کوثرخبر، از گذشته های دور در بیابان ها، نواحی خارج شهر و یا اطراف روستاها سگ های ولگرد همواره خودنمایی کرده و دیده شده اند، اما اخیراً در سایه عدم توجه مسئولین و همچنین خود مردم شهر گیوی ورود سگ های ولگرد به سطح شهر بیش از پیش افزایش یافته و جالب تر اینکه این سگ ها با فراق بال در حال گشت و گذار در سطح شهر هستند و آزادانه در کنار اعمال روز مره شهروندان زندگی می کنند؛ انگار جزء ملزومات خدمات شهری و حقوق شهروندی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوثرخبر,

سگهای ولکرد همه ساعته در سطح شهر پلاسند اما با تاریک شدن هوا گروهی به خیابانها ریخته و برای سیر کردن شکم خود، به زباله های درب منازل یا مغازه ها هجوم می آورند و یا با زوزه ها و پارس های شبانه خود آسایش را از مردم می گیرند.

,

طی ماه‌های اخیر میزان و حجم سگ‌های ولگرد در برخی خیابان‌ها و معابر گیوی افزایش یافته تا اینکه این موضوع به یک نگرانی برای شهروندان تبدیل شده است، هرچند که این زنگ خطر، برای بهداشت جامعه و خطرات احتمالی آن، خیلی وقت پیش به صدا در آمده است.

,

در این خصوص یکی از همشهریان با اشاره به بازی کودکان خردسال در بیرون از خانه‌ها و بعضاً تردد اجباری اهالی در ساعتهای پایانی شب می گوید: از وقتی که خورشید غروب می کند تا صبح سگ های ولگرد در کوچه ها و خیابان های شهر پرسه می زنند و از ترس این سگ ها رفت و آمد مردم پیاده با مشکل مواجه شده است.

,

شهروند دیگری می افزاید: مسئولین امر همت کنند و این نگرانی عمومی را که بیشتر به یک تهدید برای فرزندانمان تلقی می شود را از سطح شهر بزدایند؛ شهردای با استخدام یک شکارچی به نارضایتی های عمومی پایان دهد.

,

جوان اهل گیوی گفت: مسئولین اگر مردم شهر را نه در شعار بلکه همچون شهروندان دارای حقوق شهروندی در عمل محترم می دارند پس "آقایان باید چاره ای بیندیشند"؛ چرا که تأخیر در آغاز عملیات از میان بردن سگهای ولگرد می تواند به قیمت تکه پاره شدن بدن کودکی رهگذر در خیابان تمام شود.

,

به گزارش کوثرخبر، بر اساس بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری، جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و… و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد از وظایف شهرداری هاست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه