اخبار داغ

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی :

جامعه دانشگاهی و حوزوی عمده مخاطب در صدور فرمان آتش به اختیار است

جامعه دانشگاهی و حوزوی عمده مخاطب در صدور فرمان آتش به اختیار است
رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: عمده مخاطبان در صدور فرمان آتش به اختیار در مسائل فرهنگی توسط مقام معظم رهبری قشر فرهیخته و نخبه جامعه دانشگاهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم در گفت و گو با خبرنگار زنجانم با بیان اینکه نخبگان در هرجامعه ای مسئولیت دعوت افراد جامعه به خیر و صلاح را برعهده دارند، اظهار کرد: در جامعه ایران اسلامی ما دو قشر فرهیخته و نخبه دانشگاه و حوزوی مسئولیت روشنگری افراد جامعه را عهده دار هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

وی عنوان کرد: جامعه دانشگاهی می توانند در تشخیص مسئله و ارائه راه حل ومشارکت در حل مسائل جامعه یک نقش عینی را ایفا کنند بدون آنکه منتظر باشند تا مراکز رسمی طرح و برنامه ای ارائه دهند.

,

حجت الاسلام ذوعلم تصریح کرد:با توجه به گستردگی جامعه دانشگاهی و نیز خروجی دانشگاهها نهایتا در بخش ها مختلف جامعه در آینده عهده دار نقش خواهند بود اهمیت کار اساتید دانشگاهی به عنوان فرماندهان جبهه جنگ نرم و مقابله دارای وظیفه اساسی هستند.

,

رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: در نظام ولایت فقیه و جامعه ای که بر مبنای چارچوب امت و امامت تعریف می شود در حقیقت نخبگان جامعه یاوران امام تلقی می شوند و کاری که امام در روشنگری، هدایت و پیشبرد اهداف عالی برعهده دارد جز با کمک نخبگان و از جمله دانشگاهیان مقدور نیست.

,

وی افزود: ما نباید این تلقی را داشته باشیم که اساتید دانشگاهی صرفا یک نقش علمی و یا سیاسی را ایفا می کنند بلکه در نظام اسلامی اساتید دانشگاهها یک نقش واقعی در مدیرت ورهبری جامعه بر عهده دارند که باید در ایفای این نقش خودشان اقدام به موقعیت شناسی، مسئله سنجی وابرازهای مناسب را تشخیص دهند و در قالب تشکل هایی نقش خود را عمیقا ایفا کنند.

,

معاون موسسه پژوهشی حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: عمده مخاطبان در صدور فرمان آتش به اختیار در مسائل فرهنگی توسط مقام معظم رهبری به اعتقاد بنده قشر فرهیخته و نخبه جامعه دانشگاهی است که می توانند در تشخیص مسئله و ارائه راه حل ومشارکت در حل مسائل جامعه یک نقش عینی را ایفا کنند بدون آنکه منتظر باشند تا مراکز رسمی طرح و برنامه ای ارائه دهند.

,

حجت الاسلام ذوعلم در پایان تاکید کرد: البته این به معنای آن نیست که دستگاههای اجرایی برای برنامه ریزی و هدایت فرهنگی جامعه نقشی ندارند بلکه در تعامل بین اساتید و نخبگان و مسئولان رشد فرهنگ جامعه تضمین می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه