اخبار داغ

واکنش مردم قم به توهین مهدوی کیا به مدافعان حرم

واکنش مردم قم به توهین مهدوی کیا به مدافعان حرم
خبر شهادت مظلومانه محسن حججی احساسات همه مردم را برانگیخت و باعث شد دوباره مردم نسبت به مدافعان حرم ابراز علاقه و ارادت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   قم فردا، چندی پیش گروه تکفیری تروریستی داعش یک رزمنده ایرانی را در مرز سوریه و عراق به اسارت گرفت و روز بعد خبر شهادت مدافع حرم محسن حججی با انتشار تصویری اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

شهادت این بزرگ مرد تمامی مردم ایران را متاثر کرد اما نگاه پر صلابتش هنگام اسارت بار این غم را کمتر می کرد چرا که در عین حال دریایی از غرور و افتخار نصیب هموطنانش کرد.

,

هنوز مردم حیران  این حادثه و نگاه با صلابت این شهید بزرگوار هستند  و حتی مسئله باعث واکنش افراد مطرح خارج از کشور هم شد، منار صباغ، مجری تلویزیون المنار در این زمینه در صفحه شخصی خود در توئیتر وشت: همیشه سعی می‌کردم کربلا را با حسین شهید و شمر لعینش تخیّل کنم؛ اما امروز دیدم و بعد از این خیال نخواهم کرد.

,
,
, ,

مهمتر از همه این ها پیام سردار قاسم سلیمانی مبنی بر انتقام سخت از داعش به خاطر خون شهید محسن حججی واکنش اصلی به این اتفاق بود.

,

در این غمی که ایران را فراگرفته بود، مهدی مهدوی کیا بازیکن سابق تیم ملی پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد که باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شد.

,

مهدوی کیا برای حمایت از بازی احسان حاج صفی و مسعود شجاعی در برابر یک تیم اسرائیلی نوشت "لحظاتى که باعث خوشحالى مردم ایران شدید هیچوقت از یاد نخواهد رفت.به امید روزى که سیاست دست از سر ورزش بردارد و عمل جاى شعار را بگیرد ایکاش به فکر زیرساختهاى ورزش، ساختن چند ورزشگاه آبرومند وتوجه به ورزشهاى پایه این مملکت، از بین بردن فقر، اعتیاد، بیکارى و … بودیم نه اتفاقات لبنان و سوریه و عراق و … پاینده باد ایران و ایرانى"

,

مهدوی کیا علاوه بر حمایت از حرکت حاج صفی و شجاعی برای بازی در برابر یک تیم اسرائیلی به مدافعان حرم در سوریه که این روزها با شهادت مظلومانه محسن حججی مظلومیتشان بیشتر مشخص شد توهین کرد که باعث واکنش مردم قم شد.

,
,
, ,

یکی از اهالی محله امامزاده ابراهیم قم در این زمینه اظهار داشت: من از اقای مهدوی کیا و همفکرانش به خاطر اینکه شهیدان مدافع حرم از جمله شهید سر از تن جدا محسن حججی  به جای اینکه  به زیر ساخت های ورزش و قراردادهای میلیاردی از بیت المال بپردازند، رفتند از عزت و ناموس وطن دفاع کنند از همه مفت خوران بیت المال عذرخواهی می کنم!

,

وی گفت: فکر نکنم مدافعان حرم خللی در چپاول اموال بیت المال توسط ورزشکاران و غیر ورزشکاران ایجاد کنند ، در ضمن اقای مهدوی کیا که به خاطر فوتبالی که پولش را هم گرفته از سربازی معاف شده بهتر است برای جدا شدن ورزش از دیگر مسائل  دو سال خدمتش را مانند بقیه مردم که در سخت ترین شرایط در حال خدمت سربازی هستند انجام دهد.

,

این شهروند قمی افزود: اگر قرار بر اعتراض باشد مردم محله های فرسوده و بدون امکانات مثل نیروگاه و امامزاده ابراهیم... باید به نبود امکانات ورزشی اعتراض کنند که اعتراض هم می کنند.

,

وی افزود: اما ما  نه تنها مشکلی با مدافعان حرم نداریم بلکه اگر راه باز باشد مثل زمان جنگ دسته دسته ما هم برای دفاع می رویم، چون خوب می دانیم فقر محله های ما تقصیر چپاولگرانی با قراردادهای میلیاردی و نجومی بگیران است نه مدافعان حرم، یادمان نرفته روز حمله تروریستی به تهران چه بلایی سر شاخص های بورس ]مد.

,

یکی دیگر از شهروندان قمی ساکن محله شیخ آباد در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امثال مهدوی کیا نمی دانم روزحادثه  تروریستی تهران و سایر روزهای سخت ملت شهید پرور ایران، کجا دنبال عشق و فوتبال خودشان بودن که الان ژست دلسوزی برا ما برداشتند! در این زمانه کلا حرف های به ظاهر روشنفکرانه و در باطن حرف مفت، زیاد باب شده، کلا از هر کسی انتظار بصیرت نمیشه داشت.

,

وی بیان داشت: نمونه بارزش همین سلفی حقارت برخی نمایندگان  در مجلس که از  بیت المال  حقوق می گیرند  و با این حرکات سخیف، روی خون شهید حججی ها پا می گذارند،  اینا که مثلا نامشان نخبه های ملت است این رفتار را دارند ،حالا از امثال مهدوی کیا چه انتظاری  می شود داشت.

,

یکی از شهروندان ساکن زنبیل آباد قم هم در واکنش به اظهارات مهدوی کیا در گفتگو با خبرنگار ما گفت: مهدوی کیا راست می گوید اگر پولی که به فوتبالیست ها می دهند که هیچ مدالی برایمان نیاورند رو حذف کنند ،با اون پول می توانند ورزشگاه آبرومند بسازن و فقر ریشه کن کنند.

,

یکی دیگر از شهروندان ساکن محله شاهد در قم در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: خدای نکرده اگه الان داعش آمده بود توی خیابان های تهران همون بلایی رو که سر دختران ایزدی عراق آورود به سر ناموس تو و امسال همفکران تو می آورد،  باز هم میگفتی مدافعان حرم در عراق و سوریه چیکار می کنند؟

,

شهروند ساکن محله سید معصوم(ع) از مناطق محروم قم نیز در این زمینه بیان داشت: باید به مهدوی کیا گفت اگر امثال شهید والا مقام حججی نبود شما در ویلاتون راحت پا رو پاتون نمی گذاشتید این حرفها را بزنید، درود بر سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی شیر مرد روزهای سخت ان شاالله انتقام شهادت شهید محسن حججی را  می گیرند، اگر امام خامنه ای حکم جهاد دهند، من خودم اولین نفر برای  دفاع از مظلوم خواهم رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه