اخبار داغ

نقوی حسینی مطرح کرد؛

تشریح جزئیات قانون مقابله با اقدامات تروریستی و ضد بشری آمریکا

تشریح جزئیات قانون مقابله با اقدامات تروریستی و ضد بشری آمریکا
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: با تصویب این قانون مجموعه نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا، حامیان گروه های تروریستی در منطقه شناخته می شوند و به همین نسبت برای این سازمان ها، نیروها و تشکلات یعنی اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به آمریکایی ها، مجازات هایی در نظر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در گفت و گو با تیتر یک با اشاره به تصویب طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در خصوص محورهای این قانون گفت: این قانون شامل چهار محور اصلی است که در آن وزارتخانه های دفاع، اطلاعات و سپاه پاسداران و سپاه قدس و همچنین ارتش جمهوری اسلامی باید نسبت به تهیه و ارائه برنامه راهبرد جامع مقابله با تهدیدات آمریکایی ها و فعالیت های ایذایی آنها چه علیه جمهوری اسلامی و چه در منطقه اقدام کنند و طرح گزارش را به مجلس ارائه دهند.

وی افزود: همچنین با تصویب این قانون مجموعه نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا، حامیان گروه های تروریستی در منطقه شناخته می شوند و به همین نسبت برای این سازمان ها، نیروها و تشکلات یعنی اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط به آمریکایی ها، مجازات هایی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس محور بعدی این قانون را در نظر گرفتن مجازات هایی برای مقابله با اقدامات ناقض حقوق بشر آمریکا برشمرد و اظهار داشت: این مجازات ها شامل تمامی اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا چه در داخل این کشور و چه در خصوص ملت های دیگر و همچنین اقدامات ضد بشری آمریکا در منطقه و چه در مقابل اتباع جمهوری اسلامی می شود.

نقوی حسینی افزود: برخی از این مجازات های در نظر گرفته شده شامل ممنوعیت صدور روادید برای این اشخاص حقوقی و حقیقی جهت ورود به قلمرو جمهوری اسلامی است و براساس این قانون، قوه قضائیه باید کلیه اموال و دارایی های افرادی که در فهرست تحریم قرار می گیرند را ضبط کند.
وی با بیان اینکه کلیه تراکنش های مالی این افراد و حساب های بانکی آن ها نیز متوقف خواهد شد، تصریح کرد: محور بعدی این قانون حمایت از اتباع ایرانی است که در این مورد نیز قوه قضائیه باید شعب یا شعباتی تشکیل دهد و به شکایت کلیه کسانی که  از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا و یا اقدامات تروریستی این کشور آسیب دیده اند رسیدگی و غرامت پرداخت شود‌.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس این قانون را در راستای برجام دانست و افزود: از آنجا که آمریکایی ها تلاش می کنند هزینه توقف برجام را گردن ملت ایران بیاندازند اما این قانون کاملا متناسب و در چارچوب برجام است و با همه ابعاد خصمانه و دشمنانه آمریکا مقابله کرده است.

نقوی حسینی اظهار داشت: قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا، امروز در مجلس تصویب شد و بعد از آن به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و سپس با تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می شود پس از آن وزارتخانه ها موظفند مطابق این قانون اقدام کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتر یک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه