اخبار داغ

نامهربانی مردم با یار مهربان؛

آدم‌‌هایی همه فن حریف بدون مطالعه‌‌ی یک کتاب!/تنزل سطح آگاهی جامعه با فاصله گرفتن از مطالعه

آدم‌‌هایی همه فن حریف بدون مطالعه‌‌ی یک کتاب!/تنزل سطح آگاهی جامعه با فاصله گرفتن از مطالعه
کتاب از دیرباز به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده ولی متاسفانه رفته رفته با پایین آمدن سرانه مطالعه، سطح آگاهی افراد جامعه پایین آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج،زمانی را در نظر بگیرید که تشنه جرعه آبی هستید تا رفع تشنگی کنید. آب اولین و آخرین درمان تشنگی شماست مغز انسان نیز نیاز به چالش و تحرک دارد تا به فعالیت و تلاش بیشتر وادار گردد، یکی از موثرترین اعمال برای به چالش کشیدن مغز مطالعه کتاب می‌‌‌باشد که هم بر دانسته‌‌ها افزوده گردد و هم مغز به فعالیت گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

همه می‌‌دانیم که کتاب از دیرباز یار قدیمی ما بوده و بارها شنیده‌‌ایم که بهترین دوست کتاب است و بهتر است بگوییم که یکی از عوامل مهم رشد و نمو تمدن‌‌ها و جوامع بشری به شمار می‌‌رود. مطالعه کتاب از جمله صفاتی است که بسیاری از ما علاقه داریم اما اکثر اوقات حوصله و وقت کافی برای خواندن کتاب نداریم.

,

حال در دنیایی که اینترنت و رسانه‌‌های گوناگون به سادگی در دسترس همگان قرار گرفته لذت خواندن کتاب حتی چند صفحه به باد فراموشی سپرده شده و سرانه مطالعه بسیار پایین آمده و متاسفانه با گسترش فضای مجازی روز به روز هم کمتر گشته است.

,

این یک واقعیت است که اغلب انسان‌‌های موفق و توانمند از حوزه افرادی هستند که کتاب می‌‌خوانند. متاسفانه هستند افرادی که در زمان دانشجویی خود آن هم به زور گرفتن نمره قبولی کتاب خوانده و حال دیگر رد و نشانی از کتاب و مطالعه آن در زندگیشان به چشم نمی‌‌خورد.

,

افرادی که کتاب مطلعه می‌‌کنند دامنه آگاهی خود را بالا می‌‌برند و دیدگاه‌‌های منطقی و اصولی در مقایسه با دیگران کسب می‌‌کنند و با مسائل جدیدی در رابطه با موضوعات پیرامون زندگی خویش آشنا می‌‌گردند.

,

آنچه در این میان اهمیت دوچندان دارد فرهنگ کشور می‌‌باشد که به عنوان یکی از اساسی‌‌ترین موضوع هویت یک ملت و ازجمله راهکارهای توسعه فرهنگی است که به ثمر نشستن آن در گرو بالارفتن سرانه مطالعه در جامعه می‌‌باشد.

,

نهادهای مختلف همچون خانواده‌‌ها، مدارس و دانشگاه‌‌ها می‌‌توانند با مدیریت و برنامه ریزی کاملا هدفمند در کنار شناخت کامل نیازهای جوانان، زمینه‌‌های توزیع و انگیزه‌‌های مطالعه را فراهم سازند تا از این طریق شرایط برای شکوفایی استعدادها، کتاب و کتاب خوانی در بین اقشار مختلف جامعه محقق و مهیا گردد.

,

اگر جامعه را برای چند لحظه در ذهن خود مجسم کنیم می‌‌بینیم که این جامعه متشکل از افراد بسیاری می‌باشد که سمت و سو دهنده به جامعه به شمار می‌آیند. این افراد نیز به طور طبیعی جهت شکل دادن هرچه بهتر و مفیدتر به جامعه نیازمند اطلاعات و آگاهی دقیق و مطلوبی هستند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه