اخبار داغ

نابسامانی فروش سیلندرهای گاز خانگی در بندرعباس

نابسامانی فروش سیلندرهای گاز خانگی در بندرعباس
عدم اختصاص جایگاه و نظارت مناسب، قیمت های مختلفی را برای سلیندرهای گاز خانگی بوجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هرمز؛ محرومیت استانهای جنوبی کشور از امکانات اولیه به وفور قابل مشاهده است و در حال حاضر نیز که مصرف سیلندرهای خانگی افزایش یافته اما روند افزایش استفاده از این سلیندرها سبب فروش این سیلندرها با قیمت ها و مکانهای غیر مجاز را افزایش داده است.

, هرمز,

با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از قطب های تولید نفت و گاز در کشور است لزوم بهره مندی شهروندان این استان را از این نعمت خدادادی افزایش می دهد.

,

از طرفی چند سالی از شروع فرآیند لوله کشی گاز خانگی در استان می گذرد، اما روند پیشرفت آن قابل ملاحضه نمی باشد؛اما آنچه که این روزها باعث گرمی اجاق های گاز خانه ها شده، استفاده از سیلندرهای ال پی جی است.

,

توزیع سیلندرهای خانگی در شهر بندرعباس و در سطح استان به شکلهای متنوع و با قیمت های مختلف در حال انجام است که این مسئله نابسامانی در بحث قیمت گذاری را سبب شده است.

,

عدم اختصاص مکان مناسب نیز  با چند دهه تجربه، متاسفانه هنوز به سرانجام درستی نرسیده است.

,  ,

اختصاص تنها سه جایگاه برای فروش سیلندرگاز مایع در سطح شهر بندرعباس، با مکانهایی کاملا نامناسب و بدون هیچ گونه امکانات اولیه از جمله آب و برق باعث ایجاد مشکلاتی برای فروشندگان شده است.

,

فروش این سیندارهای در داخل منازل و در محیط پیاده روها خطرات و نگرانی هایی ایجاد کرده است که ممکن است خسارتهای جبران ناپذیری  به دنبال داشته باشد.

,

, ,

 

,

از طرفی فروش خانگی کپسول ها قیمت های متنوعی را نشان می دهد تا جایی که شما با یک گردش در سطح شهر از 61000 ریال تا100000 ریال، را شاهد خواهید بود.

,

و این در حالی ایست که در برخی ایام به دلیل  کمبود این سلیندر ها قیمت آن تا دو برابر افزایش پیدا می کند.

,

در صورتی که قیمت فروش محصول برای مصرف کننده ۶۱۰۰۰ ریال در نظر گرفته شده اما این نابسامانی قیمت به وفور در شهر مشاهده می شود.

,

وجود تنها سه جایگاه قانونی برای فروش سیلندر خانگی(جایگاههای چهار راه پگاه، ششصد دستگاه و تصفیه خانه) از مسائلی است که سبب این نابسامانی قیمت نیز شده است.

,

 

,

, ,

 

,

عدم وجود مکان مناسب برای فروش گاز در سطح استان مسئله ایی با قدمت ۲۵ ساله است و تا به امروز جایگاههای مختلفی از طرف شهرداری، شرکت نفت و فرمانداری جهت ساماندهی فروش در اختیار شرکتهای توزیع قرار گرفته اما مدتی بعد بنا به دلایلی دوباره جایگاه های مذکور بازپس گرفته شده است.

,

شرکت های توزیع کننده توسط شهرداریها موظف به ایجاد حصار در مکان های فروش شده اند اما چرا شهرداریها دوباره مکانهای توزیع را موظف به جابه جایی می کردند؟، سوالی است که باید مسئولین پاسخگوی آن باشند.

,

 

,

, ,

 

,

قیمت مصوب برای فروش سیلندر  خانگی 11  کیلویی با قیمت ۶۱۰۰۰ ریال و پیک نیک دو کیلویی ۱۳۵۰۰ ریال قیمت گذاری شده است اما آنچه که در محلهای فروش در اختیار مردم قرار می گیرد، فراتر از این قیمت گذاری است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه