اخبار داغ

مانور نظامی ناتو بدون حضور جمهوری آذربایجان؛

نگرانی از حساسیت روسیه یا سرخوردگی از غرب

نگرانی از حساسیت روسیه یا سرخوردگی از غرب
مانور سالانه ناتو امسال در گرجستان در حالی برگزار می‌شود که برخلاف رویه سال های قبل جمهوری آذربایجان از شرکت در این رزمایش خودداری کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بنابر اخبار رسانه‌های جمهوری آذربایجان، تمرین تیراندازی با تسلیحات جنگی در چارچوب مانور نظامی "شریک شایسته" ناتو در پایگاه وازیانی گرجستان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

در این مرحله از مانور در گرجستان، تحت نظارت ژنرال‌های ناتو اهداف در نظر گرفته شده از سوی نظامیان هدف قرار گرفت. مانور" شریک شایسته "ناتو در گرجستان تا 12 آگوست ادامه دارد. مانورهای امسال بخاطر مقیاس آن، با مانورهای سال های قبل متفاوت است و 2800 نیروی نظامی ناتو و کشورهای همکار این سازمان در این مانورها شرکت کرده اند.

,

در میان کشورهای همکار ناتو، ارمنستان و اوکراین نیز به این مانور ملحق شده اند. اعلام شده است که ارمنستان با یکصد نیروی نظامی در این مانور شرکت دارد. جمهوری آذربایجان در این مانور شرکت نکرده و باکو هیچ توضیحی در این باره نداده است.

,

 برای حضور در این مانور ، زرهپوش های "جی تی کی باکسر" با کشتی از آلمان و تانک های "آبرامز" و "بردلی" و رزهپوش های "استرایکر" را از آمریکا به گرجستان آورده اند. چند ژنرال ارتش آمریکا برای حضور در این مانورها به گرجستان آمده اند و مایکل پنس ، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز در افتتاحیه این مانور شرکت کرده است.

,

به نظر می‌رسد این مانورها، به عنوان پاسخی به تهدیدات روسیه علیه اوکراین، گرجستان و کشورهای بالتیک اجرا شده است. روسیه همواره با مانورهای ناتو در نزدیکی مرزهای خود مخالفت کرده است. اما این بار ارمنستان نیز که حیاط خلوت روسیه در قفقاز جنوبی است، در این مانورهای ناتو شرکت کرده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه