اخبار داغ

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد؛

۲۲ درصد زوج‌ها مشکل ناباروری دارند/سن جامعه‌ی ما رو به پیری است

۲۲ درصد زوج‌ها مشکل ناباروری دارند/سن جامعه‌ی ما رو به پیری است
محسنی گفت: 22 درصد زوج‌ها مشکل ناباروری دارند و استاندارد جهانی در این بخش 15 درصد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،جعفر محسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ی استان،با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مولود مستقیم انقلاب است، اظهار داشت: تأسیس جهاد دانشگاهی در 16 مرداد ماه سال 59 با فرمان امام راحل آغاز شد و امسال سی و هفتمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی را جشن گرفته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت ما بخش های تجاری‌سازی، اشتغال و فناوری اضافه شده است، افزود: باتوجه به نیازهای جامعه این بخش ها به حوزه های فعالیت سازمان اضافه شده است.

,

محسنی به فعالیت حوزه پژوهش در بخش درمان و پزشکی، اشاره کرد و گفت:  مرکز درمان ناباروری از سال 90 در استان راه اندازی شده است که حدود 22 درصد زوج‌ها مشکل ناباروری دارند و استاندارد جهانی در این بخش 15 درصد است.

,

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی به مراجعه 10 هزار زوج به مرکز ناباروری استان اشاره کرد و عنوان داشت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری نیز به آن بسیار تاکید کرده‌اند، اصلاح هرم جمعیتی است که مرکز درمان ناباروری آذربایجان در این راستا قدم های مهمی برداشته است.

,

وی با بیان اینکه میزان موفقیت ما در درمان زوج های نابارور منطبق با آمار جهانی است، خاطرنشان کرد: برخی از مراجعه کنندگان برای درمان ناباروری از مشکلات ژنتیکی برخودار هستند و برخی ها هم مشکلات ناشناخته ای دارند که تمامی خدمات ارائه شده توسط مرکز درمان ناباروری مطابق با تکنولوژی روز دنیا می‌باشد.

,

محسنی به درمان 80 نوع بیماری با روش سلول‌درمانی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه خانواده ها از ذخیره سازی خون بند ناف استقبال خوبی داشته‌اند که این روند رو به افزایش است.

,

وی با تاکید بر اینکه سن جامعه‌ی ما رو به پیری است، افزود: اگر از امروز بر روی این موضوع و عواقب آن کار نکنیم، در آینده آسیب‌های فراوانی را متحمل خواهیم شد؛ از این رو طب پیشگیری و ارتقای سلامت در این راستا موثر بوده و قبل از اینکه بیماری به وضعیت حاد برسد مورد پیشگیری قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به آلایندگی سوخت‌های فسیلی که یکی از معضلات اصلی در ایران است، اذعان داشت: انرژی های نو یا همان انرژی‌های تجدیدپذیر که روزبه‌روز مورد توجه بیشتر مردم قرار میگیرد که مرکز فناوری انرژی‌های نو جهاد دانشگاهی در این عرصه قدم های محکمی را برداشته است.

,

سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی به تولید پرتابل‌های پنج کیلوواتی خورشیدی اشاره کرد و ابراز داشت: اخیراً ۵۱ کیلووات در روستاهای یاسوج نصب شده و همچنین توانستیم این طرح را به نیروگاه پرتابل دو کیلو واتی ارتقاء دهیم.

,

محسنی با بیان اینکه کشور ما عضو معاهده‌ی پاریس بوده و موظف است تولید co2 را کاهش دهد، تصریح کرد: برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی متصل به شبکه در مقیاس‌های ۱۰۰ کیلو وات، ۱ مگاوات و ۱۰ مگاوات وارد مذاکره شده‌ایم که این نیروگاه‌ها در راستای کاهش آلودگی CO2 ایفای نقش کرده و آلودگی سوخت‌های فسیلی هم رفع می‌شود. 

,

وی با اشاره به اینکه دنبال پوشش خلاهای کشور در بخش آموزش هستیم، عنوان کرد: متاسفانه برخی از دانشگاه‌های ما فارغ التحصیلان کارآمد و توانمند تحویل جامعه نمی‌دهد و به همین دلیل ما با ارایه آموزش‌هایی درصدد رفع این خلاء و توانمندسازی و مهارت افزایی فارغ التحصیلان هستیم. 

,

این مقام مسئول به کم تحرکی میان مردم اشاره کرد و خاطرنشان شد: با افزایش ماشین آلات طبیعی است که کم تحرکی و چاقی میان مردم افزایش یابد که به واسطه‌ی چاقی نیز افراد مستعد مبتلا به بیماری‌ها می‌شوند و با توجه به اینکه بیماری‌های ناشی از چاقی از اولین علل مرگ و میر در کشور است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه