اخبار داغ

نقش فعال شهید حاج کریم ابراهیمی در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی بانه

نقش فعال شهید حاج کریم ابراهیمی در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی بانه
حاج کریم جزء اولین کسانی بود که در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی شهر بانه نقش اساسی داشت. حاج کریم در کمال شجاعت در برابر گروهک‌های ضدانقلاب می‌ایستاد و در راستای افشای اهداف پلید آنان برای مردم سخن می‌گفت تا جایی که نیروهای ضدانقلاب ایشان را دستگیر و زندانی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید حاج کریم ابراهیمی فرزند عبدالله در اولین روز از فروردین ماه سال 1285 در شهرستان بانه دیده به جهان گشود. پدرش عبدالله و مادرش بانو رعنا نام داشت. کریم در مکتب‌ خانه روستا چند سالی به تحصیل علم مشغول شد، به طوریکه نسبت به علوم قرآنی آشنایی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، حاج کریم جزء اولین کسانی بود که در تشکیل کمیته انقلاب اسلامی شهر بانه اهتمام ورزید. حاج کریم در کمال شجاعت عیله گروهک‌های ضدانقلاب می‌ایستاد و در افشای اهداف پلید آنان برای مردم سخن می‌گفت تا جایی که نیروهای ضدانقلاب ایشان را دستگیر و زندانی کردند. با فرا رسیدن موسم حج، نیروهای ضد انقلاب حاج کریم را از زندان آزاد کردند و به محض بازگشت حاج کریم از سفر زیارتی خانه خدا دوباره ایشان را دستگیر کردند.

,

 

,

حاج کریم با وجود هفتاد سال سن در اکثر برنامه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کرد. ایشان در بین مردم و بازاریان بانه به عنوان کاسبی خوش نام از مقبولیت بالایی برخوردار بود.

,

 

,

با پاکسازی شهر بانه حاج کریم برای خدمت به مردم کاندیدای اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد. اما بعد از مدتی به عنوان جهادگر فرمانده گروهان ضربت پیشمرگ مسلمان شد. در شرایطی که حاج کریم توسط عوامل ضدانقلاب تحت فشار بود از انقلاب و نظام نوپای اسلام با تمام وجود دفاع ‌کرد.

,

 

,

سرانجام این مجاهد خستگی‌ناپذیر در بامداد روز سیزدهم شهریور ماه سال 1360 هنگام بازگشت از کمیته انقلاب اسلامی در نزدیکی مسجد جامع شهر به دست اشرار محلی به شهادت رسید و نام بلندش در تاریخ مبارزات مردم خداجویی کردستان ماندگار شد و پیکر پاک و مطهرش در قبرستان عمومی سلیمان بگ بانه به خاک سپرده شد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه