اخبار داغ

دبیر ستاد هماهنگی پنجره های واحد کشور:

امضای طلایی در کشور وجود دارد/ یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران!

امضای طلایی در کشور وجود دارد/ یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران!
دبیر ستاد هماهنگی توسعه پنجره های واحد کشور با انتقاد از وضعیت نامطلوب کسب و کار گفت: متاسفانه هنوز هم شاهد پدیده امضای طلایی در خصوص اعطای مجوزها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی فیروزی دبیر ستاد هماهنگی توسعه پنجره های واحد کشور در جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان در سمنان برگزار شد با اشاره به ضرورت تسهیل فضای کسب و کار در کشور اظهار کرد: باوجود اینکه اقدامات خوبی در سالهای اخیر در این حوزه انجام شده است اما فرآیند اعطای مجوزهای مربوط به کسب و کار در کشور چندان مطلوب نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

پرورش ماهی به 53 مجوز نیاز دارد!

, پرورش ماهی به 53 مجوز نیاز دارد!,

فیروزی با انتقاد از پیچیدگی های اداری و بروکراتیک برای صدور مجوزهای مورد نیاز ایجاد کسب و کار گفت: به منظور انسجام و هماهنگی پنجره های واحد اعطای مجوز در بخش های مختلف کشور، ستادی تحت نظر وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل شده است تا این پنجره های واحد را به یکدیگر متصل کند.

,

دبیر ستاد هماهنگی توسعه پنجره های واحد با بیان اینکه در حال حاضر برای پرورش ماهی نیاز به 53 مجوز وجود دارد تاکید کرد: با چنین روند پیچیده ای نباید انتظار تحول اقتصادی مهمی در کشور را داشته باشیم.

,

وی به ارزیابی های صورت گرفته در خصوص عملکرد دستگاههای مختلف در این خصوص اشاره کرد و افزود: قوه قضاییه، نیروی انتظامی، بخش مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت کشور و وزارت بهداشت 5 دستگاه اصلی استعلام دهنده در کشور هستند.

,

در شاخص های بهبود شرایط کسب و کار وضعیت مطلوبی نداریم

, در شاخص های بهبود شرایط کسب و کار وضعیت مطلوبی نداریم,

فیروزی با ضروری دانستن هوشمندسازی مراحل اعطای مجوزهای کسب و کار گفت: ایران در آخرین ارزیابی صورت گرفته در خصوص وضعیت شاخص های کسب و کار در جهان در جایگاه صد و بیستم قرار گرفته است که این موضوع برای کشور بزرگی مثل ایران مطلوب نیست.

,

دبیر ستاد هماهنگی توسعه پنجره های واحد با بیان اینکه در کشور سنگاپور در کمتر از 15 دقیقه، نظرنهایی در خصوص صدور مجوز اعلام می شود ادامه داد: این کشور که دومین کشور دنیا از لحاظ مساعد بودن فضای کسب و کار است در سال 2011 بیش از 42 میلیون دلار از محل صدور مجوزها صرفه جویی کرد.

,

وی سامانه اطلاع رسانی مجوزهای کشور (سام) را یکی از اجزای اصلی مرکز ملی پایش فضای کسب و کار عنوان کرد و گفت: سامانه دیگری تحت عنوان دادور به منظور پیگیری شکایت ها طراحی شده است که به پایش فضای کسب و کار در کشور کمک می کند.

,

فیروزی تاسیس مرکز تماس فوریت های محیط کسب و کار و نیز پایگاه اطلاعات مجوزها را گام مهمی در فرآیند صدور مجوزها برشمرد و گفت: همه سازمانها باید بهبود شرایط کسب و کار را اولویت اصلی خود قرار دهند چراکه بدون توجه به این موضوع، امکان تحقق مطلوب اقتصاد مقاومتی وجود نخواهد داشت.

,

امضای طلایی در کشور وجود دارد/ یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران!

, امضای طلایی در کشور وجود دارد/ یک سوزن به خودمان بزنیم یک جوالدوز به دیگران!,

دبیر ستاد هماهنگی توسعه پنجره های واحد در پاسخ به انتقاد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نسبت به آنچه وی "زیر سوال بردن تلاش دستگاههای اجرایی" خواند نیز اظهار کرد: قطعا بدون طرح چنین موضوعاتی نمی توان واقعیت های اقتصاد کشور را به درستی درک کرد لذا نباید توقع داشته باشیم اینگونه موضوعات مطرح نشود.

,

این مدیر ارشد وزارت اقتصاد با ابراز تاسف از به طول انجامیدن مراحل صدور مجوز در کشور افزود: در یکی از این موارد شاهد بودم یکی از دستگاههای اجرایی با گذشت 5 سال پاسخ خود را در خصوص صدور مجوز اعلام نکرده بود که تحمیل هزینه های فراوان به فرد متقاضی را درپی داشت.

,

فیروزی به وجود امضای طلایی در خصوص اعطای برخی مجوزها اشاره کرد و گفت: کسی امروزه تردید ندارد که در بخش هایی از کشور امضاهای طلایی وجود دارد که شرایط رقابت سالم را مخدوش می کند.

,

وی خاطرنشان کرد: خوب است مدیران دستگاههای اجرایی کشور در خصوص چنین موضوعاتی یک سوزن به خودشان بزنند و یک جوالدوز به دیگران!

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه