اخبار داغ

فرد مورد نظر دست از سر نظامی‌ها بردارد!

فرد مورد نظر دست از سر نظامی‌ها بردارد!
این روزها بعضی‌ها که از سر خیر توجه مردم و نظام به یک جایی رسیده‌اند، از آن طرف آب، در پیام کوتاهی می‌نویسند: «ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻭﺭﺯﺵ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺟﺎﯼ ﺷﻌﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﺩ...»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، این روزها بعضی‌ها که از سر خیر توجه مردم و نظام به یک جایی رسیده‌اند، از آن طرف آب، در پیام کوتاهی می‌نویسند: «ﺑﻪ ﺍﻣﯿﺪ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺳﺮ ﻭﺭﺯﺵ ﺑﺮﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺟﺎﯼ ﺷﻌﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﮕﯿﺮﺩ...»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

البته در ادامه جمله، خود وارد عرصه سیاست و نظامی‌گری می‌شود و می‌گوید: «ﺍﯼ ﮐﺎﺵ ﺑﻪ ﻓﮑﺮ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺑﺮﺩﻥ ﻓﻘﺮ ﻭ ﺍﻋﺘﯿﺎﺩ ﻭ ﺑﯿﮑﺎﺭﯼ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﻧﻪ ﺍﺗﻔﺎﻗﺎﺕ ﺳﻮﺭﯾﻪ ﻭ ﻟﺒﻨﺎﻥ ﻭ ﻋﺮﺍﻕ.»

از آنجا که هر کس می‌تواند در رابطه با این جمله اظهار نظر کند، به شرط آنکه تا حدودی از تخصصش برخوردار باشد؛ بنده برحسب وظیفه و تخصص به تحلیل جمله فوق می‌پردازم.

دوست ورزشکار به این نکته نیندیشیده بود که نباید یهویی هر جمله‌ای را که به ذهنش تراوش کرده است، تبدیل به نوشتار کند. شاید این بیت شعر را نخوانده است: تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد.

اصلا گیریم حرفش کاملا درست باشد، (البته این قسمتش درست است: «و عمل جای شعار را بگیرد» که متاسفانه خود، عامل نیست) آیا او این حق را به بقیه اقشار هم می‌دهد که بگویند: «سیاست دست از سر ما بردارد؟»

مثلا : کارخانه داران، کسبه بازار، اهالی فرهنگ و هنر، کارمندان ادارات، دانشگاهیان، معلمان، رانندگان، شهرداری چی‌ها و...

و بدتر از همه، اگر نظامی‌هایی امثال من، مثل ایشان، چنین توقع بی‌جایی داشته باشند، در آن صورت چه می‌شود؟

به نظرم باید ابتدا معنای سیاست، سیاست‌ورزی، سیاستمداری، سیاست‌زدگی، سیاست‌پیشگی و ... را برای این افراد شرح داد تا در ارسال پیام کوتاه این چنین حرف خبطی را از آنان نشنویم. از آنجا که هر کسی دو کلاس سواد داشته باشد معنای سیاست را می‌داند، بنده از تعریف آن پرهیز می‌کنم و می‌روم سر اصل مطلب و آن اینکه چرا باید این حرف در چنین شرایطی از زبان کسی مثل ایشان، که به خاطر یک «گل» سیاسی، از سربازی معاف شده است، زده شود؟

سربازی‌ای که پر است از فرزندان محرومانی که او اشتباهی و یا از سر سیاست بازی، نام آنان را در جمله اش آورده است.

بگذریم...

آیا زحمات کسانی که سال‌ها تلاش کرده‌اند، لژیونرهای ورزشی را فقط قهرمانان ملی معرفی کنند، به مخاطره افتاده است؟

سال‌هاست تلاش شده است با ساختن لطیفه‌ها، تمسخرها و هزار ترفند دیگر، عمل امثال شهید فهمیده‌ها را «از سر نفهمی» جلوه دهند و وقتی دیدند این نوع مجاهدت‌ها با تمسخر و طنزپردازی‌ها از ذهن مردم پاک نمی‌شود، مجبور شدند آن را از کتب درسی پاک کنند تا شاید به آرزوی شأن برسند.

سوال اینجاست نکند با بیان چنان جمله‌ای بی‌اساس، آن هم از زبان کسی که قهرمان ورزشی است می‌خواهند، مجاهدت قهرمانان واقعی این ملت را بی‌ارزش جلوه دهند، مجاهدت امثال شهیدان محمد بلباسی‌ها، محمود رادمهرها، علی عابدینی‌ها، میثم علیجانی‌ها و در پایان شهید بی‌سر، محسن_حججی_ها را...

✔در پایان این نوشتار به عنوان یک کهنه سرباز این دیار، که حاضرم در راه وطنم، قطعه قطعه شوم تا کوچکترین صدمه‌ای از سوی دشمن به نوامیسم نرسد، از همه شما عزیزان وطن‌دوست با غیرت، درخواست عاجزانه دارم بروید در جستجوگر گوگل این کلیدواژه را بنویسید «خاورمیانه جدید» و علامت جستجو را بزنید؛ عنوان هزاران مقاله پیش‌روی‌شان، هویدا می‌شود، لازم نیست حتی یک مقاله را بخوانید که اگر بخوانید صد البته بهتر است ولی به خاطر اینکه وقت‌تان را صرف خواندن مقاله نکنید یک راست بروید سمت علامت تصویر، آن را بزنید تا نقشه خاورمیانه جدید در مقابل دیدگان‌تان نمایان شود. حروف نوشته‌شده روی نقشه‌ها لاتین است. اگر پرسشی به ذهن‌تان خطور که مثلا چرا لاتین؟ جوابشان این است که این نقشه‌ها را همان غربی‌هایی تهیه کرده‌اند که جناب قهرمان ورزشی ما در آنجا سکونت دارد.

و اما بعد...

نقشه ایران را نمی‌بینید؟! خلیج فارس و دریای مازندران چه؟ می‌بینید! درست است، شکل دریای مازندران و خلیج همیشه فارس تغییری نکرده ولی در نقشه جدیدی که برای‌مان در نظر گرفته‌اند، نقشه ایران همین است که در پیش روی‌تان قرار دارد. شبیه شبح بی‌سر و تک پا، نه گربه‌ای که سال‌ها چشمان‌مان با آن انس گرفته است.

حالا فهمیدید که چرا اصلا ما در عراق، لبنان و سوریه به سر می‌بریم؟

جدا اگر نفهمیدید حتما یک مقاله در خصوص «خاورمیانه جدید» را بخوانید تا متوجه بشوید «خاورمیانه جدید» نقشه‌ای است که درست چند سال بعد از جنگ جهانی دوم، توسط اندیشکده‌های سیاسی و نظامی آمریکا طراحی شده تا آمریکا به راحتی بتواند به منابع انرژی در این منطقه دست یابد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه