اخبار داغ

موج شهید حججی در میان فعالان فرهنگی تبریز؛

کاش همین خیلی ها، آرمان او را هم ببینند/ تو برای سرزمینت دلدادگی کن و ما برای موگرینی‌ها

کاش همین خیلی ها، آرمان او را هم ببینند/ تو برای سرزمینت دلدادگی کن و ما برای موگرینی‌ها
روح الله رشیدی فعال فرهنگی تبریز نوشت: شهادت محسن حججی را از این جهت باید غنیمت شمرد که حجتی شد بر سلامتِ فطرتِ مردم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، موج شهادت شهید محسن حججی، فعالان فرهنگی تبریز را هم در بر گرفت و هرکدام نوشته ای در حق آن شهید بزرگوار تقدیم کردند؛ بخشی از این نوشتجات به ترتیب ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون, موج شهادت شهید محسن حججی، فعالان فرهنگی تبریز را هم در بر گرفت و هرکدام نوشته ای در حق آن شهید بزرگوار تقدیم کردند؛ بخشی از این نوشتجات به ترتیب ذیل است:,

تو برای جهاد زاده شده بودی انگار...

, تو برای جهاد زاده شده بودی انگار..., تو برای جهاد زاده شده بودی انگار...,

بالاخره هرکسی ژنی دارد ...

, بالاخره هرکسی ژنی دارد ..., بالاخره هرکسی ژنی دارد ...,

جعفر برزگر(فعال فرهنگی تبریز): تو انگار ژنی جز ژن جهاد نداشته ای...که اینگونه در تلاطم بودی برای جهاد... درنگ نکردی... دنبال جغرفیا نگشتی...همیشه در حال صرف جهاد بودی وجهاد را در همه ی مکان ها، زمان ها ودر عرصه های مختلف صرف کردی تا اینکه تو هم زینبی شدی وای تو شبیه ترین شهید ما به زینب(س) انگاه که همچون عمه ات اسیر اشقیا گشتی اشقیای که  همچو بوزینه خود را جانشین پیامبر رحمت  جا میزنند وتو را به جرم خروج از دین به محکمه کشیدند... نه تو شبیه تری به حسین(ع) انگاه که حکم خروج از دینت را مهر زدند...
راستی من سوالی دارم....
چرارفتی دنبال جهاد؟ نگو ژن تو برتر نبود که میدانیم بود...
چرا نرفتی تجارت ؟ نگو اقا زاده نبودی که بودی...
چرا تو جهاد را برگزیدی...هیچگاه فکر نکردی زیر سایه خون تو اصحاب ژن های معیوب متوهم به رانت وفساد خودشان مشغول خواهند شد وبه ریش تو خواهند خندید به هوای زرنگ بازی بچه های بالا شهری.... جوابت را میدانم تو برای زینب حسین(ع) رفتی تا حماسه زینت را در بارگاه یزید تکرار کنی انگاه که اسیر دست یزدیان بودی اما مصم تر از همیشه ظاهرشدی...
آنگاه که حسرت ذلیل شدن را بر دل سیاهشان گذاشتی...
راستی این ژن جهاد با تو چکار کرده بود که اینگونه اسیر شهادت گشتی آنگونه که دوست میداشتی؟

, جعفر برزگر(فعال فرهنگی تبریز):,
,
,
,
,
,
,

درد و دلی به درگاه شهید بزرگوار  محسن حججی که در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسید...

,

اگر این تصویر منتشر نمی شد، نیروهای ایرانی به صحنه سازی متهم می شدند

, اگر این تصویر منتشر نمی شد، نیروهای ایرانی به صحنه سازی متهم می شدند, اگر این تصویر منتشر نمی شد، نیروهای ایرانی به صحنه سازی متهم می شدند,

مهرداد خوشکار مقدم(فعال رسانه): تاریخ تکرار می شود؛ به ظالمانه ترین شکل آن...
چه شات آشنایی است برای عاشقان حقیقت :
آسمان مه آلود... خیمه ای بی دفاع... شمر چاقو به دست... و عاشقی که به قربانگاه می رود!
حتم دارم اگر این تصویر توسط خود #داعش منتشر نمی شد، نیروهای ایرانی به صحنه سازی متهم می شدند!
پ ن:
نگاه اش... به راستی هیچ هنرمندی نمی تواند #صلابت را بدین زیبایی به تصویر کشد
روحش شاد...

, مهرداد خوشکار مقدم(فعال رسانه):,
,
,
,
,
,
,

 

,

قصه ی "محسن" هم به "سر" رسید...

, قصه ی "محسن" هم به "سر" رسید..., قصه ی "محسن" هم به "سر" رسید...,

جواد صفایی (فعال فرهنگی تبریز): عکسش همه را آشفته کرده، آنقدر مردانه ایستاده و با صلابت می نگرد که حتی با دستان بسته، چشمان شمر داستان را مملو از هراس و حقارت کرده است.

, جواد صفایی (فعال فرهنگی تبریز):,

حتی بی حیاترین ها و مزدورها هم اینبار صحبت از مدافع اسد، و حقوق و پاداش و امثالش نکردند. همه فهمیدند که اگر دم برآوردند، میان امواج خشم مردم خفه خواهند شد، پس ترجیح دادند ساکت باشند.

,

خواننده، بازیگر، فوتبالیست، سیاست مدار ، آقازاده، ژن خوب، طرفدار راست و چپ، همه و همه برایش پست زدند و شجاعتش را ستودند، صلابتش را تحسین کردند، دشمنانش را نکوهیدند، مظلومیتش را گریستند، دعاهایشان را بدرقه ی راه اش ساختند. گویا #سلبریتی_ها متاثر شده اند...!

,

اما خبر دنباله ای هم داشت... شهید بی سر ما بعد از بمباران شدید هواپیماهای #آمریکایی و شهادت بسیاری از هم قطارانش توسط وحوش داعشی غافلگیر و اسیر شده است. حمایت مستقیم داعش توسط ایالات متحده تا کنون بارها قصه ی ده ها مدافع وطنی را به #سر رسانده است.

,

اما مثل هر بار، این بار هم جیک هیچ یک از این #سلبریتی_ها در نخواهد آمد. حد وطن پرستی کسانی که تمام هویتشان در تقلید و پیروی از غرب است، تا آنجاست که چهار فحش به داعش بدهند، سگ را بد می شمارند، اما صاحبش را که هارش کرده و پیشش فرستاده تقدیس میکنند.

,

منتظر باشید، اگر از سنگی صدایی بر آمد، از این غرب زده های وطن فروش هم صدایی خواهد خاست. هم اینان هستند که با همکارانشان در جای جای جهان و مخصوصا در لانه شیطان -هالیوود-، سالهاست که چهره ی تمدن وحشی و خونریز غرب را بزک می کنند و توده ی مردم را از دشمن اصلی خود غافل می نمایند.

,

نه از اینها که از بزرگترهای یقه بسته ون سیاستمدارشان هم که شرعا و قانونا موظف به عکس العمل و پاسخ گویی هستند صدایی نخواهد خواست، همه ی اینها سیاهی لشکر غرب ند و نمی توانند هویت خود را نفی کنند. 

,

 

,

دکتر نیکو خصلت(عضو منتخب شورای پنجم تبریز):

, دکتر نیکو خصلت(عضو منتخب شورای پنجم تبریز):,

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت

, در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا
سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت
,
,

 

,

کاش همین خیلی ها، آرمان او را هم ببینند

, کاش همین خیلی ها، آرمان او را هم ببینند, کاش همین خیلی ها، آرمان او را هم ببینند,

غلامرضا سیفی(فعال فرهنگی تبریز): شهادت #محسن_حججی داغ بر دلها نشاند. بهتر است بگویم داغِ دلها را در این بازار مکاره دنیا تازه کرد.
قصه #خنجر و #حنجر، ۱۴۰۰ سال است که قرار از آزادگان برده است.
و شهید حججی باز همان قصه را روایت کرد و قرار از عاشقان ربود.
خیلی ها برایش دل سوزاندند خیلی ها برایش دلنوشت نوشتند و خیلی ها برایش ذوق بخرج دادند.‌ 
اما کاش همین خیلی ها، آرمان او را هم ببینند. هدف بلندش را فهم کنند که برای چه و برای دفاع از کدام آرمان جام شهادت سر کشید!
راستی امنیتِ امروزمان چند می ارزد؟!

, غلامرضا سیفی(فعال فرهنگی تبریز):,
,
,
,
,
,

 

,

سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا در وصف #شهید_محسن_حججی نوشت:

, سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا,

✔️پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سَر
چون شیشه عطری که درش گمشده باشد

,
,

 

,

قربانعلی طاهرفر(کارگردان ترمینال غرب و برگزیده جشنواره عمار):

, قربانعلی طاهرفر(کارگردان ترمینال غرب و برگزیده جشنواره عمار):,

تو امان از داعشیان بگیر و ماسلفی بادشمنان
تو برای سرزمینت دلدادگی کن و ما برای موگرینی‌ها...
 

,
,
,

حجّتِ شهادتِ حججی

, حجّتِ شهادتِ حججی, حجّتِ شهادتِ حججی,

روح الله رشیدی(فعال فرهنگی تبریز): کیفیت و ‌کمیتِ واکنش‌ها به شهادت #محسن_حججی نشان داد که چقدر در بازنماییِ تصویر درستِ نبرد در شام و عراق، کم گذاشته‌ایم. کم گذاشته‌ایم و ملت را از برکاتِ خون صدها شهیدمان محروم کرده‌ایم. موجِ شهید حججی، خبر از زنده بودن فطرتِ حق‌طلب در نزد ملت ایران می‌دهد؛ همان عاملی که انقلاب و جنگ را مدیریت کرده و پیش برده بود. اگر گاهی از سوی بخشی از مردم، بی‌اعتنایی، کم‌محلی یا بدتحلیلی نسبت به قضیه‌ی نبرد در سوریه و‌ عراق و همراهی با رزمندگان لبنان و فلسطین می‌بینیم، بیش از هر چیز، معلول ناتوانی و بی‌هنری ما در انعکاس صحیح ماجرا بوده و نه عناد مردم!

, روح الله رشیدی(فعال فرهنگی تبریز):,

دستکاری‌های ناشیانه‌ی دستگا‌های فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی کشور در نظامِ اعتقادی مردم، موجب اختلال‌های خسارت‌باری شده است. نمونه‌ی «محسن حججی» نشان داد که اگر می‌توانستیم [و اجازه می‌دادیم] حقیقتِ ماجرای سوریه و عراق و لبنان و فلسطین را نه با بخشنامه‌ها و بیانیه‌های استاندارد و بی‌خاصیت، که از سرِ ایمان و اخلاص و صداقت و البته هنرمندانه به مردم بازگو کنیم، امواج عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی کشور را فرامی‌گرفت. شهادت محسن حججی را از این جهت باید غنیمت شمرد که حجتی شد بر سلامتِ فطرتِ مردم.

,

 

,

سرنوشت مشابه شهید علی اکبر جوادی و شهید حججی

, سرنوشت مشابه شهید علی اکبر جوادی و شهید حججی, سرنوشت مشابه شهید علی اکبر جوادی و شهید حججی,

احمدرضا بیضایی(فعال فرهنگی تبریز و برادر شهید مدافع حرم محمودرضا بیضایی): حدود ده سال پیش بود که سر مزار شهید على اکبر جوادى، فرمانده گردان تخریب لشگر ٣١ عاشورا، بطور اتفاقى با یکى از رزمنده هاى قدیمى رفیق شدم. همان روزهاى اول رفیق شدنمان بود و طبق معمول، صحبت جنگ بود که تلفنش را برداشت و زنگ زد به کسى و بعد از اینکه مکالمه اش تمام شد گفت: حالش را دارى برویم دیدن یک جانباز؟ گفتم: برویم. کمى میوه خریدیم و رفتیم خانه جانباز عزیزى که وقتى او را دیدم، به سختى نفس مى کشید و اصلا به سختى زنده بود. بسیار حال نامساعدى داشت. آلبوم مفصلى از تصاویر شهداى لشگر عاشورا داشت که موقع ورق زدن آن، از او درباره شهید جوادى پرسیدم و اینکه آیا او را از نزدیک دیده بود؟ گفت: مأموریتى که شهید جوادى در عملیات #بدر در آن شهید شد مأموریت من بود ولى من روى جاده بصره - العماره مجروح شدم و آقا مهدى (باکرى) دستور داد ما را کشیدند عقب و على اکبر جوادى و یک نفر دیگر را مأمور کرد که بروند روى جاده. شهید جوادى موتور مرا برداشت و به همراه آن برادر دیگر سریع راهى شدند بسمت محل مأموریت. در عملیات بدر هواپیماهاى عراقى شدیدا جاده را بمباران مى کردند. شهید جوادى تازه رفته بود روى جاده و من داشتم با چشمانم تعقیبش مى کردم که یک هواپیماى عراقى رسید و بسمت دو تا موتورى که روى جاده در حرکت بودند شیرجه رفت طورى که من فکر کردم میخواهد مثل عقاب آنها را از روى جاده بردارد و با خودش ببرد. در آن لحظه راکتى شلیک کرد که بین دو موتور فرود آمد. در اثر انفجار آن راکت سر على اکبر جوادى جدا شد و مثل توپى که روى جاده بخورد، چندین بار به سطح جاده برخورد کرد و از جاده پرتاب شد بیرون... 

,

گناه شهدای دفاع مقدس چه بود که آنموقع شبکه های اجتماعی وجود نداشت؟

, گناه شهدای دفاع مقدس چه بود که آنموقع شبکه های اجتماعی وجود نداشت؟, گناه شهدای دفاع مقدس چه بود که آنموقع شبکه های اجتماعی وجود نداشت؟,

گناه شهید حججی چیست که هنوز جنگیدن در سوریه برای عده ای قابل هضم نیست؟

, گناه شهید حججی چیست که هنوز جنگیدن در سوریه برای عده ای قابل هضم نیست؟, گناه شهید حججی چیست که هنوز جنگیدن در سوریه برای عده ای قابل هضم نیست؟,

پى نوشت: فرداى شهادت شهید #محسن_حججى دیدم پسر حاج همت تصویرى از پدر خود را در کنار تصویر شهید حججى منتشر کرده و روى آن نوشته: قصه ما به "سر" رسید. عکس را که تماشا مى کردم، غربت شهید حججى برایم یکجور آزار دهنده بود و غربت #حاج_همت یکجور دیگر. با خودم فکر میکردم حاج همت و #شهید_جوادى و بقیه شهداى دفاع مقدس چه گناهى کرده بودند که آن موقع شبکه هاى اجتماعى و موبایل وجود نداشت و مردم براى پست زدن درباره حماسه شهادتشان از هم سبقت نمى گرفتند و سلبریتى ها نانشان را در خون آنها نمى زدند؟ و فکر مى کردم شهید حججى چه گناهى کرده که جبهه اش از خودش غریبتر است و افکار عمومى هنوز جنگیدن پاسدارهاى جوان در خارج از مرزهاى کشور را هضم نکرده است و اگر آنها را مدافعان حرم نمى نامیدند، نمى فهمید "چرا سوریه"؟ کما اینکه هنوز هم نمى داند و براى همین در تجلیل از شهدایش از حد احساسات فراتر نمى رود. 

,

 

,

حاج محسن رستگاری مداح اهل بیت(ع) در واکنش به شهادت شهید حججی نوشت: شهادت شجاعانه و عاشورایی مدافع حرم محسن حججی برای عاشقان اهل بیت(ع)، تداعی کننده ظهر عاشورا شد.

, حاج محسن رستگاری مداح اهل بیت(ع),

سر داد تن نداد به ذلت که نام او،
آزادمرد عرصه هیجا نوشته اند، 
نازم به عاشقیکه سرش را به نوک نى،
سردار سر بریده سرها نوشته اند،

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه