اخبار داغ

تجهیزات ورزشی پارک کودک سنندج لانه ی زنبور شده اند!

تجهیزات ورزشی پارک کودک سنندج لانه ی زنبور شده اند!
نا ایمن بودن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک ها و اماکن تفریحی نگرانی است که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و فراغت پررنگ تر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، بعد از ظهر یک روز تابستان است، خانواده به اصرار بچه ها برای ساعتی تفریح به پارک می روند، اکثر وسایل بازی پارک زنگ زده و رنگ رو رفته اند. برخی از آنها شکسته اند و بقیه نیز شرایط مناسبی ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

فصل بهار و تابستان، فصل فراغت و تفریح است، پارک های مملو از جمعیت، شهربازی های پرنور و رنگارنگ همه و همه دست در دست هم دادند تا ساعت های شادی را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنند؛ اما وجود وسایل بازی قدیمی و مستهلک در پارک ها و غیراستاندارد بودن آنها زنگ خطر را برای رخ دادن حوادث ناگوار به صدا در می آورد.

,

 

,


نا ایمن بودن و غیر استاندارد بودن وسایل بازی در پارک ها و اماکن تفریحی نگرانی است که با توجه به فرارسیدن فصل گرما و فراغت پررنگ تر شده است، فصلی که  خانواده ‏ها سعی می ‏کنند با اختصاص دادن بخشی از اوقات‏ فراغت کودکان‏شان به انجام بازی در فضاهای روباز نظیر پارک‏ها و شهربازی‏ ها، ساعاتی شاداب و و فرح بخش را برای آنها فراهم کنند.

,
,

 

,

آقای سرمستی که فرزند خود را برای بازی به پارک می برد، در این خصوص به آفتاب دل می گوید: من به واسطه سن فرزندم در هفته چندین بار او را به پارک می برم و بیشتر پارک های شهر را دیده ام؛ اما متاسفانه بندرت پیش آمده که در پارکی وسایل ایمن نصب باشد.
این پدر 42 ساله سنندجی با بیان اینکه تجهیزات پارک ها معمولا مستهلک هستند، افزود: تجهیزات ورزشی پارک کودک سنندج درکمربندی آبیدرمحلی برای لانه گزینی زنبورها شده اند .

,
,

 

,

وی از شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط خواست امنیت را به پارک ها و بوستان های شهر برگردانند تا خانواده ها با اطمینان خاطر بتوانند ساعاتی را در طبیعت بگذرانند.

,

 

,

, ,


خانم صالحی نیز که دختری هفت ساله دارد گفت: فنر نداشتن الاکلنگ ها، نامناسب بودن شیب و محل فرود سرسره های آهنی مشهود است از طرفی گاه خرابی های این سرسره ها با جوش انجام شده و جای تیزی دارد که باعث زخم شدن بدن کودکان می شود.

,
,

این مادر سنندجی تاکید کرد: به نظر من وسایل بازی کودکان نباید از جنس آهن باشد که در تابستان داغ شود و باعث سوختگی و سختی فرزندانمان شود.

,

 

,

شهردار سنندج اظهار داشت : عدم مکان مناسب و استاندارد در سطح شهر جهت بازی کودکان و نوجوانان یکی از مشکلات سنندج بعنوان مرکز استان کردستان است.

,

 

,

منوچهر فخری بیان کرد : ایجاد مکانهای  مناسب جهت ایجاد شور و نشاط نظیر پارکها و شهر بازی ها یکی از برنامه های شهرداری  است.

,

 

,

وی گفت : با هدف ایجاد مکان استاندار جهت بازی کودکان عملیات احداث نخستین شهر بازی سرپوشیده با مشارکت بخش خصوصی اوایل دی ماه سال گذشته آغاز شد.

,

 

,

فخری افزود : این شهر بازی سرپوشیده و استاندارد در زمینی به مساحت 2700 متر مربع و در سه طبقه احداث می شود که مساحت کل ساختمان این شهربازی 3200 متر مربع است.

,

 

,

وی تصریح کرد : این شهر بازی دارای سالن  بازی به متراژ 1200 متر مربع با 160  نوع بازی  برای سنین مختلف  است.

,

 

,

فخری اعلام کرد : سالن بولینگ استاندارد ،سالن واقعیت مجازی ،سالن ایر هاکی و فوتبال دستی ،سالن تخصصی جشن تولد ، کافی شاب ،رف گاردن ،فورت کورت شامل رستورانهای با غذاهای ایرانی و خارجی و همچین غرفه غذاهای محلی کردستان از دیگر سالنهای این شهر بازی مدرن و استاندارد است.

,

 

,

وی  با تشکر از سرمایه گذار این پروژه گفت : امیدواریم در نیمه نخست سالجاری بتوانیم با افتتاح این شهر بازی مدرن و استاندارد رضایتمندی شهروندان را فراهم نماییم.

,

 

,

, ,


سخن آخر
در جامعه کنونی که بازی های رایانه ای و مجازی، تحرک و جنب و جوش را در کودکان و نوجوانان به حداقل رسانده اند و از سویی دشمن به قصد تهاجم فرهنگی با همین ابزار بازی و سرگرمی های مجازی، قدرت اندیشیدن و تفکر را در نسل جوان نشانه رفته است و با تولید انواع بازی های رایانه ای و کامپیوتری سعی در تغییر نگرش و تفکر نسل جوان در حال رشد را دارد، انجام بازی در فضاهای شاد و متنوع و به صورت دسته جمعی می تواند به عنوان راهکاری در کاهش اثرات مخرب این نوع بازی های رایانه ای باشد.

,
,
,

 

,

به علاوه تحرک و جنب و جوش در سنین کودکی باعث تقویت قوای جسمی و ذهنی کودک در بزرگسالی خواهد شد. فلذا توجه به استاندارد های لازم و ایجاد فضاهای ایمن در سطح شهر ها جهت پر کردن اوقات فراغت نسل جوان تر بیش از گذشته ضروری به می رسد.

,

 

,

امید است متولیان امر و مسئولین محترم شهر داری ها و فضای سبز در ایجاد، توسعه و نگهداری و بازدید علمی از فضاها و مکان ها بازی کودکان، راه را توسعه همه جانبه کودکان امروز و آینده سازان فردا هموار سازند تا خانواده ها در انتخاب گزینه پارک یا شهر بازی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان شان به خود تردید راه ندهند و نگران خطر آفرین بودن وسایل شهر های بازی و پارک ها نباشند .

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه