استاد پیشکسوت خوشنویسی کشور، فضای خوشنویسی ایران را غبارآلود و تیره و تار دانست و گفت: شخصیشدگی در خط معاصر ایران بزرگترین خطر و دغدغه فرهنگی کشور است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، دکتر غلامرضا راهپیما در جمع اهالی هنر و استادان و هنرجویان خوشنویس مازندران که در انجمن خوشنویسان ساری حضور داشت، شخصیشدگی در خط معاصر ایران را بزرگترین خطر و دغدغه فرهنگی کشور دانست.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
وی این همه محدودیت و نابهسامانی در هنر خوشنویسی کشور را حاصل سوءمدیریت و تمامیتخواهی مدیران ناکارآمد انجمن خوشنویسان ایران دانست و با اشاره به اینکه جاده خوشنویسی کشور باید دو طرفه شود، افزود: سالهای طولانی است که مستبدانه در یک مدیریت کهنه سنتی، تاثیر و حضور نخبگان و اندیشمندان و جوانان مستعد، پویا و کارآمد نادیده گرفته شده است و این بزرگترین ضربه و تهاجم فرهنگی به حوزه خط و خوشنویسی کشور محسوب میشود.
این استاد پیشکسوت خوشنویسی کشور، رفتار تمامیتخواه مدیران فعلی انجمن خوشنویسان ایران را مبتنی بر باورهای غلط انان دانست و گفت: با یک نگاه واقع بینانه به موضوع خط و خوشنویسی کشور در خواهید یافت که آینده خوشنویسی کشور بسیار غبار آلود و تیره و تار است و این یعنی یک زنگ خطر بزرگ برای فرهنگعمومی کشور.
راهپیما وجود خوشنویسان متعدد در جای جای جغرافیای ایران را پشتوانه اصلی خط کشور دانست و تصریح کرد: همه خط و خوشنویسی کشور همین سرمایههای شهرستانهای ایران هستند، نه آنهایی که سالهاست وجود بیرمق مدیریت فرسوده آنان بر خوشنویسی کشور سایه افکنده است.
وی با اشاره به اینکه همه خط ایران در تهران نیست بلکه وجود ذیقیمت تکتک نخبگان در تمامی شهرستانهای ایران نقطه عطف خوشنویسی کشور است و باید هر چه سریعتر، لنگر بیمهری و تمامیتخواهی از کشتی متلاطم خوشنویس کشور برداشته و این غبار وهنآلود چندین دهه سوءمدیریت از آن زدوده شود.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این انجمن و سرپناهی که استادان پیشکسوت ساری به همت و تلاش ستودنی خویش برای آموزش هنرجویان و ولی نعمتان خوشنویسیسازی فراهم کردهاند، متعلق به شهر ساری است و احدی حق ندارد نسبت به آن تعرض کند، بیان کرد: انجمن خوشنویسان ایران یک انجمن تشریفاتی است که با یکسونگری و تمامیتخواهی از وجود ارزشمند شعب در شهرستانها ارتزاق میکند و هیچگونه پایبندی به ضوابط و مقررات اساسنامهای این تشکل مردم نهاد ندارد.
وی این همه محدودیت و نابهسامانی در هنر خوشنویسی کشور را حاصل سوءمدیریت و تمامیتخواهی مدیران ناکارآمد انجمن خوشنویسان ایران دانست و با اشاره به اینکه جاده خوشنویسی کشور باید دو طرفه شود، افزود: سالهای طولانی است که مستبدانه در یک مدیریت کهنه سنتی، تاثیر و حضور نخبگان و اندیشمندان و جوانان مستعد، پویا و کارآمد نادیده گرفته شده است و این بزرگترین ضربه و تهاجم فرهنگی به حوزه خط و خوشنویسی کشور محسوب میشود.
این استاد پیشکسوت خوشنویسی کشور، رفتار تمامیتخواه مدیران فعلی انجمن خوشنویسان ایران را مبتنی بر باورهای غلط انان دانست و گفت: با یک نگاه واقع بینانه به موضوع خط و خوشنویسی کشور در خواهید یافت که آینده خوشنویسی کشور بسیار غبار آلود و تیره و تار است و این یعنی یک زنگ خطر بزرگ برای فرهنگعمومی کشور.
راهپیما وجود خوشنویسان متعدد در جای جای جغرافیای ایران را پشتوانه اصلی خط کشور دانست و تصریح کرد: همه خط و خوشنویسی کشور همین سرمایههای شهرستانهای ایران هستند، نه آنهایی که سالهاست وجود بیرمق مدیریت فرسوده آنان بر خوشنویسی کشور سایه افکنده است.
وی با اشاره به اینکه همه خط ایران در تهران نیست بلکه وجود ذیقیمت تکتک نخبگان در تمامی شهرستانهای ایران نقطه عطف خوشنویسی کشور است و باید هر چه سریعتر، لنگر بیمهری و تمامیتخواهی از کشتی متلاطم خوشنویس کشور برداشته و این غبار وهنآلود چندین دهه سوءمدیریت از آن زدوده شود.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این انجمن و سرپناهی که استادان پیشکسوت ساری به همت و تلاش ستودنی خویش برای آموزش هنرجویان و ولی نعمتان خوشنویسیسازی فراهم کردهاند، متعلق به شهر ساری است و احدی حق ندارد نسبت به آن تعرض کند، بیان کرد: انجمن خوشنویسان ایران یک انجمن تشریفاتی است که با یکسونگری و تمامیتخواهی از وجود ارزشمند شعب در شهرستانها ارتزاق میکند و هیچگونه پایبندی به ضوابط و مقررات اساسنامهای این تشکل مردم نهاد ندارد.
انتهای پیام/
]
ارسال دیدگاه