اخبار داغ

گزارشی از معضل مدارس فرسوده؛

حوزه آموزش هرمزگان از کمبود فضا تا وجود 1600 کلاس درس تخریبی/ مشکلی که تمامی ندارد!

حوزه آموزش هرمزگان از کمبود فضا تا وجود 1600 کلاس درس تخریبی/ مشکلی که تمامی ندارد!
در روزهای که مسئولان آموزش کشور بر ضرورت آموزش الکترونیک تاکید دارند،تحصیل در کلاس های کپری آرزوی دانش آموزان هرمزگانی است که از کمترین سرانه آموزشی محروم هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛آموزش و تحصیل مهم ترین دغدغه امروز جوامع بشری است که دهه های اخیر با همه گیر شدن مبحث سواد آموزی و ارائه خدمات پیشرفته احساس نیاز به این اصل روز به روز افزایش یافته است؛ دیگر در کمتر جایی مشاهده می شود که خانواده ای از آموزش و تحصیل بازمانده باشد یا امکانات آموزشی وجود نداشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در سال های اخیر با تاکیدات مکرر رهبر انقلاب بر امر سواد آموزی ، تحصیل و ارتقا علمی نسل آینده کشور، اقشار جامعه حتی اتباع بیگانه نیز از این اصل مهم اجتماعی برخوردار شدند و دور افتاده ترین روستاها و ایلات عشایر نیز کلاس های درس و آموزشی را به کودکان و بازماندگان از تحصیل ارائه می دهد.

,

در میان هیاهوی تحصیل و ارائه خدمات نوین با جدیدترین متد آموزشی،ماجرای تحصیل دانش‌آموزان در مدارس تخریبی، فرسوده، و کپری  گوشه ای از سختی‌های تحصیل در مناطق محروم کشور است که استان هرمزگان نیز از این قاعده محرومیت مستثنی نیست.

,

قدمت بالای بناهای آموزشی و شرایط جوی در استان جنوبی و گرمسیر هرمزگان باعث شده تا روند تخریب و فرسودگی سازها سرعت بگیرد از این رو اغلب مدارسی که قدمت بالای 40سال دارند در ماههای اخیر بر اثر بارندگی ها و یا تغییرات فصل فرو ریخته اند یا در شرایط اضطراری قرار گرفته اند که هر لحظه امکان فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد.

,

در کل کشور حدود 120 هزار کلاس درس تخریب وجود دارد که سهم  استان پهناور  هرمزگان از این رقم یک هزار و ۶۰۰کلاس درس است و بخش عمده آن در شهرهای شرق استان قرار دارد همچنین شهرستان بندرعباس به عنوان قطب اقتصاد کشور بیشترین کلاس های درس تخریبی و غیر استاندارد را در خود جای داده است.

,

, ,

حضور ۴۰دانش آموز در کلاس درس نگران کننده است

, حضور ۴۰دانش آموز در کلاس درس نگران کننده است,

فرماندار بندرعباس با بیان اینکه بیش از ۱۰۰هزار دانش آموز در بندرعباس مشغول به تحصیل هستند،اظهار کرد: بندرعباس بیشترین کلاس های درس تخریبی و غیر استاندارد را داراست لذا باید همه کمک کنیم که فضای آموزشی استاندارد در اختیار دانش آموزان قرار گیرد .

,

پویافربا اشاره به نیاز بندرعباس به فضای آموزشی گفت: مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس نیازمند احداث ۲۷ آموزشگاه است که تاکنون فقط ۷ آموزشگاه در این مجتمع احداث شده که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

,

وی تاکید کرد: حضور ۴۰دانش آموز در کلاس درس واقعا نگران کننده است لذا باید همه  مسئولین استانی و سازمان نوسازی مدارس کمک کنیم تا این مشکلات به حداقل برسد.

,

, ,

احداث ۷۲۰ کلاس درس خیر ساز در هرمزگان

, احداث ۷۲۰ کلاس درس خیر ساز در هرمزگان,

استان هرمزگان بعد از استان فارس، دومین استان از لحاظ جذب کمک های خیرین و مردمی است همچنین ۸۵۰ خیر مدرسه ساز در استان هرمزگان وجود دارد .

,

حمید هراتی قوی،سرپرست سابق اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت:در سالهای اخیر ۳۷۸پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۲۲۵۰میلیارد ریال به بهره برداری رسید که ۲۲۱پروژه در قالب ۷۲۰کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۲۴۴میلیارد ریال با مشارکت خیرین نیک اندیش مدرسه ساز بوده است .

,

سرپرست سابق اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود : ۶۰مدرسه جایگزین مدارس تخریبی در دست اجراست که  با تخصیص اعتبار و همراهی خیرین مدارس تخریبی استان به حداقل می رسد.

,

, ,

کلاس کپری آرزوی دانش آموزان مینابی

, کلاس کپری آرزوی دانش آموزان مینابی,

بیان تاریخ و بیشینه فرهنگی شهرستان میناب به عنوان خواستگاه تمدن خلیج فارس موضوع تکراری است که ورد زبان کوچک و بزرگ مردم هرمزگان است اما این طومار دور و دراز و تاریخچه ای به وسعت تمدن بشریت  مردمان گلستان جنوب را میزبان کلاس های درس مخروبه کرده و کودکان این سرزمین که این روزها با بحران آب، فروچاله و خشکسالی دست و پنجه نرم می کنند محروم تر از پیش از حداقل سرانه فضای آموزشی نیز برخودار نیستند.

,

هرچند میناب کلاس درس کپری ندارد، اما تحصیل در 336 کلاس تخریبی  که لحظه امکان فروریختن سقف آن می رود به مراتب سخت تر از گذراندن روز در کپرهای ساده و سنتی است.

,

در روزهای که مسئولان آموزش کشور از اجرای طرح های آموزش الکترونیک و ضرورت این بعد آموزش در کشور خبر می دهد دانش آموزان هرمزگان از کمترین سرانه مناسب آموزشی محروم هستند و تحصیل در کلاس های کپری آرزوی کودکانی است که کمتر از یک ماه دیگر باید نیمی از روز را در کلاس هایی سر کنند که آن احتمال ریزش و آوار شدن آن وجود دارد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه