اخبار داغ

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

قطب صنعت کشور، زیر تیغ عدم تامین هزینه های جاری/ بخش پولی و بانکی باید به کمک صنعت البرز بشتابد

قطب صنعت کشور، زیر تیغ عدم تامین هزینه های جاری/ بخش پولی و بانکی باید به کمک صنعت البرز بشتابد
اکبر کریمی: یکی از مشکلات عمده صنایع ما به ویژه در استان البرز که ۱۳ درصد صنعت کشور را داراست تامین هزینه های جاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز۲۴ اکبر کریمی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی به مناسبت روز ۲۱ مرداد و حمایت از صنایع کوچک در یادداشتی نوشت: صنعت یکی از شاخصه های مهم اقتصادی برای هر کشوری است و یکی از مهمترین آیتم های تعیین رشد اقتصاد خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از البرز۲۴ اکبر کریمی کارشناس ارشد مسائل اقتصادی به مناسبت روز ۲۱ مرداد و حمایت از صنایع کوچک در یادداشتی نوشت: صنعت یکی از شاخصه های مهم اقتصادی برای هر کشوری است و یکی از مهمترین آیتم های تعیین رشد اقتصاد خواهد بود. , البرز۲۴ ,

صنعت وابسته بر تعدادی عوامل برون زا و درون زای اقتصادی است که هر کدام اگر درست کار کرده و به صنعت کمک کنند اقتصاد یک کشور قاعدتا شکوفا می شود لذا یکی از مهمترین عوامل داخلی تاثیرگذار بر صنعت مالیات دریافتی از آنهاست.

, صنعت وابسته بر تعدادی عوامل برون زا و درون زای اقتصادی است که هر کدام اگر درست کار کرده و به صنعت کمک کنند اقتصاد یک کشور قاعدتا شکوفا می شود لذا یکی از مهمترین عوامل داخلی تاثیرگذار بر صنعت مالیات دریافتی از آنهاست. ,

اشخاص حقیقی و حقوقی که طبق ماده یک قانون مالیات ها مشمول مالیات شده اند باید سالانه نسبت به عملکرد خود مالیات پرداخت کند و قانونگذار در ماده ۲ مالیات های مستقیم نیز آورده است، اشخاصی که مشمول پرداخت مالیات نیستند را مستثنی کرده است.

,

یکی از مشکلات عمده صنایع ما به ویژه در استان البرز که ۱۳ درصد صنعت کشور را داراست تامین هزینه های جاری صنایع بوده و با توجه به اینکه صنعت ما نیاز دارد که ادامه حیات دهد هزینه های اداری، مستقیم و سربار را باید تقبل کند که هزینه های کالا و موجودی کالا نیز افزوده خواهد شد.

,

با توجه به تورم معضل عمده صنایع تامین هزینه ها، تامین مواد اولیه و نقدینگی و سرمایه در گردش و مالیات پرداختی است لذا نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها و اشخاص حقوقی ۲۵ درصد از سود شرکت لحاظ می شود که یک چهارم عملکرد شرکت را در بر می گیرد.

,

مالیات گرفتن از شرکت ها به خودی خود ممکن است به آنها اسیب نرساند اما با توجه به رکود وموجود در صنایع و تورم در کشور باید تسهیلاتی به صنایع داده شود و قانونگذار در این مبحث پیش بینی های لازم را داشته است و معافیت های مختلف سرفصل قانون مالیات های مستقیم اعم از معافیت های ۱۳۲، ۱۳۸ و …برای آسیب کمتر به صنایع و ارائه مشوق  به صنایع خوش حساب نشان دهنده حسن نیت در این زمینه خواهد بود.

,

کماکان صنعت با توجه به اینکه در تامین درآمد به مشکل برخورده است قانونگذار تمهیدات خاصی را برای آنها اعم از تقسیط مالیات، بخشودگی و مشوق در ماده ۱۴۱ قانون مالیات های مستقیم در راستای معافیت مالیاتی فروش خارجی در قالب صادرات را اندیشیده است.

,

معافیت مالیاتی صنایع موجب تشویق آنها و ارتقا کیفیت محصولات به سطح استانداردهای خارجی خواهد شد و تراز تجاری مثبت نیز با این رویه برای کشور ایجاد خواهد شد و در داخل کشور نیز طبق تبصره های ماده ۱۴۳ برای شرکت هایی که در بورس پذیرفته می شوند و یا در بورس سهام شناور دارند بخشودگی های مالیاتی خاصی لحاظ شده است.

,

قانونگذار در بحث تحقیق و توسعه در قالب ماده ۱۳۸ وارد شده و مشوق هایی را در نظر گرفته است تا صنایع بتوانند به حیات خود ادامه دهند و اخیرا با پدید آمدن شرکت های دانش بنیان معافیت های ویژه ای برای آنها لحاظ شده است و با توجه به اینکه اساس آنها ایجاد ارزش افزوده در کشور و کاهش هزینه های کشور خواهد بود سازمان امور مالیاتی در قوانین خود نسبت به آنها بازنگری به عمل آورده است.

,

مالیات گیری از صنایع به این دلیل است که دولت با اخذ مالیات مجددا زیرساخت های کشور را رونق می دهد و شهرک های صنعتی نماد این مهم است که دولت با مالیات های دریافتی توانسته است آنها را راه اندازی کرده و تسهیلاتی چون آب، برق، زمین و … را در اختیار صنعتگران قرار دهد.

,

و اما در خاتمه اگر همکاری و کمک سازمان امور مالیاتی نسبت به صنایع درباره دیگر سازمان ها نیز لحاظ شود صنایع می توانند به حیات خود ادامه دهند چرا که غالب صنایع ما با مشکلات بانکی مواجهند و بخش پولی و بانکی ما باید به کمک صنعت بشتابد چرا که یکی از بزرگترین مشکل صنایع ما سرمایه در گردش است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه