اخبار داغ

ایرانی جماعت، تشنه عزت!

داستان ما و تاجر رباخوار/ از اشک و آه که بگذریم باید به عقلانیت محسن رسید!

داستان ما و تاجر رباخوار/ از اشک و آه که بگذریم باید به عقلانیت محسن رسید!
این روزها، روزهای فوران عواطف و احساسات ایرانیان است اما باید کوشید این عاطفه را به بن مایه عقلانیت محسن حججی نیز رساند، محسن حججی نیازی به دلسوزی ما ندارد، او در یک معامله عقلانی بازی را برده است و باید عقلانیت سیره شهید را فریاد زد و گفتمان کرد، شاید در روزها و سالهای آتی کمتر کسانی بتوانند افکار عمومی را با دروغ و دغل خود فریب دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد حسین زاده در  ائل نوشت: شهادت محسن حججی چند روزی می شود که دلهای ایرانی جماعت را اسیر خود کرده و اندکند کسانی که درگیر این ماجرا نباشند، اما نوع و چرایی واکنش ها به این مساله حاوی نکاتی است که نباید ساده از آن گذشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ائل ,

محسن حججی با صلابت و اقتدار خود در حال اسارت باردیگر طعم عزت را به ایرانی جماعت چشاند و البته دلیل تصاعدی بودن تاثیر این حس عزت، دوری از ادبیات و عمل عزتمندانه در سالهای اخیر است، گفتمانی که مبتنی بر سازش است، افکار اکثریتی دموکراتیک از ایرانی جماعت را مسخ کرده و این دوقطبی کاذب صلح و جنگ است که امروز جماعتی را به قدرت رسانده است، کم نبودند کسانی که می گفتند اگر اینان نباشند، جنگ می شود و این حرف ته مایه ای از ترس و عافیت طلبی دارد و حال نمایش صلابت محسن حججی تمام کاسه و کوزه این دوقطبی را بهم می ریزد و ایرانی جماعت را که در طول تاریخ بخصوص پیش از انقلاب اسلامی تشنه عزت و استقلال بوده اند را سیراب و از خود بی خود می کند. این روزها، روزهای فوران عواطف و احساسات ایرانیان است اما باید کوشید این عاطفه را به بن مایه عقلانیت محسن حججی نیز رساند، محسن حججی نیازی به دلسوزی ما ندارد، او در یک معامله عقلانی بازی را برده است و باید عقلانیت سیره شهید را فریاد زد و گفتمان کرد، شاید در روزها و سالهای آتی کمتر کسانی بتوانند افکار عمومی را با دروغ و دغل خود فریب دهند.

,

جز تعدادی داعش وطنی، همه و همه نسبت به شهادت محسن حججی واکنش نشان دادند حتی منادیان گفتمان سازش و همانانی که روزی شعار نه غزه، نه لبنان را تئوریزه کردند، دلیل اول بر این نوع رفتار ، صلابت و مظلومیت شهید بود که همگان را درگیر کرد، اما سوال اصلی اینجاست که چرا منادیان و تئوری پردازهای ضدیت با گفتمان مقاومت این چنین اشک تمساح می ریزند؟! این در اصل همان نفاق است که انسانی حرفی را می زند و در عمل و در موقعیت های دیگر جور دیگر می گوید و عمل می کند، باز تکرار می کنم که محسن حججی نیازی به دلسوزی آگاهانه یا ناآگاهانه ما ندارد، او می خواهد حقانیت راهش برای همگان اثبات و یک وحدت اساسی حول آن تشکیل شود والا آنکه تا دیروز مخالف مقاومت در سوریه و عراق سخن می رانده و چاره کار را مذاکره با داعشی جماعت و ارایه امتیاز به وحوش و استکبار جهانی می دانسته، چه دردی دوا می کند چند قطره اشکی برای شهید بریزد و یک پست اینستاگرام ارزانی دلسوزی و عواطف زودگذر خود کند؟‍! روزهای عواطف و احساسات می گذرد ولی آیا قرار بر این است که به مانند گذشته شهید را بستاییم و عکس مسیر و سبک زندگی شهید عمل کنیم؟!

,

برخی امام و شهید مرده (به زعم خودشان) را بیشتر از امام و شهید حی و حاضر دوست می دارند، زیرا هیچ زمانی با آنان روبرو نمی شود که در برابر کرده اش پاسخگو باشد ، چند قطره اشکی می ریزد و راه خود را می رود به مانند آن تاجری که سرتاسر سال ربا می خورد و ده روز اول ماه محرم را مراسم نذری برپا می کند نا هم وجهه خود حفظ کند و هم شاید وجدان خود را راحت، نوع برخورد تئوری پردازان و عاملان اجرای پروژه ضد مقاومت به مانند همان تاجر رباخوار است و عزاداری ماه محرمش برای امام و شهیدی است که ذره ای به سبک و سیره او عامل نیست! عمری باشد یادداشت بعدی برای دلسوزان معاویه وار برای شهید حججی!

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه