اخبار داغ

سرانجامِ پرافتخار «شهید حججی» در دل ایرانیان حک شد/ همسران شهدا ادامه دهنده راه زینب(س)

سرانجامِ پرافتخار «شهید حججی» در دل ایرانیان حک شد/ همسران شهدا ادامه دهنده راه زینب(س)
چشمهایش این دنیایی نبود و امام خمینی(ره) چه خوب فرمودند که "شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند."، زندگی ای پرافتخار که حتی لحظات آخر آن نیز فرصتی برای جاری شدن نام و یاد شهادت در دل ایرانیان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: فاجعه آنقدر عمیق بود که تا این لحظه از هر مقام و جایگاهی، هر کسی که ذره ای درد داشته عکس العمل نشان داده، حرف زده و ابراز همدردی کرده است. عده ای هنرمند شعر گفتند، طرح زدند، هشتک درست کردند و برخی هم تصاویر پروفایلشان را عوض کرده اند و به یاد شهید مظلوم «محسن حججی» که با آن غرور و عظمت با اینکه در دست دشمن اسیر بود و می رفت تا شهید بشود، عزت شهدای کربلا را به یاد همه ما انداخت و همگان در برابر غیرت او سر خم کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «بسیج زنان کشور»؛ بشری یثربی: , «, بسیج زنان کشور, بسیج زنان کشور, بسیج زنان کشور, بسیج زنان کشور, بشری یثربی: , .,

آن غروب دلگیر چقدر شبیه عاشورا شده بود و من از همان لحظه ای که در تلگرام خواندم که یکی از مدافعان حرم به دست داعشیان اسیر شده، تنم لرزید و مدام با خودم تکرار کردم که ان شالله دروغ است؛ و به شایعه های تلگرام نباید اطمینان کرد و به آن دامن زد!

,

اما زیاد نگذشت که کمتر کسی بود که دیگر «محسن حججی» را نشناسد، مدافع حرمی که پس از دو روز اسارت در دست داعشی ها به شهادت رسید! چشمانش نه فقط من که همه را مسحور کرده بود، در آن لحظات آخر عمرش چشمهایش انگار اینجا نبود، در ثانیه های شهادتش چشم های محسن دیگر جنس زمینی نداشت. پیامکش را که خواندم بیشتر حیران شدم، در آخرین پیامکی که برای یکی از دوستانش ارسال کرده بود نوشته بود: «دعام کن رفیق، مانده بی سر شدنم در ره زینب جانش...»

,

به دلش افتاده بود و می دانست؟ وعده پاداش پاسداری از حرم حضرت زینب(س) را شنیده بود که اینطور ثابت می رفت؟ نمی دانم ولی امام خمینی(ره) چه خوب فرمودند که "شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصلشان عند ربهم یرزقونند." ولی ثمره آن ثبات این شد که شوری جدید را در دل ایرانیان عاشق ایجاد کند.

,

هر کسی در مورد شهادت حججی و یا داعشی ها حرفی زده، یک عده به نام و یاد شهید و عده ای به داعش فریاد کرده اند که مظلوم گیر آورده بود! گروهی هم به گریه های بی تاب علی کوچکش اشاره کرده اند ولی کمتر کسی است که پای درد دل همسرش بنشیند و بداند چه چیزی در دل این زن مقاوم شکل گرفته است، چه چیز باعث شده است که راضی شود چنین هدیه ای را به پیشگاه حضرت زینب(س) تقدیم کند.

, هر کسی در مورد شهادت حججی و یا داعشی ها حرفی زده، یک عده به نام و یاد شهید و عده ای به داعش فریاد کرده اند که مظلوم گیر آورده بود! گروهی هم به گریه های بی تاب علی کوچکش اشاره کرده اند ولی کمتر کسی است که پای درد دل همسرش بنشیند و بداند چه چیزی در دل این زن مقاوم شکل گرفته است، چه چیز باعث شده است که راضی شود چنین هدیه ای را به پیشگاه حضرت زینب(س) تقدیم کند.,

واقعیت این است که شهید محسن حججی در تاریخ شهدای مدافع حرم عمه سادات(س) جاودانه شد و حالا همسرش مانده و علی دو ساله که باید ادامه دهنده راه پدر باشد و بیشتر از همه بار مسئولیت این رسالت بر دوش همسرش است که باید علی را به پدری که در ظاهر بالای سرش نیست بزرگ کند و فرهنگ ایثار و مقاومت را به او یاد بدهد.

,

وحید یامین پور در صفحه اینستاگرام خود نوشت که او (همسر شهید حججی) اولین کسی بوده که خبر شهادتش را منتشر کرده است، کاری که درکش از سطح ادراک ما بالاتر است، کلمات کم آورده اند!

,

اما این تنها اقدام این زن رشیده نیست چرا که پس از چند روز از انتشار خبر شهادت محسن، پیام کوتاهی از او منتشر گردید که تصور هیچکس هم غیر از این نبود: همسرم رفت که بگوید امام خامنه‌ای تنها نیست... رفت که بگوید هنوز هم مردان خدایی هستند... اگه کسی خواست اشکی برای همسرم بریزد به اشکش هدف بدهد. برای حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) گریه کند...همه زیر لب فقط بگوئید امان از دل زینب(س)... راهش را ادامه بدهید... دعا کنید خدا به من هم صبر بدهد... التماس دعا

, ..., ..., ., ..., ..., ...,

این سیره همسران شهداست، مشوقند و پس از شهادت پاسدار خون شهید، همانطور که پیشتر همسر شهید علی عابدینی تعریف کرده بود: "علی عادت نداشت وقتی می خواهد جایی برود به من زود بگوید معمولا می گذاشت نزدیک رفتن خبر می داد. خیلی ناراحت بودم از رفتنش اما با خودم می گفتم شوهر من نرود چه کسی برای دفاع برود و وقتی اینها را به خودش هم گفتم خیلی خوشحال شد!"

,

و حالا که همسرش شهید شده می گوید: " به کوری چشم داعش و تروریست‌ها نه تنها از شهادت همسرم ناراحت نیستم بلکه خوشحالم که رفته و فرزندم را هم طوری تربیت می کنم که راه پدرش را ادامه دهد. من خودم خواستم همسرم برای جنگ با تکفیری ها عازم سوریه شود.

,

جنس همسر شهید حججی از همان جنسی است که رهبر معظم انقلاب در پیام به کنگره شهدای زن فرستاده اند، است! زن الگوی سومی، «زن مسلمان ایرانی که تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود... زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنان را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آمیختند.»

, زن الگوی سومی، «زن مسلمان ایرانی که تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود... زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنان را با روح جهاد و شهادت و مقاومت در آمیختند.»,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه