اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست آمل خبر داد:

نفوذ پساب ناشی از دپوی زباله تا عمق 150 متری زمین در آمل/ خطر در کمین سلامت مردم

نفوذ پساب ناشی از دپوی زباله تا عمق 150 متری زمین در آمل/ خطر در کمین سلامت مردم
رئیس اداره محیط زیست آمل گفت: محل دفن زباله‌های آمل در حال انفجار است و اگر اتفاق ناگواری بیافتد میلیون‌ها موش قوی‌الجثه به رودخانه هراز سرازیر می‌شوند و سلامت مردم آمل و شهرهای همجوار به خطر می‌افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بهمن صادق‌نژاد در گفت‌وگو با سفیر هراز، معضل بزرگ زیست محیطی شهرستان آمل را دفن زباله در منطقه عمارت اعلام و اظهار کرد: نفوذ شیرابه‌های زباله به رودخانه هراز و زمین‌های کشاورزی اطراف، خسارات جبران‌ناپذیری وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر هراز,

 

,

وی با بیان اینکه خطر آلوده شدن آب آشامیدنی نیز وجود دارد، افزود: پساب ناشی از دپوی زباله و تخلیه فاضلاب تا عمق 150 متری زمین نفوذ کرده است.

,

 

,

رئیس اداره محیط زیست آمل با عنوان اینکه شیرابه‌های زباله اکنون به سمت رودخانه هراز و بستر سد در حال ساخت این منطقه در حرکت است، تصریح کرد: جمع‌آوری زباله در این منطقه نیازمند عزم ملی است.

,

 

,

صادق‌نژاد با اشاره به بازدیدهای روزانه و شبانه از محل دفن زباله شهرستان آمل گفت: محل دفن زباله‌های آمل در حال انفجار است و اگر اتفاق ناگواری بیافتد میلیون‌ها موش قوی‌الجثه به رودخانه هراز سرازیر می‌شوند و سلامت مردم آمل و شهرهای همجوار به خطر می‌افتاد.

,

 

,

وی با ابراز نگرانی از راه‌اندازی بستر رودخانه هراز برای برپایی بازار روز هفتگی، یادآور شد: محیط زیست خطرات این اقدام را چندین بار در جلسات شورای بهداشت شهرستان متذکر شد.

,

 

,

رئیس اداره محیط زیست آمل با بیان اینکه مسئولان شهری پیگیر موضوع هستند، ادامه داد: منطقه جدید دفن زباله در منطقه پاساکش انتخاب شد اما چون زمین وقفی است درحال رایزنی با اوقاف و امور خیریه مازندران هستیم تا پس از مراحل قانونی به شهرداری واگذار شود.

,

 

,

صادق‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این زمین محل دفن زباله نیست بلکه محل ساخت کارخانه‌های مرتبط با تفکیک زباله است و شهرداری در حال رایزنی با یکی از شرکت‌های ژاپنی برای تولید برق از زباله است.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه