اخبار داغ

به مناسبت روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی؛

سازمان های مردم‌ نهاد مبنایی برای تصمیم‌گیری دولت/ فعالیت 360 تشکل مردم نهاد در زنجان

سازمان های مردم‌ نهاد مبنایی برای تصمیم‌گیری دولت/ فعالیت 360 تشکل مردم نهاد در زنجان
سازمان های مردم‌ نهاد بازوی اجرایی و مبنایی برای تصمیم‌گیری دولت محسوب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  موج رسا; شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی،روز 22 مرداد را بعنوان "روز تشکلها و مشارکت های اجتماعی" تصویب کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;, ,

 این مصوبه به شماره 194588 درتاریخ 11آبان ماه سال گذشته ازسوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده و در حال حاضر در تقویم رسمی کشور درج شده است.

,

استان زنجان نیز با دارا بودن بیش از 300 تشکل فعال در عرصه های مختلف نقش مهمی در شکل گیری فعالیت های اجتماعی نقش تاثیرگذاری دارد.

,

 

,

*تشکل های خیری زنجان گوی سبقت را ربوده اند

, *تشکل های خیری زنجان گوی سبقت را ربوده اند, *تشکل های خیری زنجان گوی سبقت را ربوده اند,

البته تشکل های خیری استان زنجان گوی سبقت را از سایر تشکل های اجتماعی ربوده و نام استان زنجان را خوش آوازه کرده اند.

,

در حال حاضر تشکل هایی همچون مهرانه که به بیماران سرطانی خدمات می بخشد به عنوان یکی از تشکل های مهم خیری استان زنجان است که در قالب انجمن حمایت از بیماران سرطانی فعالیت کرده و مردم استان زنجان هر ماه بالغ بر یک میلیارد تومان به این تشکل خیری کمک می کنند.

,

در سایر حوزه ها نیز تشکل ها استان زنجان فعالیت مطلوبی داشته و در بخش های مختلف نام استان زنجان را پرآوازه کرده اند.

,

 "مسیح‌الله سلطانی" مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در این زمینه معتقد است، استان زنجان دارای 258 تشکل فعال و دارای مجوز بوده که به ازای هر 3 هزار و 875 نفر در استان زنجان یک تشکل ایجاد شده است.

,

وی با بیان اینکه از این تعداد 185 تشکل دارای مجوز استانی و 58 مورد دارای مجوز شهرستانی هستند،ادامه داد: تشکل به شکل نمایندگی فعالیت می‌کنند و یک مرکز نیز به یک تشکل ملی تبدیل شده است.

,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان فعالیت عمده تشکل ‌های استان زنجان برا بیشتر در بخش های آسیب‌ های اجتماعی و امور خیریه عنوان کرد و گفت: در هر کدام از این زمینه‌ها 64 تشکل معادل 24.8 درصد فعال هستند.

,

وی حوزه‌ های اجتماعی و فرهنگی، آموزشی، مذهبی، هنری، ادبی و پژوهشی را از دیگر بخش ‌های مورد توجه سازمان های مردم‌نهاد در استان زنجان معرفی کرد و افزود: 45 تشکل در حوزه ورزشی، 9 مورد در بخش محیط زیست و شش تشکل نیز در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه در زمان استقرار دولت یازدهم 142 تشکل در استان زنجان به ثبت رسیده بود،گفت: در سال های 93 و 94 به ترتیب به رقم‌های 191 و 236 مورد رسید.

,

 

,

*تقویت تشکل های مردم نهاد در زنجان

, *تقویت تشکل های مردم نهاد در زنجان, *تقویت تشکل های مردم نهاد در زنجان,

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه سازمان های مردم‌ نهاد بازوی اجرایی و مبنایی برای تصمیم‌گیری دولت محسوب می شوند،افزود: اقدامات گسترده ‌ای برای تقویت و توسعه تشکل ‌ها انجام شده است.

,

وی با اشاره به نقش کلیدی تشکل های مردم نهاد در پیشبرد برنامه های استانی و کمک به رفع مشکلات مردم، افزود: خیریه ها و تشکل های مردم نهاد باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق در این زمینه گام بردارند.

,

سلطانی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ارائه خدمات در حوزه سلامت مورد تاکید بوده است،خاطرنشان کرد:دولت فعلی توجه جدی به بحث کاهش آسیب های اجتماعی داشته و اقدامات عملیاتی در راستای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه انجام شده است.

,

"اسدالله درویش امیری"استاندار زنجان نیز با اشاره به نقش تشکل ها در کمک به دولت، اظهار داشت: انجمن ها و تشکل های مردم نهاد به عنوان بازوی اجرایی دولت محسوب می شوند.

,

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان در فعالیت های خیرخواهانه همواره پیشتاز هستند، افزود: این موضوع موجب شده تا  استان زنجان در زمینه مشارکت خیرین به عنوان استان برتر در کشور مطرح باشد.

,

وی فعالیت انجمن خیریه مهرانه و روزبه را از مهم ترین انجمن های خیریه فعال عنوان کرد و ادامه داد: در واقع مهرانه سند افتخار استان زنجان است.

,

درویش امیری با اشاره به فعالیت بیش از ۳۶۰ تشکل مردم نهاد در استان زنجان،گفت: تعداد سمن های استان نسبت به سال ۹۲ از افزایش ۸۵ درصدی برخوردار است.

,

 

,

*فعالیت های تشکل های مردم نهاد مایه افتخار است

, *فعالیت های تشکل های مردم نهاد مایه افتخار است, *فعالیت های تشکل های مردم نهاد مایه افتخار است,

استاندار زنجان رویکرد دولت تدبیر و امید را توسعه و تعامل سازنده با تشکل ها های مردم نهاد و سمن ها عنوان کرد و گفت: دولت تدبیر و امید معتقد است که تشکل های مردم نهاد مزاحم نیستند و فعالیتشان مایه افتخار است و  برای مقابله با آسیب های اجتماعی راهی جز امدادگیری از سمن ها وجود ندارد.

,

درویش‌امیری با اشاره به فعالیت تشکل های بانوان در زنجان،گفت: توجه به زنان و رشد و اعتلای آنها ضامن سلامت خانواده و در نتیجه سلامت جامعه است.

,

وی با بیان اینکه بانوان در سازمان ‌های مردم ‌نهاد نقش مهمی ایفا می ‌کنند،بیان داشت: کمتر تشکلی بدون حضور بانوان در زنجان فعالیت می کنند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه